Vraagje

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lady79, 9 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady79

    Lady79 Lid

    27 aug 2007
    46
    0
    0
    Ik heb deze vraag al eerder gesteld, maar helaas nog geen volledig antwoord gehad en ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen!

    Ik ben 1.5 jaar aan de prikpil geweest.
    De laatste prik heb ik okt06 gehad, en 24 jul 07 voor het eerst weer echt ongi voor 8 dagen! (maar ik was allang blij, want het was écht ongi en niet tussentijds wat bloedverlies)
    Nu werd ik 6 dagen later weer ongi voor 4 dagen, dis was wel in mindere mate als daarvoor, maar toch.
    Ik had mijn ongi aangehouden van de 24ste juli om uit te rekenen wanneer de rode duiveltjes weer kwamen.
    Maar deze bleven uit.
    Ik dus 2x een test gedaan, maar helaas negatief.
    Nu had ik de dokter gevraagd of deze voor mij pilletjes wilde voorschrijven om mijn cyclus weer op gang te helpen, maar de dokter zegt dat dat kunstmatige menstruatie opwekt en dat dus geen enkele zin heeft.
    Hij heeft mij het advies gegeven dat als ik over 6 maanden nog niet ongi ben om dan terug te komen.
    Nu vind ik 6 maanden wel heel erg lang omdat ik de laatse prik in okt heb gehad!
    Maar ik vind het zo vreemd omdat ik de 24e echt wel super ongi was en er van overtuigd was dat mijn cyclus weer op gang was gekomen.
    Sinds ruim een week heb ik licht bloedverlies (roze, maar alleen op het wc papiertje (sorry, maar ik weet niet hoe ik dit "netjes" moet omschrijven), maar mijn ongi zet niet door.
    Wel heb ik een week lang last van mijn tepels gehad en nu heb ik al een week een hele opgezette buik die ook erg hard is, wat zou dit dan kunnen zijn?
    En kunnen jullie me vertellen hoeveel dagen dat ik nu moet aanhouden wanneer ik vruchtbaar ben?


    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

    Liefs, Lady79
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi lady,

    Helaas kunnen wij jou niet vertellen hoe jou cycles eruit ziet.
    na het stoppen van anti conceptie heeft je cycles even de tijd nodig weer op gang te komen en regelmatig te worden dit kan 6maanden tot een jaar duren. Wat je huisarts zegt is waar, is het over een half jaar nog steeds zo dan kunnen er stappen ondernomen worden. Nu moet je je lichaam de kans geven zelf weer een regelmatige cycles te creeeren.
    Sorry,

    Imke
     

Deel Deze Pagina