Vreemde echo 8 weken zwangerschap

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lellebel86, 15 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lellebel86

    Lellebel86 Actief lid

    29 aug 2017
    103
    59
    28
    Hi dames,

    Net mijn eerste echo gehad, ik denk zelf dat ik 8 weken ben (+/- 1 dag). Dat heb ik met temperaturen vast gesteld, en ik testte ook al rond 10 dpo positief dus late innesteling lijkt me niet het geval.

    Op de echo was een sterk kloppend hartje te zien. Super fijn natuurlijk, maar er waren ook wat vreemde dingen. Vruchtje was te klein voor 8 weken (7 weken, 1 dag gemeten). De vruchtzak was ook klein, de VK had hem 2x zo groot verwacht. Én er zat een onbekende holte in de rug waarvan ze niet wist wat het zou kunnen zijn.

    VK zei dat meetfouten groot zijn met deze termijn en was voorzichtig positief maar vond het ook wel twijfelachtig, daarom over 10 dagen nog een echo. Ik ben minder gerustgesteld als dat ik zou willen.. Iemand ervaringen met kleine vruchtzak en onbekende holtes?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Met 8 weken is er aardig goed te meten maar idd niet officieel de uitgerekende datum, vanaf 8+4 is het wel al betrouwbaar als termijnecho.

    He bah wat onzeker zeg! Zo'n echobeeld wil je liever niet zien. Te kleine vruchtzak en vruchtje, geen ervaring mee maar ik duim vooral dat er een goede groeispurt komt!
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Ik had met 7+3 een echo en de vrucht bedekte zowat de hele vruchtzak.
    Geen holtes oid, maar dat kindje "rent" hier nu al 4,5 jaar rond :D

    Bekijk bijlage 659786
     
  4. Lellebel86

    Lellebel86 Actief lid

    29 aug 2017
    103
    59
    28
    Wow, ja dan lijkt mijn vruchtzak ineens heel ruim ;)

    Ze had ongeveer 6x gemeten: allemaal 7+1, 7+2 of 7+0 en nog één andere hoek te pakken gekregen en heeft toen 7+4 gemeten. Ze had het zelf over een late innesteling maar dat kan toch niet als ik een positieve test had tussen de 9 en 11 dpo?

    Ik maak me naarmate de dag vordert steeds meer zorgen..

    Heb ook een foto bijgevoegd, daar zie je ook de 'onbekende holte'...
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Oja ik zie het. Ik zou echt niet weten wat dat zou kunnen zijn.
    Ik vind de vruchtzak er ook wat rafelig uit zien aan de randen, maar dat alles kan ook een momentopname zijn. (Stand vd echokop).

    Hoe positief was je test op 9 dpo?
     
  6. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Heel eerlijk vind ik de echo er vreemd uitzien. De vorm van het vruchtje, de vorm van de vruchtzak, te klein vruchtje...

    Hopelijk vals alarm en volgende week een mooie echo.
     
  7. Eefia

    Eefia Actief lid

    14 aug 2020
    136
    59
    28
    Vrouw
    Winkel
    Zuid Nederland
    Snap je zorgen, ik zou dat ook hebben. Alleen als de verloskundige die er verstand van heeft niet meteen alarmbellen laat rinkelen, dan zou ik dat als ik jou was ook niet doen. Het is een moment opname en de echo-kop kan net niet helemaal goed hebben gestaan, etc etc.! Maar nogmaals; ik begrijp je zorgen hoor. Wanneer heb je weer een echo? Succes!! :thumup:
     
  8. SiMaNo

    SiMaNo Actief lid

    11 feb 2019
    213
    112
    43
    Ik hoop dat het vals alarm is.
    Moet wel eerlijk zeggen dat de gynaecoloog mij wel vertelde dat een vruchtzalje met rafelige randen niet goed is. Ik zie dat wel duidelijk bij jouw echo. Sterkte deze dagen, blijft enorm onzeker
     
  9. Lellebel86

    Lellebel86 Actief lid

    29 aug 2017
    103
    59
    28
    Dank allemaal voor jullie reacties, ook al zijn ze niet heel leuk om te horen..

    Over de grootte en de vorm van de vruchtzak: ze had op een gegeven moment één hoek te pakken waarbij het er volgens haar normaal uit zag. Groter, rond en niet rafelig. Dat was ook de hoek waarop ze 7+4 gemeten had, maar hier heeft ze geen foto van afgedrukt..

    Moet ook zeggen dat het echo apparaat heel oud was. Dus alles was enorm uitvegroot en wazig. Bij mijn dochter zag ik alles veel scherper. De volgende echo zou ik ook op een andere locatie krijgen met een beter apparaat.

    @RoGiJuLi op 9dpo testte ik heel licht, en op 13dpo ook nog. De eerste week liep het langzaam op (had ik ook al een topic over geplaatst). Uiteindelijk vanaf 19dpo pas een goede streep.
     
  10. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Wellicht heb je een diapauze gehad :).
    Dat trekt dan later wel weer bij :).
     
  11. Lellebel86

    Lellebel86 Actief lid

    29 aug 2017
    103
    59
    28
    Hoop het! Vind er veel over op fora, maar eigenlijk vrij weinig daarbuiten.. o_O
     
  12. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    Ik heb in april een eerste echo gehad met 7 weken en 3 dagen. Bij mij zag alles er wel helemaal normaal uit Qua vruchtje en vruchtje en kloppend hart alleen liep het vruchtje 8 dagen achter in ontwikkeling. De gynaecoloog gaf het eigenlijk nog weinig hoop en 5 dagen later was het vruchtje dan ook totaal niet gegroeid. Ik heb toen de zwangerschap afgebroken omdat hier geen toekomst meer in zat. Maar ik moet er wel bij zeggen dat zij daar heel goede apparatuur hebben, wellicht maakt dit het anders dan jouw situatie.
    Ik hoop op goed nieuws voor je!
     
  13. Lellebel86

    Lellebel86 Actief lid

    29 aug 2017
    103
    59
    28
    Bah, wat naar. Gewoon benieuwd, klopte het hartje nog wel toen je de zwangerschap afbrak?

    Ik zit in mijn wachtweek, vreselijk. Ik hoop dat het volgende week goed gegroeid is en dat er nog een mooi hartje klopt!
     
  14. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    Ja dat klopte toen wel nog... niet een heel fijn idee natuurlijk maar inmiddels zou ik toen al 8 weken en 1 dag moeten zijn terwijl het vruchtje nog steeds op 6 weken en 2 dagen zat en toen al 5 dagen stilstond En het hartje ook langzaam klopte
    Ik duin voor goed nieuws voor jou,!!
     
  15. Lellebel86

    Lellebel86 Actief lid

    29 aug 2017
    103
    59
    28
    Ik heb gisterochtend een second opinion echo aangevraagd bij een andere praktijk, op eigen verzoek. Ik vond het verhaal wat ik mee had zo vaag, en de beelden ook van slechte kwaliteit..

    En gelukkig maar want gisteren heel andere echo gehad! Ze had me gemeten op 8+2, wat precies klopt met wat ik zelf denk voor termijn (terwijl, 3 dagen ervoor 7+1 is gemeten, bizar he). Er was ook geen holte in de rug te bekennen (was de ruimte tussen armpje, vruchtzak en buik), en ook de vruchtzak had gewoon scherpe randen. Vruchtzak was wel wat aan de kleine kant maar ze heeft een 3D plot gemaakt en het was niet in de zorgwekkende range.

    Kortom, ben een stuk minder ongerust!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Linda89, Lindavvv, Krily en 14 anderen vinden dit leuk.
  16. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.474
    3.841
    113
    Vrouw
  17. Eefia

    Eefia Actief lid

    14 aug 2020
    136
    59
    28
    Vrouw
    Winkel
    Zuid Nederland
    Ah, wat ontzettend fijn :thumup:.
     
  18. Lievekleine88

    Lievekleine88 Bekend lid

    17 jul 2020
    625
    568
    93
    Vrouw
    Super!! Ik ben blij voor je!
    Lopen we toch helemaal gelijk :D
     
  19. Lievekleine88

    Lievekleine88 Bekend lid

    17 jul 2020
    625
    568
    93
    Vrouw
    Onee jij bent nu 8 weken 4 dagen denk ik. 1 dag verschil haha. Geniet van je zwangerschap!!
     
  20. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Wat fijn!! En zo zie je maar geef je kindje een kans :) heeft gewoon aan de apparatuur gelegen waarschijnlijk. Op die termijn is alles zo mini dat een paar millimeter het verschil maakt.
    Gefeliciteerd!
     

Deel Deze Pagina