Hallo dames, Ik had dit onderwerp bij "na de bevalling" geplaatst maar ik denk dat ie hier hoort (had geen reacties ontvangen trouwens). Ik ben nu al ruim 8 maanden weer aan de pil maar iedere maand was mijn cyclus anders. De ene keer werd ik een paar dagen voor mijn laatste pil al ongesteld en dan weer een paar dagen na de laatste pil. Nu ben ik de afgelopen 2 keer, zoals vroeger, netjes 3 dagen na de laatste pil ongesteld geworden. Alleen heb ik dus de laatste 2 keer dat wanneer de ongesteldheid al voorbij is en ik alweer een paar dagen aan een nieuwe strip zit, ik na een dag of 4/5 ineens weer een bloeding krijg. Nu dus weer.....alleen duurt het nu langer. Vorige week woensdag tot zaterdag ongesteld geweest, maandag weer aan een nieuwe strip en woensdag kreeg ik weer helder bloed en buikpijn en donderdag, vrijdag bruine stolsels. vandaag zelfs ook nog maar wel minder.... Sorry voor het lange verhaal maar is dit normaal en is mijn pil nu wel betrouwbaar? Ik gebruik de Marvelon pil. Groetjes, Wendy
Zou het niet kunnen zijn dat je pil te licht is? is het eerste wat me te binnen schiet... Ik heb Marvelon nooit gebruikt. Maar had toen ik de Diane pil slikte wel heel vaak last van spotting als ik mijn eisprong zou moeten krijgen. Was wel altijd rond dezelfde periode maar vervelend was het wel. Heb uiteindelijk via HA en gyn onderzoeken gekregen om te zien of er niet iets anders aan de hand was. Uiteindelijk bleek ik PCO achtig beeld te hebben...Was trouwens ondertussen al helemaal gestopt met de pil en had toen heeeeeel onregelmatige cyclussen. Heb na de bevalling een spiraaltje gehad en daar toen nooit last van gehad. Misschien overwegen om andere pil of andere vorm van anticonceptie te gebruiken? In elk geval ff naar de HA. Succes want het is wel erg lastig zo!
Ukkepuk: Bedankt voor je reactie. Mijn HA is op vakantie maar ik zaL haar zeker bellen. Ik durf de vervanger hiervoor niet te bellen, ik vind het geen spoed ofzo. Het gerommel is alleen nog niet over. Ik heb vandaag echt heel de dag vreselijke ongi pijn, nog erger dan wanneer ik ongesteld ben. Ik heb het gevoel dat er gewoon iets niet klopt. Niet dat ik zwanger ben ofzo (nou ja, je weet het natuurlijk nooit)....maar eerst die doorbraakbloeding van een paar dagen en nu die erge ongipijn. Terwijl ik aan de pil ben en midden in mijn cyclus zit....het lijkt wel of ik de hele maand ongesteld ben bah. Groetjes, Wendy