Vraagje over Menopur

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Babii, 4 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hey meiden,

Vandaag bij de gynaecoloog in me nieuwe ziekenhuis geweest. Ben vanaf CD1 gestart met de Progynova per dag en dat resulteert al in een slijmvlies van 5,4 mm ipv 1 mm en dat op CD9.

Helaas zat er nog geen eitje, maar dit kan te maken hebben doordat me lcihaam anders reageert op de medicatie (is anders dan Gonal F), maar kan ook door me hoge dosis Progynova komen, maar die kans is klein want ik spuit pure FSH volgens de gyn dus normaal groeit dat door.

Moet me Progynova gewoon door blijven slikken tot die op is en dan kijkenw e verder, maar dat eitje gaat toch wel groeien (ook als ik gestopt ben met de Progynova) want we spuiten gewoon door.

Ze gaf zelfs aan dat we bijv. de eerste 12 dagen van me cyclus Progynova konden geven en vanaf CD3 spuiten en dan vanaf CD12 (als het bms dik genoeg is) meer gaan spuiten (dan is de Progynova ook niet meer werkzaam). Ach als het de oplossing is, dan maar. Maar ze is ervan overtuigd dat als ik meer spuit er ook meerdere eitjes gaan groeien. Dus dat gaan we maar doen!! Menopur is toch weer anders als Gonal F dus hoop snel op een eitje.

Moet nu donderdag terug, maar moet vanaf vandaag eigenlijk 112,5 IE spuiten, maar 1 ampul is 75 IE.

Kan je 1 ampul openmaken en een halve en de rest ervan bewaren om de volgende dag in te spuiten? Vindt het zo zonde een halve ampul per keer weg te gooien.....

Hoe hebben jullie dat gedaan als je 112,5 IE moest spuiten???

Liefs

2. lente67

lente67 Niet meer actief

Heee Kimmie,

Dus je bent al in het nieuwe zkh geweest, het klinkt goed wat ze daar doen.
    Volgens mij is het geen probleem met die ampul. Deze week kreeg ik prikinstructie en dus ook ampullen breken en toen zei ze dat je alle beetjes die achterbleven evt. kon opsparen en gebruiken maar dat dit gezien de hele kleine hoeveelheden niet echt handig is. Bij een grotere hoeveelheid zou het dus makkelijker kunnen. En op de spuit kan je zien hoeveel er in zit.

Suc6 met de medicatie en ik hoop dat er snel eitjes mogen groeien,

X
    Lente

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als ik 1,5 ampul Menopur moest spuiten, maakte ik twee afzonderlijke spuiten klaar. Eén ampul per spuit. En dan spoot ik 1,5 spuit leeg, dus twee keer prikken. De halve spuit die dan overbleef, legde ik in de koelkast en gebruikte ik de volgende dag. Dan hoefde ik die dag maar één spuit klaar te maken. Op die manier verspil je niks, want dat is ook zonde.

Fijn dat je bmslijmvlies nu wel groeit. Nu nog een follikel erbij, dat zou wel handig zijn!:)

4. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hey meiden,

Bedankt voor de reacties! Was echt even aan het uitslapen vandaag na die verhuizing was ik echt bekaf.

Super, dan leg ik de rest van de spuit in de koelkast. Het is zo zonde als je een halve spuit moet weggooien, de mensen in de menopauze sparen daar hard voor + dat het hartstikke dure medicatie is.

Een follikel zou zeker handig zijn :D. De gynaecoloog wilde er het liefst 3 hebben.

Heb natuurlijk een bizar hoge dosis Progynova geslikt vanaf CD1 en dat resulteert wel in een mooi baarmoederslijmvlies (zonder eitje) van 5,4 mm :D. Ze liet ook zien dat het slijmvlies 3 lagen had, super mooi om te zien! Ze hadden ook een echt veel nieuwer echo apparaat dan mijn vorige gyn. Ze legde alles uit, liet me eierstokken zien, me baarmoeder e.d. Super mooi!

Moet mijn dosis Progynova wel afmaken zei ze en ze zei dikke kans dat als je gestopt bent met de Progynova dat je eitjes keihard gaan groeien. Maar normaal groeien ze al mee met die injecties, maar je moet niet vergeten dat je : en overgestapt bent naar andere medicatie en we daarmee ook de juiste dosis moeten vinden, en een moeilijk lichaam hebt. Ja sorry, kan er ook niks ana doen haha :(.

Gelukkig heeft zij de uitslagen van het zaad van manlief nagekeken en ze zegt dat de uitslagen helemaal niet slecht zijn. Alleen de laatste uitslag was de beweegelijkheid niet goed 4%, maar de vorm weer wel 95% goede vorm. Nu had hij alles er ook naast gemikt, vond het toen ook niet de moeite waard weg te brengen, maar toch gedaan.

Ze raadde deze ronde een IUI aan, maar eigenlijk wil ik deze ronde nog zelf klussen. Al die tijd was me bms slecht en nu is het redelijk en hopelijk straks goed!!!

Hoe gaat het met jullie??

@ Jippie, groeiden jouw follikels ook langzamer met Menopur? Want met Gonal F groeiden ze als kool ;)

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ps die ampullen mag je toch niet in de koelkast bewaren?

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Volgens mij moet je de ampullen inderdaad op kamertermperatuur bewaren, maar ik weet het niet zeker. Al een hele poos geleden dat ik Menopur gebruikt heb. Staat het niet op het etiket of in de bijsluiter?

Bij mij was de reactie inderdaad ook niet altijd heel erg snel, met Puregon ging het sneller. Ik heb vaak pas laat een eisprong gehad. Hopelijk gaat er bij jou nog een follikel groeien!

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik las het inderdaad vaker dat vrouwen pas later op Menopur reageren. De gynaecoloog vond het ook niet schrikbarend.

Ze zei dat hun altijd met Puregon werkte, maar ze ervan overtuigd was dat mijn lichaam Menopur nodig had :). Dus daar gingen we mee door.

Ik moet ze normaliter op kamer temperatuur bewaren, maar bedoelde meer dat halve spuitje dat overblijft voor de 112,5 IE.

Moet ik dat dan gewoon op kamer temperatuur bewaren of in de koelkast? Wat dit betreft zijn die pennen handiger haha.

En volgens mij gaat er wel een follikel groeien hoor. Volgens mij voeren ze de dosis niet zolang op totdat er een follikel zit. Overigens moet ik me Progynova afmaken en dan krijg je die oestrogenen niet meer binnen, dus lijkt me dan helemaal dat die follikels gaan groeien?

Breekt dat slijmvlies niet af als ik geen Progynova meer gebruik? Of wordt dat in stand gehouden door mijn follikel die dus nog moet komen...

Deel Deze Pagina