Vraagje over uitstrijkje...

Discussie in 'De mama's' gestart door Speklapje, 5 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Speklapje

    Speklapje Actief lid

    6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hoi mama's,

    Ik zit ergens mee en ik moet het kwijt en zoek ervaring/ advies.
    Kort het verhaal: toen ik 24 was slikte ik de pil en begon tussen 2 menstruaties door wat bloed te verliezen. Ben toen naar huisarts gegaan en uitstrijkje gemaakt. Was niet goed. Hpv virus. Moest half jaar wachten omdat je lijf het vaak zelf opruimt. Na half jaar weer uitstrijkje. Niet goed en door naar gynaecoloog. Biopt genomen. Ze zag wat zitten toen de naar binnen keek zeg maar. Bleek een CIN3. Weg gehaald met lisexticie. Nog een jaar paar keer controle. Uitstrijkjes bleven goed. Gelukkig....

    Nu inmiddels 33 jaar en 2 gezonde zoons. Nooit meer last gehad kwa menstruatie. Maar nu sinds vorige maand weer bloed verlies tussen 2 menstruaties door. Laatste weken ook last van waterige afscheiding. Alsof je ineens een beetje in je broek plast. Menstruaties zijn ook al een tijd heftig in de zin van veel bloed verlies met flinke stolsels. Mijn cyclus is erg regelmatig maar nu te vroeg ongesteld... tussendoor wat rozeof bruin verlies gehad. Ik maak me daar weer zorgen om.

    Naar huisarts geweest en die heeft mij meteen ivm verleden doorgestuurd naar de gynaecoloog. Belde vandaag voor afspraak maar kan pas ergens in april!! Ze vinden het daar niet urgent genoeg. Omdat er in de brief van de huisarts staat dat ik menstruatie problemen heb. Maar ook dat ik bekend ben met een CIN3 in het verleden.

    Het zit me niet lekker en ik maak me zorgen. Dit klopt niet. Als ik naar mijn symptomen kijk zie ik steeds baarmoederhalskanker voorbij komen.... wel heb ik 3 jaar terug meegedaan aan het bevolkingsonderzoek. Dat uitstrijkje was goed... maar testen ze dan alleen op HPV? Stel dat ze het 10 jaar terug niet helemaal goed hebt weggehaald en dat er onrustige cellen zijn blijven zitten die door zijn gaan groeien?

    Maak ik mezelf gek? Sorry voor het lange verhaal maar ik hoop dat er meiden zijn met ervaring. Ik ken mijn lijf en dit klopt gewoon niet. Zo zie je ook maar dat ik op mijn 24e al onrustige cellen had terwijl je pas vanaf je 30e word getest. En nu met dat verleden word het in het ziekenhuis zo laconiek opgenomen....
     
  2. amy2015

    amy2015 Bekend lid

    23 feb 2015
    528
    234
    43
    Je kan eventueel je huisarts bellen of er geen spoed achter gezet kan worden. Mijn huisarts heeft toen voor mijn gemoedsrust al een uitstrijkje gedaan. En kon daardoor eerder terecht. Maar dit had een andere oorzaak dan hpv.

    Sterkte en hopelijk kan je eerder.
     

Deel Deze Pagina