Vragen over gebruik teunisbloemolie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Deniseje3, 4 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deniseje3

    Deniseje3 Bekend lid

    2 feb 2019
    654
    504
    93
    Vrouw
    hallo allemaal,

    Ik vraag me af of er meerdere mensen gebruik maken van teunisbloem olie, wat jullie ervaringen hiermee zijn! :)

    23 April heb een ik vrij heftige menstruatie gehad, was rond 8 voor ons.
    Ik ben deze nieuwe ronde gestart met teunisbloem olie capsules, omdat ik las dat het hielp bij een onregelmatige cyclus, ik heb namelijk een cyclus tussen 35 en 40 dagen.

    Alleen nu zit ik op cyclusdag 15 en heb ik al een paar dagen last van licht bruin/rozige afscheiding. Misschien heeft iemand een vergelijkbare ervaring?
    Want ik heb echt nooit eerder deze kleur afscheiding tenzij het net voor mijn nod is..

    Alvast bedankt voor jullie reacties!
    Denise
     
  2. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Ik gebruik t deze maand voor t eerst en mijn eisprong was 4 dagen eerder, wat superfijn was. Verder geen bloedverlies gehad...
     
    Deniseje3 vindt dit leuk.
  3. Deniseje3

    Deniseje3 Bekend lid

    2 feb 2019
    654
    504
    93
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie, hopen dat het hier ook zo werkt :) kan wel een kortere cyclus gebruiken!
    Nog meer mensen die dit middel gebruiken of gebruikt hebben?
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Voor mij geen effect, ook niet op de echo's verschil te zien tussen cyclus met of zonder teunisbloemolie. Cyclus bleef nagenoeg gelijk, baarmoederslijmvlies elke maand meer dan 10 mm ongeacht de teunisbloemolie of niet. Pms bleef ook, ook met tussentijds bloedverlies.

    Als je cyclus elke maand zo lang is zou ik wel een balletje opgooien bij de huisarts voor doorverwijzing.
     
  5. Deniseje3

    Deniseje3 Bekend lid

    2 feb 2019
    654
    504
    93
    Vrouw
    Hey Groenebomen,

    Bedankt voor je reactie, ik begon al te twijfelen of het bloedverlies te maken had met de capsules. Goed om dit te weten, ik kijk even aan of het mijn cyclus gaat verkorten deze maand, anders kap ik er denk meteen mee.

    Daar zat ik al over te twijfelen, maar ik ben bang dat ik weer met lege handen naar huis gestuurd wordt omdat wij nog geen jaar bezig zijn met het krijgen van een kindje.. we zijn nu 8-9 maanden bezig. Maar proberen kan geen kwaad.
     
  6. Lotje89

    Lotje89 Lid

    14 aug 2018
    18
    4
    3
    Vrouw
    Hoi Deniseje 3,

    Eigenlijk altijd een stille meelezer geweest, maar ik wil toch even op je post reageren. Ik heb vorig jaar februari mijn spiraal laten verwijderen en daarna cycli gehad van 35 dagen. 2 keer na elkaar zwanger geworden, waarvan 1 vroege miskraam en 1 lege vruchtzak. Na de laatste (november) was mijn cyclus flink in de war. Ik moest 9 weken wachten op mijn eerste menstruatie na de miskraam en daarna waren de cycli 44 en 47 dagen. Ik begon redelijk wanhopig te worden omdat ik bang was dat ik geen eisprong meer had ofzo (ben ook wel even naar de Ha geweest hoor). Ik ben toen na mijn laatste menstruatie begonnen met het slikken van teunisbloemolie capsules en monnikspeper en ik kon het bijna niet geloven maar ik had nu een positieve ovulatietest op dag 13!!!!! Dat is me werkelijk nog nooit overkomen (voor zover ik weet). Ik heb dus een super positieve ervaring met het gebruik van deze middelen (ik stond er zelfs sceptisch in...). Nu afwachten of het ons ook nog een positieve test heeft opgeleverd ;). Veel succes en ik zou zeggen: probeer het eens :). Werkt het niet, stop je er toch weer mee?
     
  7. Lotje89

    Lotje89 Lid

    14 aug 2018
    18
    4
    3
    Vrouw
    Ik zie niet hoe ik mijn bericht moet aanpassen, maar ik zie dat je teunisbloem al gebruikt (blijven doen dus is mijn ervaring). En ik heb geen last gehad van tussentijds bloedverlies.
     
  8. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Hoi Deniseje3, Ik gebruik zowel teunisbloemolie (vanaf 1e cyclusdagen tot eisprong) en tarwekiemolie (de hele cyclus). Dat doe ik al vanaf januari en mijn cyclus is zeker regelmatiger geworden - vorig jaar schommelde die tussen 25 en 35 dagen en nu elke maand netjes 27-28 dagen. Met zwanger worden helaas nog niet geholpen.. Deze maand ook begonnen met monnikspeper... wellicht gaat dat werken :)
     
  9. neelatje

    neelatje Bekend lid

    24 jul 2017
    701
    677
    93
    Vrouw
    Oh, hier ook geen last van tussentijds bloedverlies. Misschien moet je lichaam nog even wennen aan het gebruik van teunisbloemolie?
     
  10. Maja88

    Maja88 Actief lid

    7 nov 2018
    279
    229
    43
    Vrouw
    Vorige cyclus teunisbloemolie gebruikt. Positieve ovulatietests gehad op cd 10&11 (is normaal voor mijn doen). Daarna gestopt met teunisbloem en gestart met tarwekiemolie.

    Zie resultaat in mijn banner.

    (Weet niet of het daaraan ligt, maar wel toevallig :))
     
  11. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.892
    25.243
    113
    Hier dezelfde ervaring. Normaal een cyclus van 30 - 34 dagen. Die ene ronde met teunisbloemolie netjes 28 dagen en zwanger.

    Ik heb het maar 1 ronde gebruikt.
    Voor de 2e zwangerschap (welke eindigde in een mk) wilde ik ook weer teunisbloem slikken maar toen was ik al zwanger, haha.

    Deze ronde (1e ronde na mk) slik ik het nog niet, ik wil de natuur zijn werk laten doen. Volgende ronde wil ik wel weer gaan slikken.
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  12. Leni4

    Leni4 Bekend lid

    27 mrt 2019
    527
    362
    63
    Vrouw
    Wel tarwekiemolie, ei sprong was hierdoor vier dagen later...maaar wel zwanger , en dit was de eerste maand dat ik dit gebruikte.
     
  13. 2Livelife

    2Livelife Bekend lid

    11 mei 2019
    734
    1.170
    93
    Vrouw
    Hallo. Ik gebruik al jaren teunisbloemolie. Niet vanwege lange cyclus, maar omdat ik heftig last had van PMS, zware menstruatie en onrustige huid. Het help voor mij heel erg goed. Door de jaren heen cyclus gehad tussen 24 en 26 dagen en nooit tussentijdse bloedingen.
     
  14. Deniseje3

    Deniseje3 Bekend lid

    2 feb 2019
    654
    504
    93
    Vrouw
    Mijn cyclus is er niet op veranderd deze maand :(
    Nogsteeds 38 dagen, vandaag mijn nod, maar een negatieve test..

    Ik ga ook stoppen met het gebruik van teunisbloemolie.
     
  15. MSter

    MSter Lid

    7 mrt 2019
    22
    10
    3
    Vrouw
    Ik heb normaal een cyclus van 30 tot 40 dagen en ben deze maand voor het eerst begonnen met het 2 maal daags slikken van teunisbloemolie capsules. Ik heb voor het eerst in 7 maanden nu een eisprong gehad op dag 15 :) Waar ik echt super blij mee ben!!
    Mijn temperatuur was ineens ook heel hoog en ik had een positieve ovulatietest de twee dagen voor mijn temperatuursverhoging. Mij heeft het nu voor de eerste maand zeker geholpen! Ik ben wel gestopt met slikken zodra ik erachter kwam dat mij ei was gesprongen.
     
  16. Deniseje3

    Deniseje3 Bekend lid

    2 feb 2019
    654
    504
    93
    Vrouw
    Super dat het bij jou gewerkt heeft!
    En je cyclus verkort heeft :)

    Bij mij iets minder geluk, ik kreeg bloedingen tussendoor, mijn cyclus is normaal 38 dagen, ik zit nu op dag 43 en negatieve testen.. ik vrees dat het mijn cyclus flink in de war geschopt heeft.
    Terwijl ik wel mijn eisprong heb gevonden dag 27, zoals iedere maand.
     
  17. MSter

    MSter Lid

    7 mrt 2019
    22
    10
    3
    Vrouw
    Mmm.. vervelend ja :( Hopelijk vind je snel iets wat voor jou gaat werken. Of misschien toch een soort van loslaten en vertrouwen hebben op je lichaam. Dat mag ik ook meer gaan doen. En ik weet maar al te goed dat het niet zo makkelijk is dan het lijkt.
    Het is toch de natuur die het gaat regelen. Maar ik snap je zeker wel!

    Ik heb mijn ovulatie nu gehad maar ik heb geen idee wanneer mijn NOD is, omdat dit voor mij ook nieuw is (zo'n 'vroege' ovulatie). Dus ook hier afwachten.
     

Deel Deze Pagina