Vriend wil het vertellen, ik niet..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Noushka, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Hallo,

Morgen hebben we de 20 weken echo. Belangrijkste dat het kindje gezond is natuurlijk. En misschien komen we dan te weten wat het geslacht is.

Sinds we familie/vrienden hebben verteld over de zwangerschap, is het opeens zo open en bekend dat we een kindje krijgen. Logisch natuurlijk, maar het was toch nog wel leuk toen het nog alleen ons geheimpje was.

Nu wil ik het geslacht graag geheim houden. Zodat het nog een beetje 'ons ding' is, en dat het een verassing is voor anderen na de geboorte. Trouwens alle familie/kenissen die wij kennen hebben het ook altijd verborgen gehouden tijdens hun zwangerschappen. Dus heb zoiets van, waarom zou ik het dan wel aan hun vertellen.

Ik heb dit al tegen mijn vriend gezegd, en hij was het er mee eens eerst. Maar hoe dichter de 20 weken echo komt, hoe meer mensen vragen wat het word. En nu wil mijn vriend het opeens gewoon aan iedereen gaan vertellen als we het morgen weten :rolleyes: . Ik weet wel dat het ook zijn kindje is, maar ik vind het maar stom :( . Of doe ik nu gewoon raar?

Sisqa

2. jojo8

jojo8 Actief lid

15 jul 2007
    445
    0
    0
    nee hoor, je moet er beiden overeens zijn! en je kunt t niet terug draaien als je het hebt verteld en als je het geheim houd, kun je altijd nog besluiten om t te vertellen als jullie dat beiden willen.

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Dat is denk ik ieder zijn eigen gevoel.
    Wij willen het ook graag weten als het ooit zo ver is en als iemand anders het dan wil weten dan vinden we dat geen probleem.
    Mijn vriend wilde de namen ook al meteen vertellen maar dat wil ik dan weer niet.
    Afijn voor mij is het wachten tot de volgende keer.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, daar kan ik van alles van vinden natuurlijk, of niet, maar daar zul je toch met z'n tweeen uit moeten komen...
    Wij houden het voor onszelf, verder weet niemand wat het wordt, (van onze familie en vrienden dan, hier op het forum is wel bekend dat we een meid krijgen, :). Maarja, dat wij het voor ons tweeen houden, wil niet zeggen dat DAT dus de norm zou moeten zijn.

Leg hem uit waarom je het graag voor jullie tweeen wilt houden en luister naar zijn beweegredenen om het wel te willen vertellen... En wie weet kun je een compromis sluiten: sommige mensen wel vertellen, andere niet, (bijv familie wel, verder niet. Of juist familie niet, dat het voor hun een verrassing is, en een paar goede vrienden wel...)

5. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik vind dat altijd heel erg moeilijk.

Bij ons weet iedereen t....puur en alleen omdat ik toch mijn mond niet kan houden ;)

Ik zou t er goed met je vriend over hebben. Waarom wil hij het vertellen? Jij hebt goeie redenen om het niet te vertellen maar wat zijn zijn redenen om het wel te vertellen? Die tellen net zo zwaar mee natuurlijk ;)

Succes met de beslissing!

6. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Bedankt voor de antwoorden :).
    We hebben er geen ruzie over ofzo, maar denken er anders over.
    Hij wil het vertellen omdat iedereen er zo nieuwschierig naar is, en omdat hij het gewoon leuk vind om te vertellen.
    Hij gaat het niet vertellen als ik het echt niet wil, maar dan voel ik me weer zo bazig. Pff, nouja we zullen zien. Straks is het niet eens te zien :) , moetten we zelf nog 20 weken wachten. Dat zou ik wel jammer vinden want ben zelf wel erg nieuwschierig :).

7. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    haha, nee hoor meid, je doet niet raar. je zw.schapshormonen zullen nu niet mee werken, maar ik snap je wel.

wij zelf belden een minuut na de echo al de halve wereld rond om onze vent aan te kondigen, maar dit hadden we van te voren besproken.

als jullie iets anders besproken hebben, dan heeft je vriend op zich natuurlijk het recjt daar van terug te komen, maar moet ook rekening houden met jullie afspraak vind ik.

praat er nog eens over. leg uit hoe jij er over denkt en dat je je voor het blok gezet voelt.

misschien is een gulden middenweg iets, wel de opa's en de oma's, geen collega's vertellen?

maak in ieder geval vanavond nog de afspraak dat jullie het morgen aan niemand vertellen als één het er niet mee eens is. dan ga jij tenminste met een rustig gevoel de echo in. daar moet je tenslotte van genieten ipv je druk te maken over wat er na afloop gebeurd.

8. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Nou vandaag de echo gehad :D . Alles was goed gelukkig. Echt leuk om er zo lang naar te kijken.
    En jaja, we weten het geslacht.

I'ts a BOY! :D :D

Wij dachten al die tijd eigenlijk dat het een meisje zou worden. Het klinkt heel stom maar, omdat ik zo verrast ben en het zo leuk vind wil ik het nu zelf ook wel aan de hele wereld vertellen :) :) .
    Raar die hormonen zeg!

Als mijn camera is opgeladen zal ik even een foto van het geslacht in mijn album zetten. Het is echt duidelijk een jochie. Die vrouw zei ook al: Ik kan hier geen meisje van maken hoor hahah :) .

xx

9. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Gefelisteerd meis. En ja hih je ziet het duidenlijk hoor

10. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    hihihi inderdaad heeeeeeeeeeeeeel duidelijk een jongen!

Gefeliciteerd!

11. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    gefeliciteerd dat is echt geen meisje hahahahahhaha
    maar echt een jongetje :D

12. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Gefelicteerd! leuk hoor!

13. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Bedankt voor jullie leuke reacties! :D
    Ik hoef inderdaad niet bang te zijn om de boel blauw te maken haha.
    Ik had het niet zo duidelijk verwacht :)

14. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Wahahaha nou die is inderdaad heel erg duidelijk te zien.
    Gefeliciteerd

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    leuk dat julli ezo blij verrast waren! leuk toch die rare hormonen he, lekker aan iedereen vertellen hoe blij je wel niet bent HEERLIJK!

16. jojo8

jojo8 Actief lid

15 jul 2007
    445
    0
    0
    gefeliciteerd! fijn dat jullie eruit zijn gekomen!

Deel Deze Pagina