vraagje BSO

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jantina, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Heeft iemand enig idee hoe dit werkt?
    Ik wil graag weer iets meer gaan werken als mijn meisje naar de kleuterschool gaat.

    Maar aangezien ik wisselend werk.. en dus geen week het zelfde,
    is het latig plannen welke dag ze wel of niet naar de bso zou moeten.
    De ene week misschien 2x en dan 1x of soms helemaal niet.
    Kun je de BSO per week vast zetten? of is het net als het kdv altijd deze zelfde dagen..

    en wat zijn de kosten van de bso?

    Groetjes jantina
     
  2. kimr1

    kimr1 Bekend lid

    13 aug 2008
    545
    0
    16
    Bij ons in het dorp moet je ook voor vaste dagen kiezen. De tussen de middag opvang kun je wel gewoon elke week anders doen.
    Maar er zijn misschien ook wel bso's die met flexibele opvang werken.
     
  3. zo79

    zo79 Fanatiek lid

    27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Ik zou even informeren bij de betreffende opvangorganisatie of je ook flexibel dagen af kunt nemen.
    Uurtarief is hier hetzelfde als het kdv, alleen neem je natuurlijk veel minder uren af per opvangdag.
     
  4. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @zo79: hier is de bso zelfs duurder dan het kdv
    vind dat erg raar.. gezien je toch minder "krijgt" dan op het kdv..

    ipv hele dag inclusief maaltijden en luiers.. krijgen ze hier op de bso dus geen maaltijden en natuurlijk ook geen luiers.
    Hooguit wat te drinken en een koekje lijkt mij?
    (tussenschools doen ze hier niet op de bso maar op school)
     
  5. Annemonique

    Annemonique VIP lid

    13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Saskia: hier is de BSO ook duurder dan kdv maar dat komt doordat ze ook vakantieopvang hebben. Voor de vakanties zijn ze op de dagen dat ze normaal naar BSO gaan dus de hele dag welkom. Dat zit dus al in de prijs inbegrepen. Bij BSO's die een lager uurtarief hebben betaal je de vakantieopvang meestal nog extra.

    Verder verschilt het gewoon per BSO wat de regels zijn lijkt me. Hier wel vaste dagen, maar je hebt ook mogelijkheid om te wisselen (moet je geloof ik wel 2 weken van te voren aangeven).
    De oudste (4 jaar) zit op een brede school en BSO zit dus in hetzelfde gebouw als de school.
     
  6. mama van 2 meiden

    mama van 2 meiden Niet meer actief

    Ik zal snel eens informeren als ik jou was. Weet niet hoe t in jouw woonplaats is, maar hier zijn er behoorlijke wachtlijsten voor de BSO.
    Overigens gaan wij proberen het zelf en evt met vrienden met kleine kinderen op te vangen tegen de tijd dat Iris 4 is. Ik vind haar dan eigenlijk nog te klein voor de BSO.
     

Deel Deze Pagina