Werken in de zorg.

Discussie in 'De lounge' gestart door Taby, 2 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Na de topic van de juffen en winkelmedewerksters, ben ik benieuwd of er nog een zuster in de zaal is. :)

    Ik werk al 8 jaar in een zorginstelling.
    Sinds een jaar zijn we verhuist naar een nieuw gebouw, waar de bewoners wonen op woongroepen.
    Ik ben zorgcoördinator voor 2 woongroepen waar 12 dementerende ouderen wonen en heb de leiding over 14 medewerkers.
    Ik moet zeggen dat ik echt een heel leuk team heb, ook leuke bewoners en over het algemeen leuke familieleden.
    Ik vind het echt een super job, zou niets anders willen.

    Groetjes Taby.
     
  2. dianne

    dianne Fanatiek lid

    10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    ik hoop zuster te worden! haha in opleiding!
     
  3. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Ik werd ook in de zorg als Verzorgende IG. Ik werd op een woongroep met 6 dementerende zorgvragers, het is druk maar wel gezellig. Je werkt eigenlijk altijd alleen. Er is dan wel 1 vliegende keep die tussen 2 afdelingen rondloopt en helpt.

    Liefs, misspuma
     
  4. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ik werkte in de zorg als zorgkundig coach (zelfde ongeveer als zorgcoordinator) in een instelling voor mensen met een verstandelijke beperking en was daar coach van 3 mensen.
     
  5. Amanthis

    Amanthis Fanatiek lid

    7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik ben verzorgende AG
     
  6. moppie1982

    moppie1982 Bekend lid

    2 mei 2007
    830
    0
    0
    ik ben verzorgende ig in de thuiszorg
     
  7. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    Ik ben verzorgende IG in de extramurale zorg en begin 10 september met de verkorte opleiding niveau 4 (2-jarig verpleegkunde dus)

    Groetjes, Didier
     
  8. desi23

    desi23 Bekend lid

    1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    ik ben verpleegkundige

    heb 3 jaar als psychiatrisch verpleegkundige gewerkt, ben per 1 sept'07 met ontslag gegaan, ivm reistijd.....en die kleine hhaa

    nu werk ik als wijkverpleegkundige...lekker in mijn eigen woonplaats
     
  9. redone

    redone Fanatiek lid

    2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    ik ben verzorgende/verplegende in een verpleeghuis.Ik werk 16 uur in de week.
     
  10. mirjam1970

    mirjam1970 Bekend lid

    5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Ik werk met Zeer Ernstig Verstandelijk Gehandicapten op een buitenlocatie (8 bewoners), leuk werk en leuke collega's.
    Ben clientcoordinator van 3 bewoners. Ik werk 32u per maand maar soms ook meer!
     
  11. lotte27

    lotte27 Bekend lid

    6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    Hi,

    Ik werk ook in de zorg. Heb net mijn opleiding voltooit van verzorgende I.G. (eindelijk) en heb dit gedaan via de bbl route, extramuraal. En daar werk ik nog steeds. Erg leuk en afwisselend.

    Groetjes Lotte
     
  12. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik werk als verzorgende ig op een overbruggingsafdeling van een verpleeghuis voor dementen bejaarden en een deel somatiek.
     
  13. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik werk als verzorgende (geen IG) op een afdeling met 30 dementerende ouderen.
    Best leuk werk, maar zodra we naar brabant gaan verhuizen wil ik misschien in de thuiszorg.
     
  14. Mariel77

    Mariel77 Bekend lid

    17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Ook ik werk in de zorg. Ik werk als zorgkundige/coach bij mensen met een verstandelijke beperking. Een huis waar 12 jongens en meiden wonen, die 24uur begeleiding krijgen.
    Ik ga zo werken, slaapdienst...
     
  15. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik werk als vig'er in huis voor korsakof patienten !

    L.sybje
     
  16. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Een afdeling met 30 dementerenden ouderen is ouderwets zeg, heb zo ook jaren gewerkt, maar ze maakten elkaar helemaal gek met z'n allen in een huiskamer.
    Ben nu blij met de woongroepen, zoals we die nu hebben.
    5 tot 7 bewoners op een woongroep, hartstikke leuk en je werkt ook lekker zelfstandig.

    Groetjes Taby.
     
  17. Bianca24

    Bianca24 Fanatiek lid

    16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    Hoi hoi

    Ik werk als verzorgende op een afdeling met allemaal dementerende mensen (verpleeghuis)
    Wij hebben een woongroep met 12 bewoners...wat idd erg druk is...overdag ben je met zijn tweeen en sávonds alleen!

    Maar vind het fantastisch en zou niet anders meer willen de eerste paar jaar..

    Werk trouwens 30 uur

    xxx Bianca
     
  18. Karagoz

    Karagoz VIP lid

    14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

    ik hem een opleding gedaan als verzorgende ig maar na 2 jaar werd ik ontslagen en ben ik als helpende met extra´s in een verpleeghuis gaan werken, nu het laatste jaar werk ik via het uitzendbureau en volgende week ga ik weer naar school voor 6 mnd om mijn opleiding als vig aftemaken via het uitzendbureau.
     
  19. slingding

    slingding VIP lid

    9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Ik werk als verzorgende IG in een verpleeghuis en ik zit in de nacht pool ik werk dus alleen in de nacht en overal in het verpleeghuis.

    Ik werk in een verpleeg huis met verschillende units en doelgroepen.
    Ik sta nu bijv. maar op 23 mensen maar dat zijn 16 verblijfs mensen en 7 paliatieve mensen die heel veel en specefieke zorg nodig hebben.
    maar wij hebben ook afdelingen dan sta je op 45 ( 6 of 7 huizen) mensen en die groep bestaat uit dementerende en oudere psychiatrische mensen, of 45 waarvan 30 pg en 15 somatiek waaronder ook een logeerhuis valt.
    Maar wij hebben ook afdelingen met 29 waarvan 16 verblijf somatiek en 13 revalidatie orthopedie en we hebben nog 16 verblijfs en 13 revalidatie neurologie.
    Die revalidanten hebben veel hulp in het begin nodig en daarna veel begeleiding.
    dus het ene moment is het hollen en het andere moment is het stil staan.

    Ik werk nu bijna 5 jaar in de nacht.
     
  20. Ntombi

    Ntombi Actief lid

    8 jun 2007
    426
    0
    0
    thuisblijf mama
    Nijkerk
    Ik ben verpleegkundige. Heb een tijdje gewerkt bij iemand met PGB. Erg leuk om te doen. Helaas moest ik hier mee stoppen omdat ik ging verhuizen. Het verhuizen had wel een leuke reden want ik ben toen getrouwd.
    Ik ga nu vanaf morgen werken in de thuiszorg hier bij ons in de woonplaats. Heerlijk dichtbij dus :).
     

Deel Deze Pagina