Vragen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Elizabeth85, 5 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elizabeth85

    12 nov 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,

    Ik heb een paar vragen waar ik graag antwoord op zou willen hebben.
    Mijn man en ik willen binnenkort voor een tweede kindje gaan. Mijn man moet binnenkort onder narcose voor een operatie en heeft in een korte tijd twee anti biotica kuren gehad.

    - Kan antibiotica of een narcose invloed hebben op zaadcellen als in meer kans op miskraam of afwijkingen? Is het verstandig een paar maanden te wachten met zwanger worden na de operatie? Dat de zaadcellen misschien minder van kwaliteit worden kan ik me iets bij voorstellen, maar kan het ook iets veroorzaken als er een zwangerschap tot stand komt?

    - ik lees op internet dat alcoholgebruik van de man de kans op miskraam kan vergroten? Hoe moet ik dit zien? Als mijn eisprong precies valt na een vriendenweekend van mijn man :)D), kunnen we die maand dan beter overslaan? Wat kan het effect zijn?

    Alvast bedankt voor het antwoorden. Ik heb al eerder een miskraam gehad, dus ik wil het (voor zover mogelijk) voorkomen. Vooral benieuwd of de verhalen die ik lees op internet over verslechtering van zaad alleen een kleinere kans op een zwangerschap veroorzaken of ook echt een afwijking/ miskraam kan veroorzaken?
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Elizabeth85,

    1. een narcose kan inderdaad de kwaliteit van het sperma ongunstig beïnvloeden. Dus wellicht is het handig om tot een aantal dagen na de narcose geen gemeenschap te hebben. Ik kan namelijk even nergens terugvinden of de kwantiteit of de kwaliteit wordt verstoord of beide.
    Over antibiotica kan ik niets terug vinden. Dat is handig om aan de apotheek te vragen. Die weet ook welke AB het is en kan gerichter zoeken voor jullie naar effecten.
    2. Het sperma kan een (twee) avondje(s) feesten heel goed hebben. Het gaat om drinken meer dan eens een feestje. Dus wekelijks een aantal biertjes zou ik afraden, zeker als het niet wil lukken zwanger te worden.

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina