Bekkeninstabiliteit na de bevalling...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door taschke, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik heb last van BI gekregen tijdens mijn zwangerschap.
    Nu 5 maanden na de bevalling heb ik nog 24 u per dag pijn.
    Ik neem iedere dag een paar dafalgans om de pijn onder controle te houden.
    Ik heb een heel weekend rust nodig zodat de pijn een beetje betert maar dan begint het opnieuw...

    Hoelang kan men daar nog last van hebben?
     
  2. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    De na sleep kan een half jaar duren maar ook een jaar.
    Anders even opzoeken op google.
    Ga je wel naar therapie er voor?
     
  3. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik had het niet zo heel erg, maar kreeg als advies om recht te zitten liggen lopen staan etc. dus niet op een heup hangen of liggen...
    en tree voor tree trap lopen het liefst zo min mogelijk.

    sterkte ermee!
     
  4. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik ga deze avond er terug voor naar de arts.
    Ik ben er voor in therapie geweest en moet oefeningen doen thuis.
     
  5. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ik hoop voor je dat het snel wat beter gaat.
    Ik heb het nu ook en de pijn is echt niet fijn!
    En jij kan moeilijk je kleintje niet dragen enz.
    Is vervelend kwaaltje
     
  6. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb het ook. Het is nu bijna 8 maanden zo, maar het wordt al minder. Ik heb wel fysiotherapie gehad en ik doe oefeningen.

    Oh en trouwens, voor Bi na de bevalling krijg je een chronische indicatie voor de fysio, dus ook als je alleen de basisverzekering hebt krijg je het vergoed. Je moet dan wel even een machtiging vragen aan je huisarts en die naar je zorgverzekering sturen.
     
  7. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Mijn advies zoek een goede manueel therapeut of een revalidatie arts.

    Ik had een dubbele bekkenbreuk (toch iets anders zeker qua pijn denk ik) maar ik heb bij de standaard therapie nooit baat gehad. Pas toen er gekraakt en gerevalideerd werd ging het beter, uiteindelijk heeft mijn herstel zeker 2 jaar geduurd en af en toe heb ik er nog last van. Het gaat er vooral om dat je activiteiten doseert.
     
  8. nienke80

    nienke80 Actief lid

    23 mei 2007
    165
    0
    0
    Ik heb ook een jaar na de bevalling last gehad. Ik heb tot 8 maanden na de bevalling 2 keer per week therapie gehad. En nu ik voor de tweede keer zwanger ben, is het weer zo ver, alleen nu al veel sneller.
    Zorg echt dat je therapie krijgt meid, anders zal het zeker langzaam gaan
    succes
     
  9. kristel

    kristel Niet meer actief

    Ik heb er nu, na een half jaar, ook nog erg last van. Ik moet wel zeggen dat het per kind erger werd, de eerste keer 4 maanden, de 2e keer 7 maanden, en nu heb ik er nog steeds heel erg last van. Ik hoop dat nu ik de bv afbouw de pijn misschien ook afneemt. Therapie en oefeningen werken niet goed. Ik hoop dat het een kwestie van tijd is.
     
  10. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    het erge is dat ik 24 uur per week werk als huishoudhulp en niks anders doe dan bukken,stofzuigen en dweilen :(

    Zal ik dan ander werk moeten zoeken?

    Er is wat tussengekomen en kon niet naar de dokter vandaag dus morgen gaan...
    Zelfs zitten doet zo een pijn :(
     
  11. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Stofzuigen en dweilen dat zijn nu net de 2 don'ts als je BI hebt.
     
  12. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier ook nog steeds BI.
     
  13. Liesbeth79

    Liesbeth79 Bekend lid

    18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Hier ook nog steeds... ondanks oefeningen.
     
  14. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Hier ook zware BI ....gehad! Bij mijn eerste begon het rond week 20, bij mijn tweede rond week 12 en aan het eind van die zwangerschap zat ik dus in een rolstoel!

    Ik ben met 37 weken (wederom) ingeleid omdat ik helemaal niets meer kon en zoveel pijn had. Nog dezelfde avond (na de bevalling) kon ik weer zelfstandig lopen! Ik kon na de eerste 14 dagen niet meer lopen en heb bijna een maand volledige bedrust gehad! De klachten na de bevalling zijn ws ontstaan omdat ik tijdens de bevalling 6 uur op mijn rechterzij heb moeten liggen om de baby goed te kunnen laten indalen. Ik heb tijdens de bevalling van mijn jongste dan ook gezegd dat ik nooit op mijn zij zou gaan liggen, als het niet lukte, moesten ze maar een kunstverlossing doen. Hier hadden ze alle begrip voor en ik heb de gehele bevalling op mijn rug gelegen. 6 uur later liep ik zelfstandi naar de badkamer!

    Ik heb nog steeds wel pijn, maar het is zoveel minder! Ik heb ook therapie en ik loop iedere dag een stuk (ook goed voor de baby tenslotte). Ik kan nog steeds niet op mijn zij slapen, maar al wel weer een minuut of 10 maximaal erop liggen. Ik heb goede hoop dat dat in de toekomst ook nog beter gaat worden!
     

Deel Deze Pagina