vraag over placenta

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Juul84, 15 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul84

    Juul84 Niet meer actief

    Hallo,

    Ik ben nu 31 weken zwanger. Ik vroeg me af of de placenta in de laatste weken van de zwangerschap nog omhoog kan trekken en of het dan gaat om centimeters of millimeters.

    Mijn placenta ligt nu 2,5cm van de baarmoedermond af. Omdat de gynaecoloog bij mij door omstandigheden extra bloedverlies tijdens de bevalling wil vermijden en er een verhoogd risico is op extra bloedverlies als de placenta 2-3,5cm van de baarmoedermond af ligt, wordt er nu met de stafartsen overlegd wat er gedaan gaat worden.

    Is er kans dat de placenta de laatste weken nog ruim 1cm omhoog trekt of groeit de baarmoeder niet meer zo hard de laatste weken? De placenta ligt overigens aan de achterwand van de baarmoeder, ik heb begrepen dat je baarmoeder daar minder hard groeit dan aan de voorwand.
     
  2. Ineke

    Ineke Verloskundige

    15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Juul84.

    Doordat de placenta op een plaats in de baarmoeder ligt en de baarmoeder voornamelijk vanuit onderen groeit heb je zeker nog grote kans dat de placenta nog verder van de baarmoedermond af komt te liggen. Dat het wel 3,5 cm wordt.

    Groetjes Ineke.
     

Deel Deze Pagina