Vragen sterilisatie man / vrouw

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door vlinderCN, 25 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Hoi ik zit met wat vragen, wie weet dit?
    -Ik las dat sterilisatie bij vrouw nog tot 2% kans op zwangerschap geeft, komt dat doordat eileiders weer aan elkaar groeien of in geval van clips er toch eitje door glipt?
    -Kunnen die clips (plastic?) ook losraken? Heb je na de operatiepijn nog klachten hiervan?
    -Welke andere klachten geven een sterilisatie bij de vrouw (hormonaal, pijn etc)?
    -Hoe groot is de kans dat bij een man zaadleiders weer aan elkaar groeien?
    -Welke klachten geeft sterilisatie bij een man na de operatiepijn? (Anders/moeilijk klaarkomen bijv)
     
  2. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Ik ga binnenkort voor sterilisatie, mijn man is al gesteriliseerd. Double Dutch voor professionals, zeg maar.

    Mijn gyn knipt de eileiders, haalt er een stukje tussenuit en brandt ze dicht. Geen clips. Geen risico meer. Juist om idd het risico wat jij noemt te elimineren. Ik begreep van hem dat meerdere gynaecologen er zo over denken. Essure (veertjes) wordt trouwens al heel lang niet meer gedaan.

    Pijnvragen heb ik nog geen antwoord op.

    Bij een man wordt ook de zaadleider geknipt, er wordt een stukje tussenuit gehaald en dichtgebrand. Ik heb gekeken toen mijn man geholpen werd en er gaat zeker anderhalve centimeter tussenuit. Kan me echt niet voorstellen dat zoiets, als het goed gebeurt én de man wordt bij nacontrole steriel verklaard, na langere tijd nog prompt aan elkaar smelt ofzo.

    Mijn man heeft veel pech gehad nadien. Hij kreeg een flinke nabloeding en heeft een week in de ziektewet gezeten zelfs. Ging kapot van de pijn. Maar daarin was hij wel de one in a million hoor. Normaal kan een man na een dag weer normaal rondlopen en na een week echt alles weer doen (tillen incl). Dat was hier dan weer even niet het geval haha.

    Inmiddels zijn we acht maanden verder. Hij is steriel verklaard na 12 weken, helemaal prima. Moeilijker klaarkomen is niet aan de orde. Voelt ook nog steeds net zo fijn. Enige is dat het nog steeds weleens wat trekkerig voelt achteraf. Niet pijnlijk maar gewoon “wat vervelend” hooguit, eerder alleen “raar”.
     
  3. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Dank je! Denk dat ik dit dan maar even niet aan vriend laat lezen:|.
    Maar waar komt het % op zwangerschap dan door..klinkt idd niet als een mogelijkheid bij jouw man, maar jij vertrouwt het toch ook niet voldoende dus...?
     
  4. lorienmama

    26 feb 2020
    87
    65
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mannen kunnen tot een week nadien - soms langer - last hebben van napijn. Bij sommigen voelt het klaarkomen anders aan.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  5. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Oh, ik vertrouw het wel voldoende hoor! We hebben nu ook geen aanvullende anticonceptie ofzo haha. Het is meer een soort mentaal afsluiten van m’n carrière als barende vrouw. Klinkt misschien stom, maar ik moet toch onder het mes voor een navelbreuk dus het kan in 1x én de verzekering vergoedt het, dus waarom niet. Ik vind het een prettig idee. Het idee dat het ook gewoon niet meer kán. Want de kinderwens is afgesloten, het is echt klaar uit dat stond al als een paal boven water voordat onze zoon ook maak gemaakt was. Eéntje samen, geen hele nieuwe leg. Dus het definitieve afsluiten is bijna een ritueel. Meer dat, dan als anticonceptie.

    Enne, nee, laat die ene alinea maar niet aan je man lezen... :roflmao: Mijn man is bepaald geen pieperd, is nooit ziek, maar dit was wel echt een dingetje. Twee weken amper kunnen lopen en vijf weken pijn gehad. Acht weken paaseieren, als je begrijpt wat ik bedoel. :roflmao: Alle kleuren van de regenboog. Maar goed, that too has passed.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  6. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mijn man heeft zich een halfjaar geleden laten steriliseren. De pijn viel hem reuze mee, heeft 2 dagen wat napijn gehad maar niet dusdanig dat er een paracetamol nodig was, ook geen last gehad van een erge zwelling of nabloeding en ook nu met klaarkomen geen verschil. Hij zou het zo weer doen zei hij.
    Volgens mij kan het heel zelden na jaren weer aan elkaar groeien, 1 a 2 op de 3.000 heb ik mij laten vertellen.
     
  7. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Dank je, terwijl volgens de statistieken een sterilisatie bij de man nog 1 op 200 kans op zwangerschap geeft...
     
  8. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb nog even op diverse sites gekeken van ziekenhuizen en huisartsen en daar staan verschillende cijfers en percentages.
    Oa 0,5% en 0,02-1,2% De kans is in ieder geval vrij klein.
     
  9. LesGra

    LesGra Bekend lid

    2 jun 2017
    529
    350
    63
    Vrouw
    Mijn vriend is in december gesteriliseerd en heeft erg lang doorgelopen met pijn. Pas 2 weken later aan de bel getrokken bij de ha, wist hij veel .. Uiteindelijk bleek het een heftige nabloeding te zijn en een ontsteking, zelfs pinnstilling en medicatie gehad.
    Hij is het ergste geval die de ha, die hem heeft geholpen heeft gezien. Ik was mee, toen hij als een Proefobject werd gebruikt haha.

    Hij zegt dat het iets anders voelt als we seks hebben. Zijn omschrijving is dat hij zijn zaadleiders voelt, tijdens de seks als ze 'omhoog' komen.
    Volgens de ha is dit een voorkomende kwaal en zou dit met een jaar voorbij kunnen zijn.

    Als het voor vrouwen niet zo achterlijk duur zou zijn en minder zwaar, dan had ik het gedaan. Ik ben degene die geen kinderen meer wilt, voor mijn eigen (mentale) gezondheid. Al ben ik pas 26, mijn ha heeft aangegeven dat het wel een mogelijkheid was.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  10. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja maar zouden dat de gevallen zijn waarbij ze weer aan elkaar gegroeid zijn of zou er nog een andere mogelijkheid zijn waardoor je na sterilisatie toch zwanger raakt?
     
  11. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.372
    560
    113
    Vrouw
    -Ik las dat sterilisatie bij vrouw nog tot 2% kans op zwangerschap geeft, komt dat doordat eileiders weer aan elkaar groeien of in geval van clips er toch eitje door glipt?

    Ze kunnen het nooit 100% uitsluiten omdat ze niet zien wat het lichaam doet.

    -Kunnen die clips (plastic?) ook losraken? Heb je na de operatiepijn nog klachten hiervan?

    Ik heb clips en deze kunnen normaal gesproken niet los laten. Na de operatie geen las van de clips gehad.

    -Welke andere klachten geven een sterilisatie bij de vrouw (hormonaal, pijn etc)?
    Ik heb een week pijn gehad, kon bijna niet op staan van de bank bijv en kon mijn kinderen een week niet tillen.

    Heb de eerste paar menstruaties wat meer pijn gehad maar slik nu weer de pil dus geen idee hoe het nu is[/QUOTE]
     
  12. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    [/QUOTE]
    Dank je! Kwam de pijn door de buikoperatie zelf? Ik zou het nl. alleen willen doen als ik toch onder het mes moet voor keizersnede of iets anders daarna. Du s dan heb je die pijn sowieso denk ik.

    Oh toch nog aan de pil, zware menstruatie anders o.i.d.?
     
  13. liesjeverliefd

    27 mrt 2017
    56
    28
    18
    Een heel goede vriend van mij heeft zich 2 jaar geleden laten stereliseren en heeft dit gevoel nog steeds. Net voor het orgasme wil het lijf sperma 'oppompen' uit de zaadleiders en dat lukt niet meer natuurlijk, dit geeft een beetje een kramperig gevoel. Het klaarkomen lukt nog wel maar is volgens hem niet meer hetzelfde.
     
  14. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Hmm..dit is toch wel balen..
    Misschien moeten we maar gewoon aan de condooms, ik ben over 5 jaar toch in de overgang :rolleyes:
     
  15. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ik heb t laten opnemen in mn dossier. Als ik een keizersnede krijg word ik meteen gesteriliseerd. Hierna nog kinderen krijgen is me echt afgeraden en willen we 100% zeker niet ( uit mijn lijf iig). Gyn staat hier volledig achter gelukkig.
    Anders is manlief aan de beurt
     
  16. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Nee daar hebben we genoeg voor meegemaakt he :(
    Moet het nog met mn vk bespreken, vermoed dat ik nog consult moet dan bij een gyn.
    Maar heeft jouw gyn aangegeven waar de 2% kans op zwangerschap na sterilisatie door komt? En of er, behalve pijn van operatie (die je toch moet ivm ks) nog nadelen zijn?
     
  17. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Nee niet over gehad. Na pijn is er na een keizersnede toch wel.

    Ze doen dit alleen niet standaard hoor neem dit wel mee in je achterhoofd. Ze willen bij mij operaties is mn buikgebied echt zo veel mogelijk beperken. Er zitten al veel littekens en zo zouden ze me een operatie kunnen besparen.
    Wat wel slim is om als je je wil laten steriliseren je zorgverzekering hierop aan te passen. Anders is het voor eigen rekening.
     
  18. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Nee ik doe het echt alleen als ik al een ks nodig zou hebben in juli, ook vergoeding idd dit jaar, maar twijfel nu, vind 2% nog best veel kans (ik had ook 3x maar ca 2% kans op mk... en toch gebeurde het:rolleyes:) en we worden nogal makkelijk zwanger..
    Nou ja ga t nog bespreken.
     
  19. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Wel duidelijk bespreken. Ze doen t lang niet in ieder zkh tijdens een keizersnede. Hier in t ene wel indien mogelijk. In het andere zkh doen ze het niet.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  20. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.372
    560
    113
    Vrouw
    Dank je! Kwam de pijn door de buikoperatie zelf? Ik zou het nl. alleen willen doen als ik toch onder het mes moet voor keizersnede of iets anders daarna. Du s dan heb je die pijn sowieso denk ik.

    Oh toch nog aan de pil, zware menstruatie anders o.i.d.?[/QUOTE]

    Zit aan de pil omdat ik door de overgang niet meer regelmatig ongesteld wordt en t laatste maanden iedere 2 weken ongesteld werd.
     

Deel Deze Pagina