Vraagje over procedure rechtzaak

Discussie in 'De lounge' gestart door Athena89, 7 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athena89

    Athena89 Lid

    7 aug 2017
    7
    0
    1
    Vrouw
    Hallo :)

    Ik heb een vraagje en kan het nergens anders vinden,
    ik heb vorige maand ongeveer geleden een rechtzaak gewonnen
    om uit bewindvoering te gaan.
    Dit was een zeer positieve rechtzaak en er is afgesproken dat dit 18 september word afgesloten.
    Maar wanneer krijg ik hier dan eigenlijk het officiele papiertje van?
    De bewindvoerder wil namelijk nog niks doen tot hun het zwart op wit hebben.
    ( ik had gevraagd of we het een beetje geleidelijk konden afronden zodat alles goed zou gaan )
    Ik vraag me nu dus alleen af of ik dat papiertje dan toch krijg voor 18 september of niet?
    Iemand heel toevallig ervaring mee?

    Groetjes
    Athena89 :)
     
  2. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    De rechter vindt het niet meer nodig dat je nog onder beschermingsbewind staat. Je zal hier dan ook nog een vonnis van krijgen van de rechtbank.

    Je geeft aan dat het eindigd op 18 september, heeft de rechter nog aangegeven dat er rond of op 18 september nog een zitting gaat plaats vinden?
     
  3. Athena89

    Athena89 Lid

    7 aug 2017
    7
    0
    1
    Vrouw
    Nee het was gewoon afgesloten en goed zo
    ze mochten het afronden tot 18 september
     
  4. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Dan zal er vermoedelijk al een vonnis zijn? Maar goed die aanname doe ik nu.

    Kijk even in de bewindvoerder register via rechtspraak.nl mogelijk vind je daar al wat info.

    Hou je er rekening mee dat het eindigen van beschermingsbewind kosten met zich mee brengt.
     
  5. Athena89

    Athena89 Lid

    7 aug 2017
    7
    0
    1
    Vrouw
    Nog niks gehad sinds ik daar ben geweest,
    maar in iedere geval bedankt voor het vertellen van de kosten,
    bewindvoering heeft hier dus ook nog geen woord over gezegt.
     
  6. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Ik zou het nog even afwachten, het duurt immers nog ruim een maand. Maar blijf vooral wel in contact met je bewindvoerder zodat de "overdracht" soepel kan overlopen.
     
  7. Tulp21

    Tulp21 Niet meer actief

    Ze kunnen pas officieel afsluiten als de rechter de papieren naar de bewindvoerder heeft gestuurd. Verder zijn er inderdaad nog kosten (meen rond de 300 euro) voor de afronding maar als je zelf nooit hebt hoeven betalen (uitkering krijgt) dan gaat het van daar uit. Anders kom je dit zelf aan het betalen. Als het goed is heeft je bewindvoerder voor je geld gespaard en die periode wat zover mogelijk kon?
     
  8. Phloxx

    Phloxx Niet meer actief

    Je betaalt toch al maandelijks als je onder bewindvoering staat? Waarom moet er dan bij afsluiting nog geld naar hun? Zomaar uit nieuwsgierigheid een vraag...
     
  9. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Je betaalt de bewindvoerder maandelijks voor de werkzaamheden die hij/zij voor jou moet uitvoeren. Op het moment dat beschermingsbewind wordt uitgesproken of wordt beëindigd dan brengt dit extra kosten met zich mee.

    Als de beëindiging van het beschermingsbewind door de (kanton)rechter is goedgekeurd, moet de bewindvoerder nog extra werkzaamheden uitvoeren om het dossier af te ronden. Denk dan aan: alle instanties op de hoogte stellen dat het bewind is opgeheven en moet hij/zij adreswijzigingen versturen. Daarnaast moet de bewindvoerder een eindrekening en verantwoording opmaken.
    Andersom geldt dit ook op het moment dat je net onder bewind bent gesteld.
     

Deel Deze Pagina