vraagjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door toerist18, 14 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoi kwebbeltje,
    Steven is soms nog een beetje huilerig en zweterig van de prikken (woensdag) maar heeft geen koorts.
    Ik heb hem nu met z'n pyama jasje en romper in bedje liggen onder een enkel deken en lakentje.
    Dit leek mij warm genoeg, wat vind jij? als het wat kouder word kan hij z'n broekje er bij aan en evt de deken dubbel ( is dun dekentje )
    Maar als een baby nou wel koorts heeft moet je hem dan luchtig normaal of dikker kleden?
    En met dit weer heb ik Steven gewoon een broek aan romper en shirt met lange mouw, is dit goed of kan hij dan een shirtje met korte mouw aan? sorry voor de vragen, maar ik vind het soms zo moeilijk,
    en ik wil natuurlijk niet dat m'n kleine ventje het te warm of te koud heeft. groetjes Mensi.
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Als een baby koorts heeft moet je hem nooit dik aankleden. Luchtig aankleden is goed. Bij koorts moeten ze de warmte kwijt kunnen.

    Hoe je hierboven omschrijft bij het in bed leggen oogt mijn inziens prima.

    Met dit warme weer zou je steven best iets met korte mouw aan mogen doen. Je moet alleen altijd uitkijken voor tocht. Zorg dat die een beetje uit de wind blijft.

    Ilja
     

Deel Deze Pagina