vraag over pilletjes bij inleiden

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door gillian2009, 3 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gillian2009

    gillian2009 Bekend lid

    10 feb 2009
    727
    0
    0
    Hallo,
    Ik wordt ingeleid bij 38 weken ong ivm zw.suiker. De gyn had het over pilletjes en dan kijken of ik een cm ontsluiting had en als dat niet werkt een paar dagen later weer een pilltje? Maar als je zon pilletje op hebt ( of is dat inwendig ) loop je dan weer naar huis of moet je dan al echt opgenomen worden en op bed liggen? is dan het officiele inleiden al begonnen? Gaan ingeleide bevallingen meestal sneller dan gewone bevallingen?
    alvast bedankt voor het antwoorden. gr. gillian
     
  2. Ineke

    Ineke Verloskundige

    15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Gillian.

    Het ziekenhuis waar ik mee werk is inleiden door middel van inbrengen van gel.
    Volgens mij is het met pilletjes zo dat die vaginaal ingebracht worden en je dan ook een tijd moet blijven liggen.
    En dat word evt. herhaald op dezelfde dag als het onvoldoende werkt.
    Als ze het inderdaad een paar dagen later nogmaals willen proberen, mag je volgens mij tussendoor wel naar huis.
    Dit weet ik helaas niet zeker.
    Vraag dit even na bij de gyn. Of bel even met de gyn dan weet je het zeker.
    Qua tijd bevalling, meestal duurt inleiden langer want jou lichaam heeft nog niet uit zichzelf aangegeven dat het klaar is voor de bevalling. Ook moet er vaak bij gestimuleerd (de weeen opgewekt/krachtiger gemaakt) worden, waardoor de bevalling pijnlijker kan zijn. Want beginnen de weeen spontaan, bouwt het zich langzaam op en word de pijngrens steeds hoger. Bij bijstimuleren krijg je medicatie toegediend en worden de weeen niet langzaam opgebouwd.

    Succes!

    Groetjes Ineke.
     

Deel Deze Pagina