Wie kan me helpen met dit? Ik wil nu de aanvraag doen voor de uitkering voor zwangere zelfstandigen, maar er staan 2 vragen in die ik niet weet hoe ik die moet invullen. Misschien heeft iemand hier die aanvraag al ingediend en kan die me helpen met deze vragen? Vraag 1: Wilt u dat de UWV loonheffingskorting op uw ZEZ-uitkering toepast? Als ik alleen maar inkomsten heb van mijn zaak en geen andere inkomsten meer heb, kan ik dan die loonheffingskorting laten toepassen of niet? Vraag 2: Werkte u vorig jaar als beroepsoefenaar: ja/nee? Een beroepsoefenaar bedoelen ze hiermee toch iemand die een vrije beroep uitoefent? Dus in mijn geval nee toch, omdat ik gewoon een internetzaak heb? Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze vragen. Alvast bedankt.
ik zou dit even navragen bij t uwv of bij een boekhouder als ik jou was. normaal als je in loondienst bent bij 2 bedrijven mag je maar bij 1 bedrijf loonheffingskorting hebben. beroepsoefenaar, is dat niet gewoon dat je een beroep uitoefent? zoals in jouw geval website beheerder o.i.d. ik weet t niet hoor, maar dacht doe ff een poging om te helpen succes ermee!
Als je verder geen andere baan/inkomsten hebt is het antwoord op vraag 1 'ja'. Als je vorig jaar ook al een eigen zaak had (internetzaak of niet) dan is het antwoord op deze vraag ook 'ja'. Succes! Groetjes, Josien