vriend niet mee naar 1ste echo

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Samantha1980, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samantha1980

    Samantha1980 Actief lid

    19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb donderdag mijn eerste echo en nu heeft mijn vriend net gemaild dat hij ivm met werk niet mee kan. en ik kan niet stoppen met huilen. Is mijn reactie over-emotioneel of normaal?? ben ik nu gek...want ik heb het gevoel alsof hij er niks om geeft, terwijl dit voor mij zo belangrijk is en ik hier al weken naar uitkijk.

    ik ben zo verdrietig. ik weet niet wat ik moet doen.
    IK wil niet weeer zo ongelooflijk boos worden (als het onterecht is) wat ik al te vaak heb gedaan de laatste weken..

    is het normaal dat je vriend/man wel mee gaat? ja toch??
     
  2. Daan04

    Daan04 Fanatiek lid

    30 jan 2008
    1.977
    9
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoezo mailt je vriend je dat? Dat kan hij dan minstens in persoon zeggen toch?
    Maar ik zou het ook verschrikkelijk vinden hoor! Mijn vriend vraagt er elke keer een doktersverzoek voor aan en gaat gewoon mee.
    Ik zou ook erg teleurgesteld zijn hoor.
     
  3. YellowButterfly

    YellowButterfly Niet meer actief

    Ik zou het er even goed met je vriend over hebben, zeker omdat het je zo raakt! In ons geval was het echt ondenkbaar dat mijn man niet mee zou gaan naar de echo, dus nee vind zeker niet dat je overdrijft! Volgens mij zouden mensen op zijn werk hier ook zeker geen moeite mee kunnen hebben - welke reden geeft hij zelf waarom hij niet mee gaat?
     
  4. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Mijn man is niet met alle controles mee geweest, vond ik ook niet nodig. Maar met de eerste echo is ie zeker wel mee geweest, had het ook echt niet leuk gevonden als ie dan niet mee was geweest. En hij wilde het zelf ook niet missen, de eerste aanblik van dat kleine garnaaltje...
     
  5. hanna76

    hanna76 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Misschien kun je de echo-afspraak nog verzetten naar een ander tijdstip wanneer je vriend wel mee kan?
     
  6. Mamvannu

    Mamvannu Niet meer actief

    ik begrijp je helemaal!
    Mijn vriend is ook niet mee geweest
    en toen moest ik nog een keer, omdat ik nog maar
    heel kort zwanger bleek te zijn, dus had hij weer een
    kans is hij weer niet mee gegaan!
     
  7. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.682
    567
    113
    Gelderland
    Mijn vriend ging gelukkig wel mee naar de eerste echo en donderdag ook weer voor de tweede echo. Ik vind het erg fijn en ook belangrijk. Je krijgt immers veel informatie en zeker zo in het begin is alles voor een man nog zo onwerkelijk (jij voelt vanalles, voor hem is er nog niks/ weinig) en op zo'n echo wordt het toch wat echter. Verder is mijn vriend soms vrij laks als ik iets vertel, dan zegt hij 'ja' maar hoort maar de helft. Terwijl nu hij dingen uit de mond van de verloskundige hoorde (waar je op moet letten, wat je wel en niet mag eten) neemt hij het veel serieuzer. Verder is de verloskundige even terug gekomen op mijn miskraam. Ook al was ik toen pas héél pril zwanger, het was toch fijn, ook voor mijn vriend, dat ze er even bij stil stond. Het wás er immers wel....

    Kortom, ik vond het heel waardevol dat mijn vriend mee was. Al zal hij niet alle controles meekunnen, maar de eerste keer en bij de 20 weken echo, wil ik hem er zeker bij hebben!! Het gaat tenslotte om ONS kind, ook al zit het in MIJN buik...

    Ik zou het je vriend gewoon rustig uitleggen, hoe belangrijk jij dit vindt. Misschien beseft hij het nog niet zo... en ziet hij het als: 'ach je bent toch pas net zwanger'...
    Misschien kan je vriend alsnog vrij krijgen, of kunnen jullie de afspraak verzetten. Mijn verloskundige heeft speciaal avondspreekuur voor de echo's.

    Succes meis!
     
  8. angel81

    angel81 Bekend lid

    10 apr 2007
    920
    0
    0
    Tja, misschien een beetje rare vraag maar kan het toch niet laten: Per mail?

    En ik zou dan proberen om de echo te verzetten. Maar ik zou wel eerst even mailen of hij eventueel wel mee wil? Ook als je hem voor hem wil verzetten? Want anders hoef je hem ook niet te verzetten natuurlijk... Sommige mannen hebben er niets mee of weten zich geen houding te geven maar misschien kan je aangeven dat jij het graag wilt.
     
  9. Loontje81

    Loontje81 Bekend lid

    22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Mijn mannetje gaat bij elke afspraak gewoon mee.Je weet maar nooit wat je tegenkomt en zo heb je altijd iemand om op terug te vallen.Niks fijners als de papa van je kindje denk ik dan.
    Wel probeer ik het altijd in zijn vrije tijd te plannen.Aankomende week is dat helaas niet mogelijk.Althans hij is wel vrij maar hoort dan te slapen ivm nachtdienst maar hij gaf zelf aan dat hij dan wel wakker blijft en we best op die dag konden afspreken.

    In mijn ogen dus normaal dat je vriend/man mee gaat en al helemaal naar de eerste echo.
     
  10. essie1973

    essie1973 Actief lid

    14 dec 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn man is wel meegeweest naar elke echo, maar naar de vk ga ik alleen, behalve toen we info kregen over wanneer te bellen.
    Ook is hij met de mannenavond meegeweest van de gym.
    Tja ik weet niet of dat als je zegt het niet belangrijk is voor hem of dat waar is, maar tjje je wilt toch allebei kinderen dat hoef je toch niet alleen te doen?? ik weet ook niet wat voor werk hij doet, wij hebben hier een eigen bedrijf, en ik weet dat hij het gewoon druk heeft, maar als ik zie dat hij veel moeite doet om toch mee te gaan vindt ik dat heel fijn.
    Ik zou het hem gewoon recht op de man af vragen.
     
  11. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    snap heel goed dat je erg teleurgesteld ben. mijn vriend was bijv. niet mee naar de 20 weken echo tsjah ik was er ook kwaad over.
    en je reactie is heel normaal hoor. bespreek het met je vriend hij kan toch heus wel een vrije dag ..hoeft niet eens een vrije dag desnoods 1-2 uurtjes vrij krijgen?

    de mijne hoeft niet mee naar alle controles maar de eerste echo en 20 weken wil ik hem wel erbij hebben.
     
  12. Samantha1980

    Samantha1980 Actief lid

    19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    lieve meiden, allemaal heel erg bedankt voor jullie lieve reacties. Het klinkt natuurlijk een beetje raar. het zit zo, we wilden allebei graag een baby (voor mij mijn tweede, voor hem de eerste). we zijn nog geen jaar samen. SInds mijn zw-schap veeeel ruzie, mijn hormonen warne heel erg sterk, en van mij kant opeens ontzettend benauwd voor het hele gebeuren. heb hem vaak afgewezen. Veel ruzies. nu is het pas net weer goed. De echo zou eerst 2 weken geleden plaats vinden, maar, toen kon hij ook niet, dus had ik hem verzet, dit was echter nog de enige mogelijkheid bij echobureau...en het moet perse deze week, van die vrouw moet het voor 12 weken en ik ben zondag 12 wk.

    mijn vriend is chirurg en heeft die dag 2 operaties. Maar,...ik heb hem dit al 3 weken geleden gemaild, dus had gehoopt dat hij in de planning rekening zou houden. maar, ws door ons niet samen zijn laatste tijd...had hij misschien niet zo veel hoop, en vooral, als man, ws geen besef hoe belangrijk ik (en wij vrouwen) dit vinden.

    Ik wil absoluut niet nog meer ruzie. Het is pas net weer goed, en ik heb besloten dat ik alles op alles zet, voor de baby!!!

    ik heb net wel een half uur gehuild en maar even een warme douche genomen.

    Wij wonen dus nu ook niet samen, we hebben dit wel gewoon in de planning. voor al onze problems was ik ook altijd daar. en we beginnen dus net weer...en het is niet makkelijk.

    Zo, een heel verhaal dus.

    Ik ga het hem rustig uitleggen. ik zal nog eens bellen naar het echobureau om een soort van smeekbede voor een avondafspraak.....Ik hoop het zo. aan de andere kant ben ik ook wel boos, want ik heb zoiets, ik moet al deze baby 9 maanden alleen dragen en dan ook nog alleen naar de echo? ik vraag anders mijn moeder mee heb ik net bedacht..maar zou toch het liefst hem hebben, juist ook omdat hij dan misschien wat meer gevoel voor de baby krijgt...

    liefs,
    mij
     
  13. mamavansam

    mamavansam Niet meer actief

    Je reactie is volkomen normaal hoor!! Ik zou het ook niet pikken en zeker niet per mail!!! En dat bij je 1ste echo. Dat is toch wel heel erg spannend. Mijn man is 1 keer niet mee geweest maar toen gingen ze gewoon naar het hartje luisteren en voelen of hij was ingedaald en dat was met 36wk. Toen is me zus meegegaan.
     
  14. samantha1985

    samantha1985 Niet meer actief

    me vriend is bij elke echo aanwezig geweest en dat vond die ook zelf nodig hij is natuurlijk ook nieuwsgierig na onze kleine...
    maar als ik geen echo krijg en is niet echt belangrijk gaat die niet mee ivm met ze werk... (en dat vindt ik niet erg)
     
  15. Que

    Que Niet meer actief

    Mijn vriend is alleen mee geweest naar de 20 weken echo. Hij heeft een eigen bedrijf en kan daar overdag echt niet weg. De 20 weken echo was in de avond en zelfs dat was erg lastig, maar toen kon hij dus wel mee.

    Persoonlijk zou ik me er niet heel druk om maken, maar bij ons heeft het een geldige reden. Ik weet natuurlijk niet of je vriend/man bij een baas werkt of voor zichzelf. Als het voor een baas is, vindt ik dat hij gewoon een vrije dag moet kunnen nemen hiervoor.
     
  16. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Ik vind het heel normaal dat je er zo van overstuur bent! Zo'n eerste echo is zo ontzettend spannend en dat wil je gewoon delen als ouders van dat wurmpje! Vervelend dat het zo gelopen is. Ik zou het nogmaals proberen te verzetten, maar ook nog eens het er met je vriend over hebben dat dit geen dingen zijn om per mail door te geven. Hij had op zijn minst even kunnen bellen.

    Mijn man is sowieso naar alle echo's meegegaan en ook naar veel controles. Alleen op het laatst, toen ik elke week op controle moest, geloofde hij het wel :). Ik vond het altijd wel gezellig en fijn dat hij mee was, zeker bij de echo's, zo bijzonder!
     
  17. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    oei das niet leuk zeg!
    Mijn man gaat deze 2e zwangerschap lang niet altijd mee naar de controles (vind ik ook niet nodig), maar de belangrijke echo's is hij er wel bij gelukkig. Ik kan me zo voorstellen dat je dat toch ook graag wilt zien, het is niet alleen jouw kindje!
     
  18. misa

    misa Niet meer actief

    #18 misa, 12 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jul 2010
    Helemaal begrijpelijk, zelfs gezien jullie situatie! Het is ook zijn kindje, of jullie nou samen zijn of niet.

    Ik wil ook dat mijn man mee gaat naar de echo's en zo mogelijk naar de afspraken (dit vind ik minder verplicht of nodig). Wil hij zelf ook! Dan plannen we het zo vroeg of laat mogelijk, zodat hij zo min mogelijk van het werk mist.

    Ik zou ook even goed met je man praten en zeggen dat je het van hem verwacht. Als het echt niet mogelijk is, zou ik toch proberen de afspraak te verzetten.
    Succes!
     
  19. Samantha1980

    Samantha1980 Actief lid

    19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    we gaan straks bellen (bel afspraak via sms...zucht)
    ik ga niet boos worden, maar moet zeggen ben zeer teleurgesteld, ook al is het enigzins logisch met zijn werk, maar hij wist het lang genoeg van te voren, kan ook naar tandarts als het moet..

    moet eerlijk zeggen, ben heel blij voor jullie natuurlijk, maar word er niet echt vrolijker van als iedere man mee gaat..behalve de mijne dus..

    pffffffff
     
  20. nienkuh

    nienkuh Actief lid

    17 jun 2010
    106
    0
    0
    Barneveld
    Ik kan me voorstellen dat je hier van baalt...vooral omdat de 1e echo erg speciaal is, ook voor je vriend. En zeker als het wat moeilijker tussen jullie gaat zou dit iets zijn wat jullie dichter bij elkaar kan brengen. Mijn vriend zei me na de echo dat het voor hem toen pas 'echt' werd mijn zwangerschap. Daarvoor had hij alleen maar last van mijn hormonen en zo, nu zag hij ook waaróm.

    Het zou jammer zijn als hij niet mee kon. Misschien is het een optie om eens te kijken in het ziekenhuis waar hij werkt? Via via kunnen artsen altijd wel iets met collega's regelen, zodat je misschien daar een (extra) echo krijgt en hij er ook bij kan zijn? Dan kan je afspraak bij de VK gewoon doorgaan vóór 12 weken en zou je bijv over 2 weken samen gaan kijken.

    Ik hoop dat het lukt!
     

Deel Deze Pagina