Vraagje voor de zekerheid

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Followyourdreams, 17 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Hoi allemaal ,

    Na 6 maanden ontzwangeren , een warrige cyclus met mega veel last van puisten een opgezette buik en enorme stemmingswisselingen was ik er weer helemaal zat van .
    Dus de pil weer opgehaald en moest hem gaan slikken op moment ik ongesteld werd .
    Klopt het echt dat de pil dan direct veilig is ?
    Vorig week vrijdag is mijn menstruatie begonnen , vanavond pil nummer 7 ingenomen en gemeenschap gehad .. vind het daarna toch wel weer even eng ..
    dus even ter bevestiging ! Ben benieuwd :)
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.580
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Ja klopt helemaal :)
     
    Followyourdreams vindt dit leuk.
  3. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Fijn , dankje voor je berichtje !
     
  4. laney

    laney Actief lid

    2 okt 2009
    335
    72
    28
    Bij de meeste pillen geld de 7 dagen regel. Na 7 dagen ben je beschermd. Ook wanneer je bijvoorbeeld een pil vergeet, ben je pas 7 dagen na de vergeten pil weer veilig.
     
  5. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    De 7 dagen regel geldt als je op één willekeurig moment in je cyclus start met de pil. Starten op eerste dag van de menstruatie is meteen betrouwbaar!
     
  6. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Ik dacht inderdaad ook dat hij direct betrouwbaar was zodra je start tijdens je menstruatie ..
    maar het is vast goed gekomen hoor , ik slik hem door zonder stopweek , ondertussen is mijn 2e strip al over de helft en als zwanger was geweest had ik daar vast wat van gemerkt haha !
     
  7. laney

    laney Actief lid

    2 okt 2009
    335
    72
    28
    Is niet waar. 7 dagen werkt ongeacht de dag. Ook als je op dag 1 begint. Als je op dag 5 begint ben je pas vanaf dag 12 veilig en ga zo maar door. Ik geef voorlichtingen op het gebied van AC dus weet wel waar ik het over heb.
     
  8. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Door de autocorrectie is er één komen te staan ipv een. Maar beginnen op de eerste dag vd menstruatie is echt meteen betrouwbaar. Maak zelf de recepten voor mijn patiënten dus weet er ook best iets vanaf....

    Staat ook op bijv apotheek.nl https://www.apotheek.nl/medicijnen/sub-50-pil-met-ethinylestradiol-en-levonorgestrel?product=microgynon-30#belangrijk-om-te-weten-over-sub-50-pil-met-ethinylestradiol-en-levonorgestrel
     
  9. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
    Idd beginnen op dag 1 van menstruatie,dan is hij direct betrouwbaar.
     
  10. laney

    laney Actief lid

    2 okt 2009
    335
    72
    28
    D
    De reden waarom hij als ‘meteen betrouwbaar’ wordt beschouwd is omdat de meeste mensen pas rond dag 14 een eisprong hebben. Het duurt 7 dagen voordat hij beschermt, als je dus op dag 1 meteen begint ben je vanaf dag 7 beschermt wat dus ruim op tijd is.
     
    Ysabella vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina