Hoi Allemaal.. Ik heb al een keer eerder een topic gestart: 'luteale fase van 5 dagen!!' En kreeg daar veel reacties op over tarwerkiemolie en teunisbloem olie.. Ik ben inmiddels een jaar verder en ben 3 maanden geleden toch maar begonnen deze allebei te slikken. Ik zit nu aan mijn 3e maand teunisbloemolie en 2e maand tarwekiem. En ook de 3e maand aan het temperaturen.. als ik mijn temperatuur kaartjes kan geloven is mijn luteale fase van de eerste cyclus 5 dagen naar de 2e cyclus 8 dagen gegaan. Zit nu in de 3e cyclus sinds de pilletjes en het temperaturen dus heel benieuwd wat die doet? ik hoop natuurlijk dat het er beter van word maar we zijn nu ook alweer een jaar verder. Toen ik een half jaar geleden bij de huisarts aan kwam over mijn korte luteale fase stuurde hij me weer weg om te wachten tot ik een jaar bezig was.. Dat zijn we nu, en eigenlijk raakt mijn geduld op. het is steeds moeilijker om zwangeren te zien etc.. Maar aan de andere kant hoop je natuurlijk dat het vanzelf komt.. Wat zouden jullie doen? naar de dokter stappen of toch nog even kijken wat de cyclus doet met de pilletjes? Help
Ik zou naar de huisarts gaan. En het trouwens daar niet over die pilletjes hebben. Denk dat je beter een verwijzing kunt vragen naar de gyn aan de huisarts. Daar zit je soms ook nog niet zo snel ivm de wachttijd, kun je de tarwekiem gewoon doornemen tot die tijd.
Bedankt voor je reactie.. Ik wil inderdaad niks zeggen over de pilletjes dat laat ik maar gewoon even achterwegen, dan kan hij daar ook niet over 'zeuren' of me daarom weer naar huis sturen van stop daar mee en kijk het weer even aan ofzo.. Heb je ervaring met de gyn?
Ik zou ook naar de huisarts gaan. Je bent inmiddels al even bezig Ik heb ook wat pilletjes geprobeerd. Mijn cyclus sloeg toen op hol. Mijn huisarts vond mijn korte luteale fase eerst niet interessant en moest ik weer proberen. (Hij snapte het niet) Daarna werd ik wel door verwezen. Ik heb uiteindelijk extra pregnyl gekregen om mijn luteale fase te verlengen. Dat hielp!
Ik zou ook naar de huisarts gaan. De gynaecoloog wil dan eerst gesprek hebben, daarna willen ze cyclusanalyse doen, wanneer en hoe groot je ei is, wanneer die springt, en paar dagen daarna kijkne of die idd goed gesprongen is etc. Aan de hand daarvan willen ze verder gaan kijken.
Fijne reacties! Geeft toch weer wat hoop om dan iemand anders te horen die iets soortgelijks heeft gehad en dan nu toch zwanger is Van harte gefeliciteerd! En bedankt Lorreke, dit geeft wat duidelijkheid in wat ik kan verwachten.. Ik hoop alleen niet dat de wachttijd voor ik bij een gyneacoloog terecht kan lang is.. en dan de periode tussen gesprek 1 en de behandeling.. Ik hoop op snelle actie!
Je kan op de sites van ziekenhuizen in je omgeving kijken wat de wachttijden zijn, bij mij was het twee weken. Je bent nu een jaar bezig dus de ha moet je gewoon doorverwijzen, succes!
Ohh jaa slim! Dichtstbijzijnde staat op minder dan een week! Nou hopen dat dat in werkelijkheid dalijk ook zo gaat..
Mag ik vragen hoelang het nog heeft geduurd voor je zwanger raakte na de pregnyl lenaroos? Ik weet dat het voor iedereen anders is.. maar toch
omdat er ook bij mij PCOS ontdekt werd heb ik eerst Clomid gebruikt. Daar werd ik heel naar van en mijn luteale fase bleef 5 dagen. Mijn arts geloofde zelf niet dat een korte luteale fase het zwanger worden bemoeilijkt. Toen ik Puregon en Pregnyl mocht spuiten heb ik haar eindelijk kunnen overtuigen om toch iets voor die korte luteale fase te krijgen. ik heb 2 rondes Clomid geslikt, 2 rondes geprikt zonder extra Pregnyl en de derde ronde spuiten mocht ik extra pregnyl spuiten voor mijn luteale fase. Toen raakte ik meteen zwanger Ook voor deze zwangerschap weer een korte luteale fase. 1 ronde gepikt, meteen met de extract Pregnyl en meteen zwanger Dus ik ben overtuigd dat ik niet zonder hulp voor die luteale fase zwanger kan raken. Misschien een ander wel, maat ik had dit nodig. het kan dus zijn, dat jouw arts in het ziekenhuis ook denkt dat, medicijnen voor een korte luteale fase niet helpen. Als jij denkt van wel, duidelijk zeggen. Het is al spannend genoeg en aan 'zinloze' behandelingen heb je niets. Goed dat je gaat bellen! Je hebt ook lange cyclussen zie ik
Goed om dit te horen.. Stel dat ze er dan niks aan zouden doen weet ik gewoon dat ik ff door kan drukken, zodat ik wel krijg wat ik wil want blijkbaar maakt het wel verschil. Ik had net na de pil stop een paar nette cyclussen en na een half jaar ineens een uitschieter van 95 dagen. die cyclus ben ik met teunis bloem olie begonnen en een week later was ik ongesteld.. sinds dien weer redelijk normaal 28 en 26. De 2e ronde sinds het slikken van de tarwekiem en teunisbloem olie was mijn LF al 3 dagen langer trouwens.. hoop ook dat dat geen toevalstreffer was, maar dat het beter blijft.. aan de andere kant het is dan alsnog vrij kort en misschien niet kort genoeg om hulp voor te krijgen? Maarja we zien wel.. ik ga deze week bellen voor een afspraak met de HA. Moet manlief die eerste afspraak bij de HA mee ? (ivm werk)
Je man hoeft niet perse mee, maar als je word doorverwezen krijg je vast een potje mee die hij mag vullen. Ze kijken ook altijd de man na als je toch de mmm in gaat . Succes meid!
Heb vandaag een afspraak gemaakt. woensdag bij mijn man zijn HA voor zaad onderzoek en donderdag bij die van mezelf voor doorverwijzing te vragen. Mijn doktersassistente gaf aan dat hij dat bij zijn eigen arts moest doen dus gelukkig snel terecht.. voelt wel spannend allemaal wat als er iets is met een van ons.. maar wel fijn dat er eindelijk actie komt, en wie weet wel zicht op eindelijk een kleintje..
Verwacht geen wonderen van tarwekiem en teunisbloem; helpen alleen een tekort aan stoffen in je lijf opheffen als je die niet binnenkrijgt met voedsel. Verder; veel succes! Misschien is er niks; ik hoop het! Reken er ook op dat het kan dat er wel iets is maar dat ze niks vinden.. Dan ga je wel een traject in maar weten ze minder goed wat precies te doen.