Vraagje over temperatuurstijging

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Babyaapje, 4 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyaapje

    Babyaapje Bekend lid

    28 sep 2018
    786
    866
    93
    Vrouw
    Zoetermeer
    Dames,

    Ik ben deze ronde begonnen met temperaturen op verzoek van de gynaecoloog.

    Ik heb ook ovulatietesten gedaan (zodat ik alles kan laten zien bij mijn volgende afspraak).

    Ik ben helemaal nieuw met temperaturen en heb een vraag hierover.

    CD15, maandag 2 maart, heb ik een positieve ovulatietest gehad. Had ik vanochtend dan geen temperatuurstijging moeten zien?

    Alvast bedankt voor jullie reactie :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.602
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Nee want je ei kan ook 2 dagen na je ovulatietest springen en dan heb je de 3e dag een temperatuurstijging.

    Temperatuur je wel volgens de regels?
    Elke ochtend op dezelfde tijd, evenveel slaapuren, direct na het wakker worden (zonder op te staan) en natuurlijk rectaal?

    Hoe was je temperatuur vanmorgen?
     
  3. Babyaapje

    Babyaapje Bekend lid

    28 sep 2018
    786
    866
    93
    Vrouw
    Zoetermeer
    Dankjewel voor je reactie.

    Ik kreeg geen melding dus vandaar de late reactie.:oops:

    Ik temperatuur elke dag om dezelfde tijd , alleen de slaapuren schommelen wel een beetje. Maar ik heb altijd wel min. 6 slaapuren ervoor.

    Ik temp direct na het wakker worden als de wekker gaat en uiteraard rectaal.

    Dit is mijn kaartje nu:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.602
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Je ei was 1 dagje later, vandaag 5 dpo en een mooie progesteronstijging te zien :)
     
  5. Babyaapje

    Babyaapje Bekend lid

    28 sep 2018
    786
    866
    93
    Vrouw
    Zoetermeer
    Heel erg bedankt :) !
     
  6. Abigail114

    Abigail114 Actief lid

    16 sep 2015
    233
    115
    43
    Wanneer denk je zelf dat ei was? Ik weet niet hoe je Engels is, maar temperaturen hoeft niet de meest betrouwbare methode te zijn om eisprong te detecteren:

    "Interpretation of BBT is not always easy. Even for natural family planning experts, there has been poor agreement on the first day of BBT rise between different observers.36 It was reported that the time of ovulation determined by BBT coincided with the LH surge ± 1 day in only 17 of 77 cycles (22.1%).37 A review article published in 2005 concluded that monitoring BBT was no longer a good predictor of ovulation and, therefore, should not be recommended for couples seeking pregnancy.38 Nevertheless, BBT is still broadly used for contraception and for evaluation of ovulatory function, especially for couples who are reluctant or unable to pursue more formal and costly evaluation."

    Bron: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5689497/
     
  7. Babyaapje

    Babyaapje Bekend lid

    28 sep 2018
    786
    866
    93
    Vrouw
    Zoetermeer
    Dankjewel voor je reactie.
    Ik temperatuur op verzoek van de gynaecoloog. Zelf doe ik er niets mee. Ik verlies altijd een soort slijmprop voor mijn ovulatie, en dan weet ik dat ik binnen 4 dagen ovuleer. Heel handig :D
     

Deel Deze Pagina