vraagje over voeding en verstopping

Discussie in 'Voeding' gestart door Lolaatje, 22 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lolaatje

    Lolaatje Actief lid

    16 mrt 2007
    200
    0
    0
    Groningen
    Hoi,

    Ik heb een vraagje. Mijn dochtertje is inmiddels 8,5 maand oud. 's Ochtends krijgt ze eerst een fles opvolgmelk (ca. 150 cc drinkt ze dan) om 7.00 uur. Dan om 9.30 geef ik haar wat fruit (soms potje, soms vers), om 13.00 uur krijgt ze een plak brood met smeerkaas en wat rooibosthee. Voor haar middagslaapje nog wat melk (ca. 150 cc) en later nog een liga of soepstengel, maar meestal eet ze hier weinig van. Dan 's avonds een warme maaltijd met een danoontje. En dan voor het slapen gaan geef ik haar een papje van bambix met vanille (kant en klaar in zo'n pakje).

    Het probleem is echter dat ze nogal moeite heeft met haar ontlasting (vanaf het moment dat we haar vast voedsel zijn gaan geven). Het is heel hard en pijnlijk. Ze heeft nu dinsdag voor het laatst gepoept. Ik geef haar verse pruimen te eten, bruine bonen, ben geminderd met de opvolgmelk omdat Elise volgens het CB teveel ijzer binnen kreeg en eerlijk gezegd weet ik nu even niet hoe ik het haar gemakkelijker kan maken.

    Ze heeft nu echt pijn als ze moet poepen. Ik moet dan soms gewoon haar luier af doen en haar beentjes omhoog, zo zielig! En dan huilt ze echt van de pijn, omdat het zo hard is.

    Huisarts wil er liever nog niets tegen geven omdat ze nog zo jong is en eventuele medicijnen nu al de werking van haar darmpjes zullen beinvloeden.

    Wie o wie heeft er tips!

    Groetjes,
    Henriet
     
  2. evelien69

    evelien69 VIP lid

    16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Beetje olijfolie of slaolie oid door de melk s'ochtends, fruit wat groffer geven. Wat voor brood geef je? misschien volkoren brod geven? of mogen ze dat nog niet met 8 maand ( ben ik vergeten)
     
  3. Lolaatje

    Lolaatje Actief lid

    16 mrt 2007
    200
    0
    0
    Groningen
    Fruit geef ik al zo grof mogelijk. Vanochtend stukjes pruim gegeven. Zo eet ze bijna een hele op.

    Olijfolie kan ik nog wel eens proberen...... Wie weet heeft het effect. Bedankt voor de tip!

    Ik geef licht volkorenbrood.
     
  4. wuppie

    wuppie Bekend lid

    16 jul 2006
    621
    0
    0
    sinaasappelsap, beetje door de fruithap. De fles evt. wat dunner maken. Wat je wel kan geven is kindicol druppels van VSM, evt. ook lactulosestroop kan geen kwaad bij die kleintjes, 5 cc per dag (hebben we hier op advies van de huisarts + kinderarts gegeven.....).

    gr. en toi toi

    wup
     
  5. Lolaatje

    Lolaatje Actief lid

    16 mrt 2007
    200
    0
    0
    Groningen
    Vanmiddag had mevrouw een volle broek.Volgens mij was het toch al iets zachter dan eerst. Maar ze moest wel heel hard huilen, zo zielig! Ik hoor ook direct aan het gegil wat er aan de hand is.

    Maar bedankt voor de tips! Ik ga ermee aan de slag!
     
  6. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    ian start deze week met vaste voeding (omwille reflux)
    mij is daarstraks bij de HA gezegd dat ik sla-olie, zonnebloemolie of arachide-olie moest gebruiken, ipv olijfolie, omdat olijfolie helemaal door het lichaam opgenomen wordt. Het is erg gezond, maar de stoelgang is er weinig mee :)
     
  7. Nijnie

    Nijnie Fanatiek lid

    12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Lolaatje, fijn dat ze het weer even kwijt is.
    Wij deden extra water door de fles (ongeveer 10cc per keer) en ik heb een tijdje kindicol druppels gegeven, leek wel wat te helpen.
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gewoon 2 kleine lepeltjes zonnebloemolie. Doe ik ook als ik merk dat de ontlasting van Eva wat dikker wordt. Ze vindt het ook heerlijk! :D
    Of wat meer vet in de voeding geven. Voorheen kreeg Eva brood met wat boter, nu ook nog een plakje kaas erop.
     
  9. zonnetje08

    zonnetje08 Actief lid

    1 aug 2008
    159
    0
    0
    wat hier heel goed geholpen heeft is 1 dag een paar keer per dag 3 druppels kindicol en mevrouw kon er weer 2 weken tegenaan. Als ik dan merkte dat ze er weer iets moeite mee kreeg hoefde ik haar maar 1 pakweg 2x weer 3 druppels te geven en alles ging weer van een leien dakje.
     
  10. Lolaatje

    Lolaatje Actief lid

    16 mrt 2007
    200
    0
    0
    Groningen
    Dat van de olie houden we erin. En inderdaad misschien wat meer boter op brood of wat vettere kaas.

    De kindicol is inmiddels in huis, dus als het nu niet goed gaat komen...!

    Thanx!
     

Deel Deze Pagina