zindelijk worden, ze wilt niet

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by auraly, Oct 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. auraly

auraly Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    1,217
    9
    38
    antwerpen
    We wonen in belgie en hier starten de kleintjes vroeger met de school
    ze gaat op 7 november naar de kleuterklas en moet zindelijk zijn

nu , ze kan het wel maar weigert om op het potje te gaan
    niets helpt, belonen ( koekje)
    belonen (stickerkaart )

We hebben een echt potje voor de kleintjes en een verkleiner voor op het toilet, maar ze wilt echt niet met haar billen erop gaan zitten

als ik vraag of ze naar het toilet wilt gaan antwoord ze, nee ikke wil niet, pampertje doen

radeloos dus want ze moet het echt gaan leren anders mag ze niet starten op school

tips?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Geen luier omdoen en kijken hoe het dan loopt (zet een emmer en een mop neer en wees bereid om te boenen). Maak een stickervel (beloon nooit iets met snoep / koek) en sluit het hoofdstuk luiers gewoon af. Je moet toch iets...

Ik vind trouwens 2,5 jaar nog wel jong om zindelijk te moeten zijn. Ze hoeven toch pas met 3 jaar naar school?

3. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,702
    2,513
    113
    Jeetje. Belachelijk eigenlijk dat ze op die leeftijd al verlangen dat kindjes zindelijk zijn.
    Ik zou nog even wachten en dan maar niet naar school. Je kunt het namelijk toch niet forceren. Wel blijven oefenen, maar niet gaan dwingen want dan wordt het echt een machtstrijd.

4. auraly

auraly Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    1,217
    9
    38
    antwerpen
    nee school start hier op 2.5 jaar, ze start binnen een dikke 2 weken
    ik vind het ook heel erg jong om echt al aan zo'n druk te moeten voldoen, maar pamper mag niet op school

5. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    he?wat raar 2,5 jaar oud, ze moet naar school zonder luier....klinkt gek..

6. auraly

auraly Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    1,217
    9
    38
    antwerpen
    klinkt gek maar dat is zo in elke school hier hoor .. was bij de oudste ook zo
    ze moeten droog zijn als ze starten
    veel te vroeg naar m'n mening maar kan er weinig aan veranderen

7. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

Nov 2, 2008
    1,853
    127
    63
    In een huis
    Zo, dat is inderdaad best vroeg ja.
    Zie hier me zoontje van bijna 2,5 niet snel zindelijk worden.
    Wat gek dat ze maar verwachten dat alle kindjes van die leeftijd zindelijk zijn.

8. auraly

auraly Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    1,217
    9
    38
    antwerpen
    ik weet het, vorige woensdag was er een kennismaking uurtje in de klas en ze was de enige die toegekomen is met een pamper
    er komen op 7 november 9 kleuters bij
    ze mochten een uurtje komen spelen zodat de stap iets minder groot is als ze de eerste keer een volledige dag moeten gaan

de juf vroeg dus ook of ze al zindelijk was want dat moest natuurlijk wel anders had ze te veel werk met verschonen

9. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Ben je verplicht haar nu al naar school te sturen? Mijn vriendin woont ook in Belgie maar je moet niets volgens mij. Ze mogen vanaf 2,5 naar school maar moeten? Volgens mij kan je ook nog even wachten en haar wat meer tijd geven om zindelijk te worden en dan naar school ze is nog niet leerplichtig

10. auraly

auraly Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    1,217
    9
    38
    antwerpen
    we kunnen inderdaad nog wachten maar of dat zo goed onthaald wordt is net iets anders
    iedereen heeft het er continu over met haar, Caileigh schooltje, met de kindjes spelen?
    waardoor ze wel wilt gaan, het is niet verplicht maar als je het niet doet wordt je nogal raar aangekeken
    niet dat ik me dat echt heel erg zou aantrekken, maar 't probleem is ook dat ik de 2de week van november ook terug aan het werk ga omdat we er vanuit gingen dat ze zou starten met school

11. auraly

auraly Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    1,217
    9
    38
    antwerpen
    ik ben er trouwens ook nog niet klaar voor om ze te laten gaan, heb het er heel erg moeilijk mee om haar los te laten
    maar ja dat heeft wss elke moeder wel
    al had ik het niet zo erg bij de oudste, bij yana was ik heel erg trots, bij keanu was het niet zo erg omdat yana een jaar hoger zat en ze dus samen konden spelen
    maar nu met de jongste , pfff ik kijk er echt niet naaruit
    maar goed neemt niet weg dat ik nog tips zoek om ze toch op dat potje te krijgen
    iets wat het aantrekkelijker maakt voor haar om de pamper overdag te laten

12. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

Aug 22, 2008
    1,898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Mijn belgische vriendin had hetzelfde probleem, een tweeling die ineens zindelijk moesten worden omdat ze naar school moesten. Ze had de luiers idd de deur uitgedaan en was begonnen met de training. Ze heeft heel wat verschoond, gewassen en gedweild. Het koste haar drie weken tijd. Ze zat met d´r handen in het haar van frustratie maar het was gelukt.
    Mijn dochter is precies hetzelfde als jou dochter, ze wil nergens op zitten maar ze weet het dondersgoed. Ik ben blij dat ik in Nederland woon, de creche verschoont haar gelukkig.
    Heel veel succes!

13. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Mijn dochter was nog niet helemaal zindelijk toen ze op school startte.
    Toen ze op school zat was ze in één klap zindelijk!
    Ze volgde gewoon het voorbeeld vd andere kindjes. :) De juf zei dat het vaak op die manier gaat.

Succes!

14. auraly

auraly Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    1,217
    9
    38
    antwerpen
    ik hoop zo erg dat zien plassen doet plassen :p
    en dat ze het voorbeeld van de andere kindjes volgt , de juf zei ook al zo iets
    maar ja, ze klaagde over een ander kindje in de klas waar zo continu een natte broek van heeft
    (vind het sowieso not done , klagen over kinderen tegen de moeders die binnenkort hun kind toevertrouwen )
    ik hoop zo dat Caileigh het snel onder de knie krijgt

15. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    1,797
    1
    38
    Nou ja zeg, echt belachelijk, mijn dochter was echt nig niet zindelijk hoor net 2,5, arm kind, mijn dochter begon pas mer drie jaar om zindelijk te worden en eerder had ik er echt niet aan hoeven beginnen hoor. Vind het gewoon zielig.....zou haar ooi niet gaan pushen want dat werkt averechts weet ik uit wrvaring :)

16. adi

adi Niet meer actief

Waar woon je dan in belgie? Mijn vriendin woont in lommel en haar dochter was nog echt niet zindelijk toen ze naar school ging. Ze wordt nu 4 en is nu pas echt overdag droog. Dat was geen probleem.
    En wij hebben vrienden in antwerpen bij wie het ook geen probleem is.

Ligt dat misschien niet aan die ene school?

17. adi

adi Niet meer actief

Oh en wat een nare juf!!!! Ik zou me bij voorbaat al afvragen of je die wil voor je kind..

Ze vindt dat ze met een luier meer werk heeft?? Verwacht ze dan dat je dochter zelf naar de wc gaat, haar billen zelf veegt, zich weer aankleedt en zelf terugloopt naar de klas zonder begeleiding? Met 2,5jaar?
    Luier verschonen duurt namelijk minder lang dan elk kind begeleiden naar de wc.

18. auraly

auraly Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    1,217
    9
    38
    antwerpen

nee nee , een pamper mag helemaal niet dus ze klaagde over de ouders en het kind omdat die constant in haar broek plast en ze dus het kindje continu moet verversen van kleren enzo

We wonen inderdaad in antwerpen maar in een kleine deelgemeente van antwerpen , het stad is hier met de wagen ongeveer 30 minuten vandaan
    De school waar de kinderen naartoe gaan is dus een hele kleine katholieke school hier om de hoek, op wandelafstand
    We hebben hier nog een kleuterschooltje , maar we hebben voor deze school gekozen omdat de oudste daar in het lagere zitten

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Moeten,moeten? Pffff zou niets voor mij zijn, haha.
    Hier is de oudste vanzelf zindelijk geworden, ik hou niet zo van dwang.
    Probeer er positief in te staan, en anders blijft ze toch wat langer thuis?

20. auraly

auraly Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    1,217
    9
    38
    antwerpen
    ben echt blij dat ik niet de enige ben die 2.5 jaar heel erg vroeg vindt ..

hier wordt het zo erg verwacht van een kind, iedereen maar echt iedereen vraagt constant
    oohh, draagt ze nog een pamper?
    wordt het geen tijd voor het potje?
    is ze nu nog niet droog?

Zowel familie als vrienden maar ook de moeders van andere kindjes in de buurt
    als ze toevallig haar pampertje zien zitten als ze aan het spelen is

Share This Page