Vreemd kwaaltje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Septembre, 29 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Hoi meiden,

    Echt raar vind ik, want ik ben nog maar pril zwanger.
    Als ik wil plassen loopt het er heel langzaam uit. Ik kan ook niet echt druk zetten ofzo. Moet echt wachten terwijl m'n blaas 'leegloopt'. Herkenbaar? Wat kan de oorzaak zijn?
     
  2. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Geen idee wat het is maar ik had het ook deze zwangerschap en volgens mij ook bij de vorige. Hield na een maand of 3 weer op. Heeel vaag
     
  3. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Dankjewel voor je reactie. Al heel geruststellend dat ik niet de enige ben. Ik heb afgelopen week ook een dag wat meer kramp gehad. Achteraf is het toen begonnen. Misschien dat m'n baarmoeder een beetje anders is gaan liggen?
     
  4. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Denk inderdaad dat het door de ligging van je baarmoeder komt. Ik kon ook de eerste drie maanden niet 'uitplassen' zeg maar. Dan was ik voor de echo geweest, en dan zagen ze alsnog een volle blaas. Moest na het plassen even een dansje doen, en dan nogmaals proberen :roflmao:
    Is inmiddels weer weg. Nu alleen een baby die heeft besloten dat mijn blaas ideaal voor trampoline doorkan, dus nog steeds megavaak op de wc:D
     
    Vero0504 en Septembre vinden dit leuk.
  5. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Ja ik dacht ook dat het door het groeien van de baarmoeder kwam. Dat ie eerst er meer tegenaan drukt en als ie groot genoeg is er voorbij floept en dus hoger ligt. En niet op dezelfde hoogte en de blaas een beetje verdrukt zeg maar
     
    Septembre vindt dit leuk.
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik had het later in de zwangerschappen ook af en toe, volgens mij veroorzaakt door de ligging en groei van de baarmoeder. Ik vond het daarom ook lastig te voelen of mijn blaas goed leeg was, moest altijd goed proberen om uit te plassen want anders lag een blaasontsteking op de loer. De vk gaf toen als tip om na het plassen op de wc nog even je bekken wat te kantelen, beetje wiegend wiebelen, en daarna nog eens proberen te plassen, vaak zat er bij mij dan dus toch nog wat.
     
    Septembre vindt dit leuk.
  7. MB91

    MB91 Fanatiek lid

    Ik had dit ook deze zwangerschap. Na week 10 werd het weer als vanouds :)
     
    Septembre vindt dit leuk.
  8. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Weet je wat je kan proberen? Je baarmoeder te kantelen door rechtop te zitten als je gaat plassen...
    Het klinkt stom, maar heeft ook te maken met je bekkenbodemspieren.. Als je met een bolle rug zit kun je beter poepen... Zit je met een holle rug zul je beter kunnen plassen! ;)
     
    Septembre vindt dit leuk.
  9. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Dankjewel allemaal. Ik moet vaak plassen dus ben alle capriolen aan het uitproberen tijdens mijn plaspauzes op het werk. Zo blij dat mijn collega's niet door de muren kunnen kijken :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Precies dit had ik ook en nu zo op het einde merk ik dat het ook weer een beetje terug komt. Heel gek.
     
    Septembre vindt dit leuk.
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Aanvulling: je plast beter uit als je wanneer je denkt dat je uitgeplast bent idd je rug afwisselend hol en bol maakt. Neem de tijd en dan zul je merken dat er altijd nog wat na komt.

    Je kunt ook op verschillende momenten gedurende de dag je bekkenbodem spieren een paar keer aanspannen om gewoon dat gevoel te houden. Leuk je wat meer naar voren, dan zul je je voorkant meer aanspannen alsof je plas ophoudt. Zit je meer op je billen, dan zul je meer je kringspier aanspannen. Alsof je idd een scheet inhoudt ;)
     
    bulakgirl en Septembre vinden dit leuk.
  12. Muggleborn

    Muggleborn Actief lid

    19 nov 2020
    340
    462
    63
    Vrouw
    Ik heb/ had dit ook. Bij mij heeft het te maken met gespannen bekkenbodemspieren.
    Het is wel belangrijk om de tijd te nemen en echt tot de laatste druppel uit te plassen in verband met blaasontstekingen, maar verder kan het geen kwaad.
     
    Septembre vindt dit leuk.
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Ik gisteren helemaal blij met mn oude vertrouwde tsunami..nou dat was ook eenmalig...bah bah bah.

    Weer t gevoel alsof je een liter kwijt moet en dan zo'n bedroevend plasje hebt...
     
    Septembre en Daantjeee vinden dit leuk.
  14. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    whahaha ik heb nu nog weleens dat ie heel enthousiast begint en dan halverwege alsof iemand ineens de kraam half dicht doet ofzo. Zoooo irritant
     
    Septembre en Vero0504 vinden dit leuk.
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Voel je je dan ook spontaan beledigd of heb ik dat alleen? :roflmao:
     
    Septembre vindt dit leuk.
  16. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Hahaha dat is wel herkenbaar
     
    Septembre en Vero0504 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina