Hallo Heb even een vraagje .... Ben nu 3 maanden van de pil af. 1e ong. na 30 dagen, 2e na 42 dagen en ben nu dus op weg naar de 3e. Nu had ik gisteren last van kramp en dacht ik wordt het nu ( op dag 25 ?! ) maar had alleen wat donkerbruinig bloed in mijn inlegkruisje zitten. s'Avonds een schone onder gedaan en de hele avond + nacht geen druppel te bekennen. Vandaag aan het werk geweest en toen ik thuis kwam ... wilde ik toch even kijken hoe het ermee stond. Maar weer een klein beetje donkerbruinig bloed...niet veel maar ruikt wel gewoon naar bloed. Nu heb ik sinds 18.00 uur een schoon inlegkruisje onder gedaan...maar tot op heden niets te bekennen. Wel heb ik krampen alsof ( mischien al wel ben ) ongesteld ga worden. Wat is dit precies?? Normaal zet het altijd wel stevig door..... Hoop dat jij een antwoord voor mij hebt. Liefs Marianne
Hoi Marianne, Door de hormonen van de pil, is je menstruatiecyclus heel erg anders. Het heeft gemiddeld zes maanden nodig om weer een beetje in het gareel te komen, dus je menstruatiepatroon voor pilgebruik. De ene menstruatie kan dus krachtiger zijn dan de andere, ook heeft de ene menstruatie meer tijd nodig om goed door te komen. Dit wordt nog beïnvloed door de hormonen maar staat ook onder invloed van drukte/spanningen/stress/niet lekker zijn. Ik denk dat dat het is, wacht het even af, en mocht je helaas weer ongesteld worden laat je lekker vertroetelen. Groetjes en succes, Japke