Vragen zwanger mbv donor

Discussie in 'Donorschap' gestart door Rose123, 22 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rose123

    Rose123 Nieuw lid

    22 aug 2021
    3
    0
    1
    Vrouw
    Mijn vriendin en ik willen zwanger worden mbv een donor. Na wat te hebben gezocht op internet, denken we dat we het via cryos willen doen. Vooral vanwege de lange wachttijden. We hebben echter geen idee hoe en waar te beginnen. We wonen momenteel in het buitenland maar zijn van plan om binnenkort naar nl te verhuizen. Kunnen we meer info krijgen bij een kliniek? Zijn er klinieken die helpen bij zwanger worden via cryos? Waar we nu wonen werkt het allemaal heel anders en hebben geen idee waar te beginnen. Graag zouden we met iemand willen spreken. Zijn er klinieken waar je een afspraak kunt maken (op korte termijn) om gewoon informatie te krijgen? Welke raden jullie aan?
     
  2. Helvellyn

    Helvellyn Lid

    9 apr 2021
    56
    48
    18
    Vrouw
    Wat leuk dat jullie deze stap gaan zetten! Er zijn meerdere klinieken waar dat kan, kijk eens op de website van Freya voor een overzicht. Ook de website van stichting Meer dan Gewenst is handig (geven ook voorlichtingsavonden), of donorconceptie.nl . De keuze voor een kliniek zal ook afhangen van waar jullie gaan wonen: als je vaak op een neer moet, wil je niet uren moeten reizen.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
     
  3. Rose123

    Rose123 Nieuw lid

    22 aug 2021
    3
    0
    1
    Vrouw
    Dankjewel! Ik zie dat er een doktersverwijzing nodig is voor een eerste afspraak met sommige klinieken. En de locatie is inderdaad ook wel belangrijk. Ik denk dat we dus nog even moeten wachten totdat we officieel in nl wonen (en een zorgverzekering hebben etc).
    Zou het leuk vinden om ervaringen van anderen die via cryos zwanger zijn geworden te lezen en hoe ze dat hebben aangepakt etc.

     
  4. Helvellyn

    Helvellyn Lid

    9 apr 2021
    56
    48
    18
    Vrouw
    Oja, die stap was ik alweer vergeten! ;)
    Hier op het forum worden veel ervaringen gedeeld. Kijk maar eens bij ‘mijn’ topic Alleenstaande IUI-D, ook onder Donorschap. Reacties niet alleen van alleenstaanden. Maar ook bijv het topic over IUI (onder Vruchtbaarheidsbehandelingen), kan je meelezen hoe het tijdens het daadwerkelijke traject gaat/iedereen vergaat.

    Ikzelf heb eerst zo ook online info gezocht, zo een kliniek uitgekozen (Nij Geertgen) en verwijzing gevraagd daarvoor. Grappig dat ik die koos mede vanwege de kortste wachtlijst voor Nederlandse donor en uiteindelijk toch voor een Cryos ben gegaan ;) Ik vond het in het begin heel moeilijk waar ik op moest selecteren, uiteindelijk toch een gevonden die als een klik voelde, maar daar kwam steeds maar geen voorraad van. Zelf had ik ook even wat meer tijd nodig! Toen verder gekeken naar een alternatief, gelukkig gevonden en zodra die beschikbaarheid had, besteld (vorige week!) Ik moet dus nog aan de IUI beginnen.
    De intake bij NG verliep prima, ze checken wat zaken (bloedprikken, inwendige echo) en je krijgt een gesprek/workshop met een psycholoog (formaliteit, geen keuring!) en dan bepaal je in overleg met de arts welk traject je ingaat. Wel/geen hormonen, waar donor vandaan, enz. De wachttijden voor intakegesprek wisselt, ik kon heel snel terecht maar het kan ook langer duren!

    Maar inderdaad, ik zou je eerst rustig gaan inlezen, verhuizen, settlen in meer of mindere mate ;) en dan concrete stappen zetten. Veel succes en plezier!
     
    lille en Rose123 vinden dit leuk.
  5. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Zodra je weet waar in NL jullie gaan wonen, kun je gerichter zoeken naar een kliniek. Want het is inderdaad fijn als het te bereizen is, je moet nl best vaak op en neer. Wanneer je weet welke kliniek het wordt ga je naar de huisarts voor een verwijzing. Daarna kun je je aanmelden bij de kliniek. De meesten hebben speciale informatieavonden waarin het hele traject uitgelegd wordt.
    Ik heb zelf geen ervaringen met Cryos.
    Succes met jullie zoektocht!
     
  6. LLxx32

    LLxx32 Actief lid

    5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw
    Geen ervaring met cryos. Wel met donorschap mbv een bekende donor.

    Wel wil ik jullie veel succes wensen!
     
  7. Boysmummy

    Boysmummy Niet meer actief

    Ik ben ook 2x zwanger geraakt door donor. Ben in behandeling geweest bij Nij Geertgen. Erg fijne toegankelijke kliniek.
    Fijn dat er voort zoveel mogelijk is.
     
  8. Boysmummy

    Boysmummy Niet meer actief

    Bij mij viel de wachttijd reuze mee. Binnen 6 weken al een match.
    Dat was een grote opluchting.
    Hadden gerekend op 6 tot 12 mnd.

    We hebben een NL donor.
     
    BibiQ vindt dit leuk.
  9. Dnice

    Dnice Nieuw lid

    16 sep 2021
    1
    0
    1
    Vrouw

    Zo dat is gelukkig al heel snel, en was dat via Leiderdorp of een andere kliniek?
     
  10. Boysmummy

    Boysmummy Niet meer actief

    Hoi dat was Nij Geertgen in Elsendorp.
    Anders hadden we een Deense overwogen. Maar uiteindelijk een Nederlandse geworden

    Over 4 weken hopen we ons 2e wonder te verwelkomen.
     
  11. Boysmummy

    Boysmummy Niet meer actief

    Oh en wat was ik blij dat dit maar 30 minuten rijden was voor ons. Ben zelf echt niet van t chauffeuren over drukke snelwegen en parkeergarages. Maar dit was voor mij mn (vrouw moet toch vaak) gelukkig goed te doen.
     
  12. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Voor ons was het slechts 15 min en konden ook prima op de fiets. We rijden er nog regelmatig langs en kijken dan altijd even omhoog naar het gebouw.
     
    Boysmummy vindt dit leuk.
  13. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    De wachtlijst voor een NL donor bij Nij Geertgen is inmiddels minimaal een jaar. :(

    Ik ben nog steeds aan het dubben of ik mijn tweede kindje van een cyros/esb donor wil. Mijn dochter is van een NL donor.
     
  14. Boysmummy

    Boysmummy Niet meer actief

    Ja maar ligt ook aan de
    Match toch??? . Ze keken naar mijn man en kennelijk was er een donor die qua lengte gewicht En ogen overeen kwam.
    Of is dat ook als je geen kenmerken invult ? Ivm corona ???

    Echt balen dit. Zo baalde ik vorig jaar omdat ik bang was dat mijn behandeling niet door zou gaan ivm corona.

     
  15. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik ben alleenstaand. En bij umcu en rijnstate mag jezelf kiezen.
    Maar ook daar nu lange wachtlijsten. Er was al een tekort aan donoren en toen kwam er ook nog corona.
     
  16. Cassie21

    Cassie21 Actief lid

    1 okt 2016
    263
    55
    28
    hoi hoi,

    ik ben mij (al een poos) aan het orienteren op een donortraject via MCK. Eerder wist ik zeker dat ik voor een deense donor ging, maar ben nu toch eens verder gaan kijken (ook ivm de hoge kosten) naar een nederlandse donor.

    hoe heb jij dat aangepakt? Welke vragen moet ik absoluut stellen als ik een donorkandidaat ga ontmoeten?

    bij mij is trouwens lage AMH vastgesteld (0.5) ik hoor graag van succes verhalen dmv iui of zelf inseminatie.
    Lieve groetjes,

    cas
     
  17. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    ik realiseer me dat je deze vraag niet aan mij stelt maar wij hebben ook gebruik gemaakt van het mck en hun donorbank. Donoren uit een donorbank zul je zelf niet ontmoeten. Bij mck kijken ze naar jouw fysieke kenmerken en zoeken daar een donor bij. Dat voorstel kun je aannemen of afwijzen. Je weet dan alleen fysieke kenmerken. Na de geboorte kun je aanvullende info opvragen. Het kind is vanaf 16 jaar de enige die aan kan geven de donor te willen ontmoeten.
     
    Cassie21 vindt dit leuk.
  18. BibiQ

    BibiQ Fanatiek lid

    16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Hai hai, is dit topic nog een beetje lopend?

    Ik lees en deel graag mee. Ik heb afgelopen week binnen 6mnd via Nij Barrahus mn eerste IUI-D gehad als BAM.

    Ik ben bijna 40 en heb een zoon die komende week 8 wordt. Hij is verwekt in een relatie die al niet goed liep en niet lang erna zijn we uit elkaar gegaan. Zowel mijn zoon als ik willen graag gezins uitbreiding :D
     
    Lill en (verwijderde gebruiker) vinden dit leuk.
  19. Boysmummy

    Boysmummy Niet meer actief

    Veel succes !
    Vergeet niet wonderen bestaan !
    Ik
    39 jaar en 8 mnd zwanger met 4e IUI.. (kind 1) inmiddels is hij 2 jaar
    41 jaar. Zwanger met 1e IVF poging
    (kind 2) geboren op 15 oktober jl weer een zoon.
    Volgende zomer (dan ben ik 42.5) wil ik de Embryo nog opmaken die ik over heb Maar heb 2x geluk gehad dus reken er niet meer op. Maar het blijft een kans.

    Dus dat je bijna 40 bent wil niets zeggen.




     
    Zuul en BibiQ vinden dit leuk.
  20. BibiQ

    BibiQ Fanatiek lid

    16 feb 2013
    1.802
    541
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Aaah wat goed om te horen! Dat geeft hoop:D. Wow 15 okt je 2de zoon, van harte gefeliciteerd! Geniet lekker van de roze wolk :)
     

Deel Deze Pagina