Vreemd gevoel maag..28+1

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Butterfly36, 14 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butterfly36

    Butterfly36 Bekend lid

    7 jul 2017
    654
    270
    63
    Vrouw
    Toch maar even een topic openen hierover omdat ik me toch afvraag of dit herkenbaar is voor iemand..

    (* paar dagen terug bij ee verloskundige geweest en die kon er niet veel van maken, noemde alleen vena cava syndroom en misschien harde buik als conclusie.*)


    Ik ben momenteel 28+1 zwanger en
    Ik heb dus meerdere keren per dag een vreemd gevoel in mijn maagstreek.
    Vooral als de baby beweegt .
    Het is een knijpend gevoel in mijn maag waar ik echt even ( tiental sec.) Niet lekker van word( benauwd , misselijk en echt het gevoel of iemand mijn keel dicht knijpt ofzo ) doet verder geen pijn oid tis gewoon een heel eng weeig gevoel ,wat knijpend en golvend in de maagstreek dus..wat vooral actiever word als de baby wakker is en actief beweegt. Heb dit het meest als ik rustig zit of lig.. het heeft dus niks met activiteiten te maken lijkt het enkel dan van de baby...
    Heb verder wel veel maagklachten als in zuur, boeren, en snel vol of leeg gevoel maar dit is een heel ander soort (maag?) Gevoel wat ik niet ken.
    Kindje ligt al met hoofdje naar beneden en beentje richting ribben.. weet niet of dat er iets mee te maken heeft.


    Goed lang verhaal kort is dit bekend voor iemand en misschien weet wat dit kan zijn.
     
  2. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Op deze termijn kan het zijn dat je baby tegen je organen duwt, die worden behoorlijk geklemd en vermeubeld daarbinnen ;)
    En dat kan best heel vervelend voelen. Misschien als je baby straks ingedaald is dat het weer iets minder wordt. Het is helaas gewoon uitzitten o_O
     
    Butterfly36 vindt dit leuk.
  3. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.012
    7.333
    113
    Vrouw
    Het klinkt wel een beetje als vena cava! Wat helpt is op je zij liggen en zitten met een kussentje in je rug. Naar gevoel hè..
     
    Butterfly36 vindt dit leuk.
  4. Butterfly36

    Butterfly36 Bekend lid

    7 jul 2017
    654
    270
    63
    Vrouw
    Ja zou ook een mogelijkheid zijn idd.
    Dit lijkt dus niet op harde buiken?
    Omdat die ook boven in de buik beginnen ?
     
  5. Butterfly36

    Butterfly36 Bekend lid

    7 jul 2017
    654
    270
    63
    Vrouw
    Ja zou ook een mogelijkheid zijn idd.
    Dit lijkt dus niet op harde buiken?
    Omdat die ook boven in de buik beginnen ?
     
  6. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ik denk het niet. Van een harde buik heb je over het algemeen niet deze klachten. Het kan wel vervelend voelen en soms een beetje pijnlijk, maar niet wat jij beschrijft.
    Ik voel harde buiken overigens altijd onder in mijn buik zeuren, vooral bij het schaambeen en de liezen. Bovenin voel ik wel dat ie hard is, maar geen pijn.
     

Deel Deze Pagina