Vriend blowt elke avond, zwanger derde.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door llsevanzont, 22 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. llsevanzont

    llsevanzont Nieuw lid

    22 dec 2021
    1
    0
    1
    Vrouw
    Ik wil even mijn verhaal kwijt, geen idee waar ik het anders zou kunnen vertellen, dus vandaar hier. Mijn vriend en ik zijn 12 jaar samen en hebben twee kinderen, nu ben ik er achter gekomen dat ik zwanger ben van de derde. . . niet geheel gepland maar liefde genoeg voor het kindje. Alleen zit ik nu al weer weken in de stress, mijn vriend blowt elke avond, vanaf het moment dat de kinderen naar bed gaan dus vanaf een uurtje of 19:00 uur tot ongeveer 22:30 - 23:00 uur en niet 1 jointje maar een aantal, elke dag . . . . Bij de eerste zei hij dat hij zou stoppen, tijdens de zwangerschap, daarna werd het als zij geboren zou zijn en toen zou hij stoppen als de twee er is. Je begrijpt het, dat is natuurlijk nooit gebeurd. ook deze keer weer zegt hij te stoppen. Maar mijn vertrouwen is weg. Ik heb het gevoel dat ik de kar alleen moet trekken. hij is altijd moe, niet vooruit te branden en werken doet hij wel maar als zelfstandige en daar is hij heel makkelijk in, dagje vrij omdat moe, hoofdpijn etc. Ik werk parttime en misschien is het ook gewoon aan mij om fulltime te gaan werken zodat ik niet zo afhankelijk ben van hem, maar vind het lastig de kinderen dan fulltime naar het kinderdagverblijf te sturen. Klopt voor mijn gevoel nog even niet, ( niks te nadelen voor de mensen die dat wel doen.) Hij is echt wel een lieve vader en natuurlijk niet altijd lui en moe. en dan is het ook leuk, maar het voelt een beetje alsof hij aan komt waaien wanneer het hem uitkomt. Wel de leuke dingen maar verder niet. Ik durf denk ik ook niet weg te gaan bij hem, waar ga ik heen met 2 kinderen en zwanger? We zijn nooit s avonds samen, ik ben boven op de slaapkamer en hij blowt de hele avond beneden( doet hij wel buiten in de tuin). Ik weiger er naast te gaan zitten. Als ik een avond weg ben en hij is alleen met de kinderen blowt hij ook. Mijn vertrouwen in hem is weg. Ik heb er geen energie meer voor om hem te geloven. En ja ik heb heel vaak met hem gepraat en uitgelegd waarom ik wil dat hij stopt voor mij maar ook zeker voor zijn kinderen en natuurlijk begrijp hij dat allemaal en zegt hij braaf weer een poging te wagen. Nou als er mensen zijn die ervaring hebben met een partner die verslaaft is aan wiet, graag hoor ik hoe jullie er tegenover staan en hoe jullie er mee omgaan. Dank alvast.
     
  2. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    6.991
    7.026
    113
    Jeetje. Wat lastig.

    Mijn eerste reactie is: wat doe je nog bij hem. Maar ik kan me voorstellen dat dat wat kort door de bocht is.

    Een vriendin van me zat in hetzelfde schuitje. Vriend verslaafd aan wiet. Maar hadden nog geen kinderen.
    Zij heeft hem een ultimatum gesteld: wil je bij mij blijven dan komen er kinderen en ben je gestopt met wiet.

    Uiteindelijk is hij naar een soort aa-meetings gegaan om af te kicken. Hij mag nu bijv ook geen alcohol meer. En het gaat goed en het eerste kindje komt er bijna aan :)

    Maar als je man zelf niet wil... dan wordt het heel lastig en moet je denk ik toch zelf een keuze gaan maken.
     
  3. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.731
    405
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Blowen is net zo verslavend als roken. Ik zou proberen om het gesprek met hem aan te gaan en hem ertoe te bewegen om hulp te zoeken bij het stoppen ermee, want uit zichzelf lukt hem niet en is ook erg moeilijk.
     
  4. Boysmummy

    Boysmummy Niet meer actief


    Jeetje zeg wat een vervelende nare situatie.
    Ik denk dat de zorg toch nog vaak op de vrouw neerkomt voor de kinderen.
    Wat ik om me heen hoor.

    Meer werken is dat voor jullie situatie beter denk je? En ben je dan zelfstandiger? Want kinderopvang kost natuurlijk ook weer extra geld en wil je dat ? Je bent ook zwanger zou je echt fulltime kunnen werken ?
    .Ik was in mijn zwangerschappen al doodop en dan werk ik 20 uur. En had een peuter. Heb je niemand binnen je familie die kan helpen ?
    Echt lastig zeg.
    Veel sterkte
     
  5. cinderellaa

    13 mrt 2013
    17
    7
    3
    Vrouw
    Zelfstandig ondernemer
    NULL
    mij snap je verhaal helemaal! Mijn man blowde niet (meer) toen ik bij hem kwam 11 jaar geleden. Langzaam is het er weer ingeslopen en nu inmiddels een jaar of 10 dagelijks. Hij heeft adhd en het maakt hem rustig in zijn hoofd. Hij rookt nooit waar de kinderen bij zijn!! Ik heb in het begin voor we kinderen hadden heel veel moeite mee gehad en ook vaker gevraagd of hij wil stoppen. Op een gegeven moment heeft hij dit geprobeerd en merkte ik dat hij heel erg onrustig was in zijn doen en laten als hij niet rookte en dacht ik, hoeveel last heb ik er eigenlijk van? Uiteindelijk heb ik het gelaten en hoe minder ik me er tegen verzetten des te makkelijker het voor ons beide ook werd! Hij rookt alleen savonds buiten, is zelfstandig ondernemer maar zijn werk leidt hier niet onder, neemt zijn verantwoordelijkheid en is een lieve vader en echtgenoot! Dus vanuit mijn advies, ik zou zeggen vraag hem niet om te stoppen maar om het te beperken, minderen. Zijn verantwoordelijkheid nemen voor zijn werk want met elke keer dagjes vrij tussendoor kom je niet ver als zelfstandige. En het feit dat je savonds alleen zit… ook dat klinkt bekend en ik had altijd voor ogen dat ik een man wou die savonds met mij op de bank zat maar geloof me, ik vind het heerlijk inmiddels. Ik maak er elke avond lekker tijd voor mezelf van. Kijken op tv wat ik wil, of gezellig kletsen met vriendinnen, een goed boek of nu in zwangerschap lekker optijd na bed tv kijken. En als hij dan een avondje optijd binnen is of gewoon lekker binnen wil zijn dan is het ook echt gezellig en maken we er een leuk avondje van! En o ja ik ben zwanger van de 4e trouwens :) ik hoop dat je het een beetje los kan laten. Het geeft jezelf zoveel meer rust.
     

Deel Deze Pagina