Hoi Teddy, Ik heb al eerder antwoord van je gehad over hoe ik naar minder voedingen per dag kan streven. Jij gaf toen al advies blokvoeden en CB gaf aan dat ik 2 borsten per keer kon proberen. Ik was al gestart met dit laatste en probeer dit ook zoveel mogelijk te doen. Alleen als mijn dochtertje in slaap valt laat ik haar slapen en maak haar niet wakker voor nog een borst. Ik vraag me nu af of ik de 2 opties ook enigszins kan combineren. Ze spuugt soms op bepaalde dagen een aantal keer (vooral als ze moet poepen overigens en veel perst). Jij gaf aan dat de vettere melk een beschermend laagje in de darmen legt. Nu dacht ik, als ik dan 2 borsten aanbiedt en ze drinkt bij allebei vrij kort dan krijgt ze vooral dunne melk binnen waardoor ze wellicht meer spuugt. Als ik haar nu gewoon 2 keer dezelfde borst geef dan krijgt ze ook de dikkere melk. Is dit een goed idee?? Overigens groeit ze prima, ze weegt al bijna 7 kilo en is bijna 11 weken oud (bij geboorte 4340 gram). Klopt het trouwens dat ze rond deze termijn minder voedingen gaan eten per dag? zij wel in ieder geval. Eerst varieerde dat van 8 tot 10 voedingen, nu 6 tot 8 voedingen (meestal 6 of 7). De tijd dat ze drinkt is ook heel varierend, kan 5 minuten zijn maar ook 30 minuten. Vaker kort, dan heeft ze blijkbaar genoeg. Als ze goed groeit, plast en poept is alles goed toch? (qua drinktijd, hoeveelheid en frequentie). Ben soms bang dat ze te weinig drinkt ofzo terwijl ik eigenlijk geen reden heb omdat ze het goed doet. Laatste vraag: kan het kwaad als ze vanaf 20.00 uur slaapt tot uur of 4.00 uur? dat is nu al 3 dagen achter elkaar (hopelijk nieuw ritme, zodat we eindelijk wat uren kunnen doorslapen, haha.) Hoor graag van je!
Hoi Dolfijn, Uiteraard kun je beide opties combineren. Doe maar wat jouw gevoel je op een bepaald moment ingeeft. Jouw dochter groeit hartstikke goed, ook al denk (!) jij soms dat ze te weinig krijgt. Ze mag helemaal op verzoek gevoed worden en dat betekent dat ze ook van 20 - 4 mag slapen. Gewoon lekker zo doorgaan. Doe maar wat je moederhart je ingeeft, dan doe je het nooit fout.