Hallo Mirjam of Japje ! We hadden vandaag de 20-weken-echo. Alles zag er goed uit, er waren geen afwijkingen te zien. We waren heel blij met dit resultaat ! We hebben een verslag meegekregen waar een aantal woorden op staan die we niet echt begrijpen. Weten jullie wat het betekent ? Biparietale diameter Cisterna magna Transcerebellaire diameter Va/H Vp/H Alvast bedankt ! Groetjes, Nikki F
Hallo ! Ik denk dat ik een ding al heb gevonden op internet, Cisterna magna. Is dat een bepaald gedeelte van de hersenen ? Nu de rest nog ! Groetjes, Nikki F
Weer iets te weten gekomen. Va/H Vp/H Dat zou iets te maken hebben met de bloedvaten ? Alles was in orde hoor met de echo, maar ik vind het gewoon interessant om te weten wat het allemaal is. En de vrouw die de echo maakte had slechte zin of wilde naar huis. Die deed zich niet de moeite om te vertellen wat het allemaal betekende ... helaas. Daarom hebben we nu ook een afspraak voor een pret-echo gemaakt. In de hoop dat dat wat leuker is. Groetjes en bedankt. Nikki F
Is er echt niemand die me kan vertellen wat de woorden betekenen ? Ik heb gezocht en gezocht en weinig kunnen vinden. Ik heb nu spijt dat ik het niet aan die vrouw heb gevraagd die de echo maakte. Ik hoop dat jullie er misschien toch achter kunnen komen. Ik denk ook dat het wellicht voor meerdere aanstaande moeders leuk is om te weten. Het gaat toch over je kind ... Alvast bedankt, Nikki F
Hoi Nikki, Eindelijk de betekenis. De onderste twee, weet ik niet. De echo lees ik namelijk altijd in het geheel en dan is het makkelijker te verklaren. Biparietale diameter --> van oor tot oor. Cisterna magna --> deze heeft met een bepaald gedeelte in de hersen te maken. Transcerebellaire diameter --> deze ook. Va/H Vp/H De laatste twee kan je vragen bij de volgende controle. Gelukkig dat alles goed was bij de 20 weken echo. Succes, Japke
Hoi Japke ! Hartelijk bedankt voor je antwoord ! Nu weten we alweer iets meer. Eigenlijk ook raar dat zo'n echografe niet even mondeling haar verslag toelicht. We kregen het in een open enveloppe mee en dat was het. We waren heel erg blij dat alles goed was. Je voelt dat wel aan dat het wel zo zal zijn, maar toch was het heel spannend en was ik de hele dat zenuwachtig. Maar alles zag er goed uit en het kindje lag qua groei precies op schema ! Dat is super om te horen. Ik voel alleen nog niet enorm veel, maar dat komt omdat de placenta aan de voorkant ligt aan de kant van mijn buikwand. Zijn we daar ook weer gerust gesteld over. Al moet ik zeggen dat ik wel steeds wat vaker iets voel. We hebben gisteren een afspraak gemaakt voor een pret-echo. Ik kijk er erg naar uit, al moeten we nog 7 weken wachten voordat het zo ver is ! Nogmaals bedankt ! Groetjes, Nikki F