ik ben gister achtergekomen dat ik zwanger ben! Moet je een afspaak maken met de huisarts? wat moet je allemaal doen?
je hoeft geen afspraak te maken met je huisarts, maar als je dit zelf prettig vind kan je het wel doen. Ik had hele vage positieve zwangerschapstesten en wilde graag bevestiging van de dokter hebben voor de zekerheid. Toen hij zei dat ik echt zwanger was, was het voor mij pas echt zeker.... Je kan een verloskudige bellen en daar een afspraak maken voor een intake, zij zal je verder dan wel vertellen wat je moet doen.... GEFELICITEERD!
Gefeliciteerd! Ik wist het al een week of twee voor ik de verloskundige belde. Maar ik ben wel een week na ik het wist even bij de huisarts geweest. Het hoeft niet, ze heeft ook niet veel gedaan, maar het voelde wel prettig. Doe wat je zelf fijn vind! Geniet er lekker van!
Ik ben ook als eerst naar de huisarts geweest, omdat ik niet zeker wist hoe ver ik was heeft hij me doorverwezen naar de gynacoloog. Daar heb ik een eerste echo gehad. En een huisarts vindt het sowieso fijn om te weten dát je zwanger bent. Dus ik zou eerst afspraak bij de huisarts maken.
Ik heb meteen de verloskundige gebeld om me in te schrijven. Zal mijn huisarts ook maar eens bellen denk ik.
Ik ben ook eerst naar de huisarts gegaan, meer eigenlijk omdat ik geen idee had wat ik moest doen. Hij heeft mij toen wat dingen verteld (dat ik foliumzuur kon gaan slikken en wat ik allemaal niet meer mocht eten en waar ik mee uit moest kijken enzo) en het nummer van de verloskundigepraktijk gegeven. Die heb ik toen daarna gebeld om een afspraak te maken en dan gaat de rest vanzelf. En Gefeliciteerd!