Vraagje over ff

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Jessica83, 27 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessica83

    Jessica83 Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Zoals velen vrouwen hier doe ik het tempen bij houden bij ff. Ik heb nog een grafiek waar ik ook mijn temp bij houd. Ik heb altijd heel erg laat mijn temp gemeten, zo rond 10 uur in de ochtend (bijna middag ) Maar nu ik weer ga werken doe ik het om half 6 als mijn man het bed uit stapt. Ik zie idd een verschil van 0,3 graden met beide tijden. Dus ik doe bij de ff die van half 6 melden en die 10 uur of iets later in mijn eigen lijst. Maar nu kan ik een eisprong zien in mijn temp alleen de ff ziet hem niet. Komt dat omdat hij de hoge tempen van de cyclussen hiervoor aanhoudt voor een eisprong? Mijn temp is namelijk om half 6 in de ochten 36.2 of 36.3 Maar nu temp ik 36.5 of 36.6
    Om 10 uur of later temp ik normaal 36.5 maar nu 36.7 of 36.8

    Dus vergelijkt de ff de vorige kaartjes met de nieuwe?
     
  2. Katootje

    Katootje Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    FF vergelijkt wel, maar een stijging is een stijging. Door dat vergelijken "weet" FF dus ook wanner je normaliter je eisprong hebt.
    Plaats je kaartje eens.
     
  3. Jessica83

    Jessica83 Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Ik heb 2 kaartjes. 1 van de ff en 1 van een andere site omdat ik 2x temp. 1x om half 6 en 1x om 10 uur. Die van half 6 ben ik deze cyclus pas mee begonnen. Ik zal ze beide even plaatsen.

    Deze is van half 6
    [​IMG]
     
  4. Katootje

    Katootje Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Uit het kaartje van FF haal ik ook geen eisprong. Als je niet precies weet wat E, C etc is kun je het beter weglaten. E is net snot, doorzichtig en dun. Dat heb je echt maar een periode en niet twee zoals je aangeeft. Rekbaar slijm kun je vaker/langer hebben, maar het is dan niet zo doorzichtig. Daar raakt FF ook door van slag.
     
  5. Jessica83

    Jessica83 Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Maar het is wel precies hetzelfde wat er uit komt qua vocht.
     
  6. Jessica83

    Jessica83 Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
  7. Katootje

    Katootje Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Euh...die tweede is een doorloop van de vorige cyclus? Daar zou je 8 dagen geleden eisprong hebben gehad. Althans er zit een dip maar niet veel stijging. Dan zou je op dag 9 al een eisprong hebben gehad?
    Heb jij zo'n korte cyclus?
    Ik dacht ook dat ik dat slijm vaker had. Heel veel kaartjes later ga ik het verschil steeds beter zien. Laat het maar weg.
    Desondanks...ik zie er geen eisprong op.
     
  8. Jessica83

    Jessica83 Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Bij de ff heb ik een cyclus kaartje. Het andere kaartje is per maand omdat ik idd een erg korte cyclus heb. Ik heb 4 maanden geleden zo'n zelfde eisprong gehad, volgens de gyn was het een eisprong. Mijn temp zakte eerst en steeg daarna heel traag en zakte naar de gewone temp de 1e dag van de nieuwe cyclus. Deze cylcus heb ik berekent op 21 dagen. Ze zijn verder altijd korter geweest op 1tje na dan. Zie cijfers onder mijn banner.
     
  9. Katootje

    Katootje Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Moeilijk dan. Ik kan het niet ontkennen want zo'n dom kaartje heb ik ook een keer gehad. FF vind er dan geen ei in.

    Fijn dat je al bij een gyn terecht kunt. Dmv een echo kunnen ze iig zien of er een eisprong aankomt, en dmv een bloedtest is te bepalen of je werkelijk en eisprong hebt gehad.

    Lastig hoor zo'n vaag kaartje.

    UIteindelijk kan ook FF niet in je lichaam kijken.
     
  10. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Beste Jessica,

    Je moet maar 1x tempen, VOOR je opstaat, als je nog rustig in bed ligt, na tenminste 1 uur slaap (liefst meer). Beweging beïnvloedt je temperatuur (opstaan, eten, tanden poetsen, etc.) Als je al vanalles gedaan hebt en je gaat om 10.00 uur weer tempen, dan is dat een onbetrouwbare meting, omdat je de ene keer actiever bent geweest dan de andere keer. Neem gewoon je huidige opsta-tijd als tempmoment.
    FF vergelijkt de kaartjes niet met elkaar. Een stijging binnen een kaartje is een stijging.
    Je cyclussen zijn erg kort. Overleg eens met je gyn of je luteale fase wel lang genoeg is.
     
  11. Jessica83

    Jessica83 Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    De ff is maar een progammatje. De gyn. heeft toen gekeken van binnen en alles zag er gelukkig goed uit. Ik zou 2 dagen later wel mijn eisprong krijgen. Uhm niet dus ik werd ongesteld (dit was de vorige cyclus) Toen was er idd ook geen stijging tezien. De hele maand dezelfde temp. :( Maar nu doet mijn temp het wel. We zullen wel weer afwachten. Meer kan je toch ook niet doen
     
  12. Jessica83

    Jessica83 Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    @ Aquilegia:

    Om 10 uur sta ik ook weer op. Ik heb dan al weer minstens 4 uur geslapen. Om half 6 sta ik op om naar de wc tegaan en het eten voor mijn man klaar temaken. Als hij vertrokken is naar zijn werk kruip ik weer onder de wol. Volgens mijn gyn. gaan mijn eisprongen niet goed, waardoor mijn lichaam de hele cyclus afbreekt en weer opnieuw begint. Maar dit is niet iedere cyclus zo. Heb sinds januari 2 eisprongen gehad met een luteale fase van 13 dagen.
     
  13. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Aha, ja als je dan al weer 4 uur geslapen hebt, kun je ook dan tempen natuurlijk. Ik zou een keuze tussen die 2 tijden maken, 2 kaartjes werkt misschen verwarrend op den duur... Overleg eens met de gyn wat hij/zij dan het beste tijdstip vindt.
    Vervelend voor je dat je lichaam je cyclussen afbreekt. Dat lijkt me echt naar. Veel sterkte en hopelijk kan de gyn je goed helpen.
     

Deel Deze Pagina