Vraag: wanneer deden jullie een zwangerschapstest na IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door shereen1987, 19 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shereen1987

    shereen1987 Actief lid

    13 mrt 2013
    282
    1
    18
    roermond
    Hallo dames,

    ik kom misschien een beetje ongeduldig over maar ik zit in mijn wachtdagen en ik lees weleens dat sommige ziekenhuis zeggen dat je bijv met 14 dagen na de TP mag testen. Nu is mijn vraag wanneer begonnen jullie met de zwangerschapstest na de TP en wat adviseerde jullie arts om de test te doen? en wanneer brak bij jullie ongeveer de menstruatie aan?

    ik wil me graag een beetje voorbereiden en moet nu nog 10 dagen wachten.. want mijn arts zei dat ik pas op dag 16 mocht testen.

    veel liefs, shereen
     
  2. MissGin

    MissGin Fanatiek lid

    1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ik mocht altijd 2 weken na punctie testen.
    Vaak deed ik het zelfs al een dag eerder, en de keren dat ik zwanger was, was 'ie dan al positief.

    Tot wanneer moet je Utrogestan gebruiken? Want dat kan je ongi ook tegenhouden.

    Met mijn laatste poging werd ik zelfs al ongesteld vóór m'n testdatum, terwijl ik bij andere mislukte pogingen pas na m'n testdatum ongesteld werd.

    Succes!
     
  3. shereen1987

    shereen1987 Actief lid

    13 mrt 2013
    282
    1
    18
    roermond
    O wauw al met 14 dagen dat is wel fijn! ik moet utrogestan gebruiken tot de 16e dag (dus de dag waarop ik de zwangerschapstest mag doen) ik had al vaker gelezen dat door utrogestan je menstruatie kan uitblijven.. ingewikkeld zeg.. wanneer moest jij stoppen met utrogestan?
     
  4. Sammy88

    Sammy88 Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Hoi meid, ik snap je ongeduld hahaha..
    Ik mocht 16 dagen na de punctie testen, maar ze zeggen dat 14 dagen na de punctie betrouwbaar is. Ik begon zelf met testen 8 dagen na de terugplaatsing en toen was die ook positief.. de keer daarna was hij 9 dagen na tp positief.. Normaal houd de utro je menstruatie tegen... tenminste dat kan.. Heb het een paar keer wel gehad en bijv nu zit ik vandaag 2 weken na punctie en ben al ongi.. Succes met de wachtdagen meis. hoop op een positieve test!!
     
  5. MissGin

    MissGin Fanatiek lid

    1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Je moet het zo zien: punctie is je dag van eisprong, dus 2 weken later is je NOD.

    Toen ik nog in NL de behandelingen deed, moest ik 2 dagen voor testdag al stoppen met Utro.
    Laatste poging was in Dusseldorf en moest ik Utro door blijven gebruiken tot testdag (dag 16) en bij een positieve test doorgaan tot week 12.
     
  6. shereen1987

    shereen1987 Actief lid

    13 mrt 2013
    282
    1
    18
    roermond
    Ohh okee! dank je wel sammy88 jammer dat het bij je niet gelukt is: ( hopelijk de volgende keer wel !.. maar tel je vanaf de punctie? of vanaf de terugplaatsing?

    heb wel gehoord dat door de pregnyl tot 10 dagen positief kunt testen.. misschien dat daar het ook aan kan liggen
     
  7. Sammy88

    Sammy88 Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Vanaf de terugplaatsing.. en nee het is niet van de pregnyl.. Ik heb namelijk 4 dagen na tp een test gedaan en was omo wit.. En de vorige keer heb ik gewoon vanaf de tp getest om te kijken wanneer de pregnyl eruit was.. bij mij is dat dus super snel..
     
  8. shereen1987

    shereen1987 Actief lid

    13 mrt 2013
    282
    1
    18
    roermond
    ohh oke dank je wel voor de informatie.. ik zal gewoon ook een beetje geduldig moeten wachten.. van de andere kant denk ik ook (voor mijn gevoel) dat het voor mij te mooi is om waar te zijn om meteen van de eerste keer ivf zwanger te zijn.. klinkt misschien een beetje raar.. maar de wachtdagen zijn verschrikkelijk en als ik naar je onderschrift kijk weet ik dat je daar ook zeker ervaring mee hebt haha ik hoop voor je dat het snel lukt bij je!
     
  9. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.913
    403
    83
    Vrouw
    Ziekenhuis zegt 16 dagen na tp, maar ik testte vorige keer licht positief op dag 13 na tp (met de kruidvat 2v5).
    Eerste keer, dus toen het mislukt was, werd ik voor de testdatum al ongesteld (ondanks dat ik lutinus gebruikte...)
     
  10. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier mocht ik ook pas 16 dagen na punctie testen. Dit omdat het bovengemiddeld misgaat in de eerste paar dagen na innesteling en ze teleurstelling (en een overvloed aan telefoontjes) willen voorkomen.
    Ik ben echter 11 dagen na punctie al begonnen met testen en dit was postief.
    Op dat 15 hield ik het echt niet meer en heb het ziekenhuis toch al gebeld ;)
     
  11. shereen1987

    shereen1987 Actief lid

    13 mrt 2013
    282
    1
    18
    roermond
    Merah dank je wel je hebt gelijk wel erg spannend zeg.. ik ga het gewoon volhouden tot dag 16 .. ik heb sowieso geen zin om allemaal geld weg te gooien aan zwangerschapstesten dus ik hoop dat ik het vol ga houden haha
     
  12. karinikke87

    karinikke87 Fanatiek lid

    2 jul 2010
    1.593
    0
    36
    overijsel
    Ik mag 14 dagen na de terugplaatsing testen maar bij de eerste 2 keer was ik al eerder ongestelt dag 9 en 10 ik zit nu op de 10 dag dus een spannende dag voor mij met de cryo testen ik na 13 dagen positief
     
  13. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    Bij mij hield Utrogestan nooit mn menstruatie tegen.
    Succes in deze spannende tijd.

    Karin, wat heb jij een positieve banner in je onderschrift.:)
     
  14. Mar1974

    Mar1974 Niet meer actief

    Ik testte altijd op dag 14 na punctie. Utrogestan hield mijn ongi altijd tegen. Zodra ik stopte was is 2 dagen later ongesteld
     
  15. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Ik begon meestal 4 dagen voor testdatum met testen.
    Ik was altijd bang dat als ik te vroeg zou testen, dat het nog van de Pregnyl zou zijn ofzo.

    Bij deze cryo-tp had ik trouwens netjes gewacht tot mijn NOD/testdatum. Vond ik reuzeknap van mezelf. Was overigens ook zeer verbaasd dat de test positief bleek. Had ik niet verwacht namelijk.
     
  16. shereen1987

    shereen1987 Actief lid

    13 mrt 2013
    282
    1
    18
    roermond
    Hallo allemaal dank je wel voor jullie reacties.. ik denk dat ik dan gewoon dag 14 en 16 aanhoud ligt aan de spanning of ik het kan volhouden tot dag 16.. ik ben alleen een beetje bang door de utrogestan dat het bij mij ook de menstruatie uitstelt maar kan niets anders doen dan wachten..probeer ook mijn uiterste best te doen door niet te veel op me lichaam te concentreren met wat ik voel.. (want ik voel niks maar dat zegt niets uiteraard)

    en karin indd een positieve banner ik hoop dat het ook blijft zitten!!
     
  17. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.913
    403
    83
    Vrouw
    @shereen: ik ben benieuwd hoelang je het volhoudt... ik dacht ook in die eerste wachtweek altijd 'makkie'... maar wacht maar tot die tweede week komt :p
    @karin: inderdaad, heel positief... dat durfde ik zelfs niet toen ik wel echt even zwanger bleek... Succes! ;)
     
  18. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Karin spannende tijd
    Bijna mag je testen!!
     
  19. karinikke87

    karinikke87 Fanatiek lid

    2 jul 2010
    1.593
    0
    36
    overijsel
    Ik wil al zo lang graag zo`n banner en er werd in het zh gezegd dat ik me moet gedragen alsof ik zwanger ben ( dus geen rauw vlees en alcohol enzo) dus toen dacht ik dan kan ik ook wel een banner maken :) hopen dat hij mag blijven
     
  20. shereen1987

    shereen1987 Actief lid

    13 mrt 2013
    282
    1
    18
    roermond
    @poema : ik zit nu pas op dag 6 dus nu kan ik indd een grote mond hebben.. maar aanstaande maandag zal ik het indd al snel moeilijk krijgen haha .. ik heb mezelf verteld dat ik mag testen op dag 14.. als ik het echt niet kan volhouden

    @karinikke87.. dat vind ik een mooie instelling hoor.. ben je al zenuwachtig voor het testen??
     

Deel Deze Pagina