vraagje voor de kapsters onder ons

Discussie in 'De lounge' gestart door ninien, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn dochter heeft vrij lang haar ongeveer tot aan dr taille, nu wil ik vanmiddag met de carmenset krullen maken en het dan opsteken

    hoe kan ik dit het beste doen

    moet ik voor dat ik de rollers indraai er schuim in doen,
    moet het haar nat of droog zijn

    hoe lang moet het ongeveer zitten.

    En dan de belangrijkste vraag hoe steek ik het leuk op, en dat het ook goed blijft zitten???
     
  2. geen kapsters vandaag??? :D
     
  3. Juul84

    Juul84 Niet meer actief

    Ben geen kapster maar heb wel ervaring met de carmen set :D

    Zou zeker eerst wat schuim in haar haar doen, om het te beschermen tegen de warmte van de krullers. Niet in nat haar draaien, want dan beschadig je het haar heel erg en je hebt ook kans dat het haar niet goed droogt en als je de krullers er dan uit haalt, heb je van die slappe krullen die er binnen een kwartier al uitgezakt zijn.

    Ik zou het zo doen: haar wassen, kammen, schuim erin doen en doorkammen. Haar laten drogen, krullers erin draaien (kan wel als het haar nog ietsje vochtig is).

    Qua opsteken, is maar net wat je smaak is natuurlijk. Je kan heel simpel een hoge staart maken en dan met schuifspeldjes de krullen als een 'toef' vastzetten op haar hoofd.

    Hier vind je ook nog een hele handleiding:

    HAAR | GLOSSLICIOUS

    Veel succes!
     
  4. Thanx Juul

    en hoe lang ongeveer laten zitten,
    ik heb maar weinig tijd ;)

    ik heb ook wel eens gehoord dat je als de rollers erin zitten er ook haarlak over kan spuiten. voor extra stevigheid
     
  5. Juul84

    Juul84 Niet meer actief

    Ligt er een beetje aan wat voor haar ze heeft. Ik heb zelf flinke slag in mijn haar dus als ik het te lang laat zitten ben ik net een schaap :D
    Ik laat het zelf altijd maar even zitten, als ze afgekoeld zijn haal ik ze er direct uit. Maar als je dochtertje erg steil haar heeft, zou ik ze ietsje langer in laten zitten. Haarlak erover heen spuiten helpt inderdaad wel voor stevigere krullen.
     
  6. ze heeft best stijl haar :D
    Ik vind het alleen altijd een rotwerk om de rollers eruit te halen, ben bang als ik er haarlak opspuit dat ik de rollers er helemaal niet uitkrijg:)

    omdat het haar zo lang is, is het indraaien al een hele kunst :D
     
  7. Vlijtigliesje

    Vlijtigliesje Actief lid

    12 sep 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    ik zou het niet van te voren wassen (dan is het zo slap) en zeker geen haarlak opdoen terwijl de krullers er nog in zitten!

    Gewoon indraaien (niet te grote plukken) en zo lang als het kan laten zitten. Als je de krullers eruit hebt gehaald, niet borstelen maar met je handen een beetje doorheen woelen. En daarna pas haarlak erop.

    Ik mag vanmiddag ook aan de slag ;)
     
  8. auraly

    auraly Fanatiek lid

    28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.92173940863.105073.91842515863

    ik weet niet of je facebook hebt, maar hier heb ik al heel erg leuke dingetjes van gehaald qua opsteken van haar
    krijg ook altijd leuke complimenten van moeders aan de schoolpoort over m'n dochter haar haartjes


    onderaan de foto's staat een linkje , daar kan je dan een video bekijken van hoe je die haarstijl maakt
     
  9. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    als je de carmenset in het haar heb zitten een warme fohn erop blazen en daarna de kouwe stand van de fohn gebruiken om de krul te fixeren

    ik zou het haar in 2 delen opsteken
    eerst de zijkanten met de voorkant omhoog vastzetten
    en daarna de onderkant omhoogbrengen en ook bovenop vastzetten.
    dan met speldjes of clipjes de lokken vastzetten
    voor een leuk effect naast haar oren 2 plukken om een potlood heen draaien ff warm en daarna koud fohnen heb je van die mooie pijpekrullen naast haar gezicht

    succes en foto!!!
     
  10. het haar is op 1 lengte
    dus het opsteken vind ik het moeilijkst
    die pijpekrullen naast het gezicht vind ik wel leuk, maar niet als al het haar verder omhoog zit, dan vind ik ze te lang zeg maar :)

    bedankt voor de rest van je tips ;)
     
  11. thanx voor de link, ga ff neuzen :D
     
  12. auraly...wat een geweldige link :D
     
  13. auraly

    auraly Fanatiek lid

    28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    ja eh :) vond ik ook

    alles ziet er zo leuk uit en het lijkt moeilijker dan het werkelijk is

    ik probeer continu nieuwe dingetjes van hun site ;)
     
  14. ik ga vanmiddag prutsen, foto volgt :D
     
  15. Marjolente

    Marjolente Bekend lid

    13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
  16. nog 1 van de achterkant!!
     
  17. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wow prachtig haar zeg!
     
  18. thanx..ze is er zelf ook heel trots op ;)
     
  19. Keeley

    Keeley Niet meer actief

Deel Deze Pagina