vraagje

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door LaBelle, 28 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LaBelle

    LaBelle Nieuw lid

    28 feb 2006
    4
    0
    0
    hallo.. k heb een vraagje..
    Ik ben 24 december gewoon ongesteld geweest en ben nu in april al bijna een jaar gestopt met de pil.. eerst had ik een onregelmatige cyclus..maar ik heb nu al een half jaar een goede regelmatige cyclus van 30 dagen.
    Mijn ongesteldheid duurd gemiddeld 4-5 volle dagen ( en dan tel ik t oude bloed niet mee)

    24 jan. was mijn nieuwe nod dag en t kwam wel netjes op tijd maar ik had nu een week vantevoren rozige afscheiding en dat ging naar donkerbruine afscheiding tot 24 jan. toen ben ik precies een dag goed ongesteld geweest. daarna weer een week donkere afscheiding maar heel minimaal.

    mijn borsten zijn voller en zwaarder geworden en mijn buik begint iets te groeien. Ik eet ook veel meer.. ( eetlust) en mijn gezicht zit sinds 3 weken onder de vlekken. Ik had en heb zelf echt t gevoel dat ik zwanger kan zijn, we hebben dus verscheidene keren getest negatief en zelfs bij de dokter geeft de test negatief aan. Ik heb ook last van constipatie en als k slecht kan dan is natuurlijk de buik nog meer opgezet maar vanaf t schaambeen tot aan mijn navel blijft opgezet zelfs als ik goed naar de wc ben geweest.

    Nu was 24 feb mijn nieuwe nod dag en ik was een dag later en weer een dag goed ongesteld dit keer wel met wat krampen.. ( de vorige keer niet)
    Ik ben nu 1 kilo bijgekomen sinds begin januari... en de onderkant schaambeen-navel is duidelijk gegroeid ( heb foto' gemaakt om verschil te kunnen zien)

    Ik weet wel dat mijn moeder bij beide zwangerschappen gewoon ongesteld is geweest kan het zijn dat dit erfelijk is.. en dat ik gewoon heel weinig of misschien wel geen HCG aanmaak tot de derde maand zoals bij mijn moeder t geval was.. of kan ik niet zwanger zijn en ongesteld..?????
    Het is die ene dag gewoon helder rood..

    Verder wou ik graag vragen hoe het kan dat er vrouwen zijn die bloeden en toch zwanger zijn en ook nog een gezond kindje hebben....????????

    Ik ben gelukkig doorverwezen voor een echo.. vooral omdat mijn moeder eierstokkanker had en mijn dokter liever geen risico neemt als ik niet zwanger blijk te zijn.. ( i.v.m groei van de buik)

    maar ik zat het me gewoon af te vragen en dacht vraag eens hier..
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi LaBelle,

    het is inderdaad goed om een echo te laten maken, dat geeft duidelijkheid. Soms wil je erg raag zwanger zijn en geeft je lichaam allerlei signalen af die daarop lijken, en is het toch niet zo. Hormonen reageren in elk geval wel op je psychische toestand. Daarom kunnen vrouwen die niet weten dat ze zwanger zijn of niet zwanger willen zijn, toch elke maand wat bloed verliezen. Dan lijkt het dus een ongesteldheid terwijl je toch zwanger bent. Hoe dit precies kan, weet de medische wetenschap niet, maar het is een feit dat het wel eens gebeurt.
    Ook zien we af en toe dat je toch zwanger bent maar weinig hCG aanmaakt, de test geeft dan een negatief resultaat. De enige methode om dan zekerheid te hebben is een echo.

    Succes met de echo, en laat je even weten wat de uitkomst is?

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina