Vriendin drijft van me weg. Ik maak me zorgen.

Discussie in 'De lounge' gestart door samarinde01, 16 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Ik kan niet heel veel details schrijven. Toch hoop ik op deze manier gerichte tips te krijgen over deze situatie.
    We zijn al bevriend vanaf de basisschooltijd. En hoewel onze karakters en interesses voor een groot deel verschillen is onze vriendschap door alle fases sterk gebleven.
    Een tijdje terug vertelde ze me over haar zoektocht naar haar innerlijke spiritualiteit. Had ik nooit bedacht bij haar! Het interesseert me en zag er niks verkeerd in.
    Maar nu zijn er meerdere dingen die ik zie. Ze heeft minder contact met haar familie. Ze heeft sterke meningen over mensen die anders denken. Die zijn nog niet ‘wakker’ (ik dus ook niet). Ik heb het vermoeden dat de mensen die ze ontmoet heeft in haar zoektocht, haar ideeën versterken. Of het is andersom. Een andere vriendin, die misschien nog wel hechter met haar was, voelt een werkelijke afstand. Alsof ze zich los maakt en het tussen hun in gaat staan, zei ze.
    Ik heb een onderbuik gevoel. Ik maak me zorgen. Ze is altijd al lief en kwetsbaar geweest. Misschien zit ik er naast, pakt het goed uit. Maar wat als?

    Ik heb zeker met haar besproken wat ik ervan vond. Op een respectvolle, voorzichtige manier. Maar het lijkt alsof dat niet aankomt.
    Wat zouden jullie doen? Kun je überhaupt iets behalve contact proberen te houden?
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Als ze reiki had gevolgd had je t denk ik wel geweten. Dat is redelijk "normaal" en heeft gewoon bepaalde gradaties etc. Niet een heel hoog wappie niveau, gewoon prima te doen (al kan je een zweverige cursist uiteraard niet voorkomen).

    Ik vrees echter dat ze een vaag zijspoor heeft en dat kan net zo gezond of weird zijn als je kan bedenken afhankelijk bij wie je aansluiting vindt.

    Ik heb zelf ook wel wat in die hoek, maar ik vogel t zelf uit, ook geen last van doorgeslagen types op die manier of die HUN techniek wel even door je strot duwen...euh aanleren.

    Vriendin van ons trok de pagan hoek in, die werd echt meegezogen en inderdaad steeds vager maar verontrustender was dat ze steeds instabieler werd, mentaal gezien.

    Was al niet degene met het meeste zelfvertrouwen en mentaal al een gebruiksaanwijzing om mee te beginnen. Maar goed met een paar schoppen zelfvertrouwen erbij en een gezonde omgeving bleef ze stabiel en groeide als persoon in alle facetten.

    Dook daar volledig in, met alle gevolgen van dien. Ook voor haar dochter. Mama staat als "heks" bekend (totaal plaatje om te zien) dochter wordt daar ook op afgetekend. Dochter zoekt voorbeeld in moeder, nu heb je dus een jonge meid met vertekend zelfbeeld, depressie en waanideeën. Gewoon echt behoorlijk complexe ellende.

    Prima als je de pagan hoek in gaat, maar ook daar zijn heel veel variaties in. Van puur kruidengeneeskunde tot aan whitebinding en weet ik niet wat meer. Doodgewone kantoormedewerkers v.s. all day full style gothic, het ene iets maatschappelijk acceptabeler dan het ander. (o.a. bij sollicitaties) en zo best staat ze er al niet voor (middelbare niet afgemaakt).

    Dochter zit goddank in een begeleid traject. Wij kregen haar er niet uit, het was haar "overtuiging", zelfs al ben ik gelieerd zeg maar. Konden nog wel overtuigen om voor dr dochter hulp in te gaan schakelen en dat beiden aan zelfvertrouwen moesten werken. Dat was de max, maar flink hoofdpijn van gehad en heel veel zorgen om dat meisje.

    Ik zit meer in de hoek van edelstenen/mineralen, pijnbestrijding, beperkte plantgeneeskunde etc. Redelijk rustig ook.

    Ik match absoluut NIET met iemand uit de reiki hoek. Mijn ex deed reiki en ik had ooit mn hand op zn schouder terwijl we sliepen, die had t idee dat er een dolk door zn schouder kwam. Hij noemde t een energie spike, maar dan redelijk offensief.:|

    Andere vriend begon aan reiki maar haakte snel af, niet zijn ding. Die zat uiteindelijk ook meer in mijn hoek. Kwam terloops tersprake, hij herkende wat in mij maar wist niet zo snel wat. Gewoon doodgewone lieve jongen met een buitengewoon goed hart en een harde werker (metaal).
     
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik herken het een klein beetje heb alleen geen tips. Ga mee lezen want hoop wel tips te krijgen.

    Zit met mijn zus in een soort zelfde situatie die is ook redelijk spiritueel bezig (helemaal uit het niets) maar dan in de vorm met van die Amerikaanse zelfhulp boeken om haar brein te resetten want met je geest is alles mogelijk. Titels als think and grow ritch en master youre mindset. Het stukje niet wakker worden/zijn die jij noemt heeft zus ook letterlijk gezegt over haar omgeving en ze gaat zo ver dat ze mij beledigt (en pijn doet) door te zeggen dat mijn lichamelijke en psychische klachten allemaal komen omdat ik mijn brein nog niet heb gereset ik moet alleen nog naar het positieve kijken en al mijn klachten verdwijnen. Ze lijkt veranderd in Buddah zo praat ze de hele dag door. Af en toe wil ik haar gewoon door de telefoon trekken en slaan. Ik geloof ook niet dat ze dit meent allemaal. Wel dat ze het wil maar dat ze nu 1 groot toneelstuk ophangt om naar te bewijzen naar de buitenwereld dat ze het zo goed heeft met/door positief en spiritueel zijn. Ze post de hele dag door positiviteits quotes op social media. Ze is veranderd van iemand die een hekel had aan vieze schoenen naar iemand die niet meer met haar partner de honden wil uitlaten want hij wil op het pad lopen in het bos en zei gaat niet de natuur in om op een verhard pad te lopen ze wil connecten met de aarde en de aarde onder haar voeten voelen zodat ze lopend kan mediteren en kan nadenken over alle dingen in het leven waar ze dankbaar voor is, Dat kan niet op een aangelegd pad. Mijn nichtje (haar dochter) is manisch depressief en nu ineens stopt zus ook alle hulp want nichtje moet ook die boeken lezen en dan snapt ze waarom ze zo manisch depressief is en waarom haar hersenen zo werken en kan ze die resettenen zal ze genezen. Echt zorgwekkend allemaal en mijn zus die altijd mijn beste vriendin was die voelt nu als een soort vreemde die ik niet eens leuk een aardig meer vind. En het ergste is mijn zus is heel materialistisch en eigenlijk een soort rupsje nooitgenoeg dus dit hele gebeuren past niet bij haar. Ik weet ook zeker dat ze dat eerste boek think and grow ritch is gaan lezen om rijker te worden en toen is blijven hangen in die rare zelfhulp psychologie. En met elke positieve quote die ze post op instagram krijg ik steeds meer het idee dat ze ongelukkig is en het op deze manier wil verdoezelen. Ze hebben 5 jaar geleden een leuke kleine villa gekocht voor een bedrag dat te mooi was om waard te zijn die nu bouwtechnisch zo slecht in elkaar blijkt te zitten dat er heeeeeel veel geld in moet voor alles weer oke en leefbaar is. Haar relatie gaan gigantisch slecht. Mijn ene nichtje vaak depressief. Ze heeft een reisbureau dat eigenlijk failliet is door de corona crisis maar die ze niet los wil laten. Dus in mijn ogen is alles positief bekijken in haar geval gewoon jezelf voorliegen want het grootste deel van haar leven is negatief op het moment. En ik weet niet hoe ik door kan of moet dringen. De afgelopen week speel ik het spelletje mee en doe ik naar haar toe alsof ik haar advies aanneem om alleen maar positief te denken en dat daardoor alles mee zit (soort spiegel voor haar ophouden) maar aan de andere kant erger ik me ook daar gigantisch aam. Sorry voor het lange verhaal. De conclusie is eigenlijk ik herken het en hoop ook tips te vinden.
     
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Kun je wat toelichting geven over het stukje pijnbestrijding uit jouw hoek? Hoe dat in zijn werk gaat? Misschien via pb om dit topic niet te vervuilen?
     
  5. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.652
    1.822
    113
    Even los van het stuk dat het bij jouw zus niet helemaal goed lijkt te gaan; beide boeken heb ik zelf gelezen en eh..die hadden niet dàt effect op mij. Als het gaat om de vertalingen van Michael Pilarczyck en combinatie met meditation moments, dan kan het haast niet daardoor komen. Dat volg ik al een behoorlijke tijd, maar heb nog nooit iets gehoord over de onverhardde bospaden en het connecten met.. niet op dat niveau wat je zus aangeeft.
     
    Vogelmeisje en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Termen als "aarden" allicht wel? Alhoewel ik die term prima ken, maar nog niemand die er ZO ver induikt. Ja lekker blote voeten in t gras (als je geen probleem hebt met evt teken denk ik dan)

    Maar die super overdreven "mindfullness" positiviteit hyper...wat @GossipGirlxoxo aangeeft, dat is creepy...Ookal herken jij het niet uit die boeken, ik bedoel meer als "het bestaat" ongeacht de bron, ik vind dat ronduit angstaanjagend.

    Ik weet niet, t klinkt voor mij net als high zijn. Of schuilen voor de realiteit ofzo en je verstoppen achter een gemaakt levensbeeld/masker. Alhoewel echt "verstoppen" een vreemde term is als je t van de daken schreeuwt maar je krijgt allicht t idee.

    En positiviteit (ookal is t een leugen die je je zelf voorhoud en WILT geloven) doet wel wat met je endorfine niveau geloof ik, wat je gelukkiger doet laten voelen. Was je als kind blij met een je snoepje bij Jamin, later was t bij 2 snoepjes en bij "maar" 1 snoepje voelde je je toen niet net zo gelukkig meer. Er blijft een drang naar "meer". Allicht iemand met psychologie hoek die daar meer over kan zeggen hoe dat werkt, ik ben maar een IT'er.

    Het rotte is...zoals ik het zie, een keer valt dat doek, dat je daar structureel niet aan kunt blijven voldoen...en welke dreun komt er dan.

    Ik geloof dat mn man spontaan een echtscheiding aan zou vragen als ik zo om zou draaien...In elk geval me naar de huisarts schoppen voor een hersenscan, want van risicocalculator naar positive vibes only zou heel raar zijn.

    Ik ben intens gelukkig met een mooie zonsopgang en een bak koffie in mn handen maar hoef dat niet van de daken te schreeuwen opdat iedereen me gelijk geeft en mn geloof voedt en afstand neem van degene die dat niet zo waarderen. Daar lijkt dit verdacht veel op in beide gevallen...maar waar komt dat vandaan?!?
     
  7. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik denk er exact zo over! Ze begint na 17 jaar nu ineens mijn nichtjes ook anders op te voeden. Ze kregen altijd wat ze wilden omdat ze het financieel goed hebben en ineens krijgen ze niet meer en moeten ze heel veel zelf betalen want ze moeten maar beseffen dan niet iedereen het zo goed heeft. helemaal mee eens trouwens maar daar kom je dan wel laat mee na 17 jaar en die meiden zijn hartstikke dankbaar altijd en het is een omslag van 180 graden. Ik hoor van mijn nichtjes dat als ze nu bijvoorbeeld op zondag avond Mac Donalds eten dat zus al roept er zijn gezinnen die dit 1x per jaar kunnen doen jullie moeten dankbaar zijn dat wij elke week een keer eten afhalen :rolleyes: zoals je merkt ik erger me dood en groen en geel aan haar gedrag en hoop heel erg dat dit een fase is. En zo niet dan ga ik binnenkort een gesprek met haar voeren dat ze in een leugen leeft want het leven kan gewoon simpel weg niet alleen positief zijn.
     
  8. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik wilde de boeken al zelf gaan lezen om te snappen waarom ze zo raar doet. Maar die boeken hebben wel als leidraad dat alles positief bekeken moet worden? Ook tegenslagen enz? En dat je alles kunt bereiken als je er maar positief tegenaan kijkt, het wilt en het gelooft?
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  9. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.162
    3.120
    113
    Vrouw
    ik heb deze boeken niet gelezen maar wat jij omschrijft klinkt heel erg als manifesteren en in dat kader snap ik het gedrag op zich wel. Zij wil dus een bepaald leven waar ze misschien nog niet is maar je houdt met manifesteren je hersenen eigenlijk voor de gek en doet dus alsof je dat leven al leidt.

    OT:Ik ben zelf nu al weer een tijdje bezig met zelfontwikkeling en ik zie daar geen kwaad in. Ik geloof dat je immers nooit uitgeleerd bent en bepaalde patronen in je leven kunnen je soms enorm belemmeren. Ik ben hierdoor ook een goede vriendin ‘verloren’ omdat zij echt niet goed meer voor mij was. Zij heeft zelf ook geen contact met mij meer gezocht dus het zat al niet goed meer tussen ons.

    Maar ik geloof ook direct dat je als zoekende al snel de verkeerde kant op kan gaan. De zelfhulp-coaches schieten op instagram als paddenstoelen uit de grond en dan voel je je als zoekende al gauw aangetrokken (hoi algoritme van insta). Voor je het weet zit je in een speciaal mastermind-reset-program met gelijkgestemden en word je van alles verteld door een ‘guru’ die doorgaans geen psychologie gestudeerd heeft en geld op jou verdient hiermee. Ik vind het een ingewikkeld iets.
     
    Syane en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    #10 Majo1983, 17 apr 2021
    Laatst bewerkt: 17 apr 2021
    Ik heb ook een vriendin die een beetje afgedwaald is. Ze werd 7 jaar geleden verliefd op een jongen (ok, een zelfingenomen eikel) en stortte zich helemaal in zijn wereld. Een wereld van mediteren, gebedsgenezers en gazers. Wij, haar vriendinnen, kregen haar niet meer met ons mee en sommige vriendinnen hebben zelf het contact helemaal gebroken door dingen die zijn voorgevallen. Het woord sekte is ook weleens gevallen.

    Nu is die jongen uit beeld, is haar wereld minder extreem, maar is ze nog steeds wel bezig met die genezers en merk ik juist dat ze er toch wel beter van is geworden. Vroeger was ze manisch depressief en nu is ze veel stabieler en staat ook een stuk positiever in het leven. Dus blijkbaar helpt "de energie" die door die mensen wordt gestuurd voor haar echt.

    Het is een punt waarop wij niet op 1 lijn liggen dus we proberen het gewoon niet te vaak erover te hebben. In het begin wilde ze mij ook veranderen, maar dat doet ze gelukkig niet meer. Maar soms als ik bijvoorbeeld migraine heb dan heeft ze allerlei verklaringen waar dat dan door komt. Niet gewoon doordat de aders in mijn hersenen zich verwijden zoals de neuroloog beweerd maar door stress die eruit moet of dingen die mijn lichaam moet verwerken. Ik luister ernaar en zeg gewoon dat dat misschien wel zo is, maar misschien ook medisch verklaard kan worden. Who knows. We agreed to disagree. Op andere punten hebben we gelukkig nog wel veel raakvlakken dus ik zie haar nog wel regelmatig!

    Voor TS: Het is toch haar leven, zij mag haar eigen fouten maken. Je kunt natuurlijk een tegengeluid geven maar ze geloven echt dat waar ze mee bezig zijn helpt dus of het tegengeluid werkt? Ik heb gewoon altijd geprobeerd het contact te blijven onderhouden, er zijn nog veel andere dingen waar je het wel over kunt hebben. Ze moet er zelf een weg in vinden. Bij ons zijn degenen die echt helemaal niks konden met dat spirituele verdwenen uit haar leven. Dus misschien moet je het er laten zijn als je haar niet kwijt wilt raken.
     
    samarinde01 vindt dit leuk.
  11. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    #11 samarinde01, 17 apr 2021
    Laatst bewerkt: 17 apr 2021
    Wow wat reageren jullie uitgebreid. Ik moet zeggen dat het me wel wat gerust stelt. In gesprek blijven met haar lijkt me het beste. Al zou ik nooit haar ideeën veroordelen. Ik denk dat je dan juist de deur dichttrekt.
    Je kunt ook dingen zeggen vanuit jezelf. “Ik maak me zorgen, ik heb soms het gevoel dat je verder van mij af komt te staan.. Ik sta anders in het leven, maar dit kunnen we toch van elkaar respecteren?” zoiets. Lets agree to disagree inderdaad.
    Ook voor je zus @GossipGirlxoxo ..

    Ik heb zelf juist weer wel wat met reiki. Wil dat ook gaan doen. Meer op gebied van mijn werk (masseren). Om meer te leren doen met mijn energie, maar ook om die te beschermen. Heb best regelmatig dat iemand me helemaal doodmoe maakt. Helemaal op. Dat heeft dan weer niks te maken of het een gezellig persoon is of niet. Het is de onderliggende energie die ik voel.

    Maar wat ik wèl belangrijk vind is bij jezelf blijven. Je niet, koste wat het kost, een soort way of life aanmeten omdat een ander zegt dat dat zo goed is.

    Ze is ook beïnvloed door social media. Leest veel artikelen over theorieën over het coronavirus. Ze gelooft in een werelds complot. Ik heb ook het idee dat haar community in die hoek zit.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.652
    1.822
    113
    #12 justme1974, 17 apr 2021
    Laatst bewerkt: 17 apr 2021
    Even zonder quotes over de ( vertalingen van..) de boeken;
    Beide heb ik gelezen. Daarnaast heb ik de meditations app van Michael Pilarczyck en volg ik soms zijn meditaties of een webinair uit het gratis aanbod. En eerlijk waar; als jouw zus dat vertaalt naar hoe jij het omschrijft, gaat er iets anders mis.

    De boeken gaan inderdaad over zelfverantwoordelijkheid en positiviteit. Maar niet zo extreem dat je op blotevoeten door de aarde moet om contact te maken. Hoewel het best lekker is, maar ik vind mijn sneakers ook te gek.

    Jouw zus slaat door in de vrije interpretatie volgens mij. Of gebruikt meerdere bronnen.

    Ik ben behoorlijk thuis in de " alternatieve" wereld en weet als geen ander hoe fragiel de grenzen zijn tussen de balans en doorslaan. Wanneer je zelf niet stevig staat, kun je heel afhankelijk worden. Men maakt misbruik van je zwaktes en gebruiken het om hun eigen disbalans recht te trekken. Michael bijvoorbeeld is heel commercieel, logisch. Maar wel oprecht en integer. Positief absoluut, maar zal nooit aankomen met " er zijn mensen die maar 1x per jaar naar de mc donalds kunnen". Eigenlijk moet zus zich schamen dat ze überhaupt nog onderdeel uitmaakt van een mega organisatie die keihard zijn best doet het volk ziek te maken met zulke troep;)

    Maar ok. Ik ken de wereld in dat opzicht. Veel gezien, gelezen, ervaren etc. Etc. Die twee boeken kunnen haast niet alleen maar en/ of hoofdzakelijk bijdragen aan het extreme gedrag van je zus. Echt niet. Daar is meer aan de hand. En anders bekeken: ze neemt nu niet eens de eigen verantwoording, maar legt het behoorlijk buiten zichzelf.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  13. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.537
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Toch heeft ze hier wel een punt ook medisch gezien.
    Mijn vriend heeft enorme migraine, soms wel 4 dagen per week en het komt er altijd uit zodra dat hij even rust pakt. Dus lekker uit eten is gegarandeerd hoofdpijn die avond. Een hele drukke week is gegarandeerd het hele weekend plat met migraine.
     
    julia80, Lynx en Majo1983 vinden dit leuk.
  14. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.537
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Jeetje, wat een verdrietige situatie zeg. Hopelijk trekt het weer een beetje bij.

    Ik ben altijd een beetje allergisch voor statements als mensen slapen en wij zijn wakker. Als je op die manier naar de wereld gaat kijken ben je denk ik al voer voor allerlei complottheorieën.

    Je zus is helaas echt niet de enige die in coronatijd is gevallen voor dit soort denkbeelden. Er schijnt een exponentiële groei te zijn in het aantal mensen dat op een soort zijspoor terecht komt. :(
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.449
    3.779
    113
    Ik pik alleen dit stukje er even uit, dat scheelt een enorme lap tekst quoten.
    Maar ik ben het wel met Vero eens. Dat ze een vaag zijspoor heeft of er enorm in doorslaat/vastbijt om het positieve gevoel te behouden.
    Ik heb zelf enorme interesse ook in de pagan hoek en mijn familie noemt me een heks (wat in feite ook waar is) maar ik zie zelf ook veel vrouwen die zich er dusdanig in vastbijten omdat dat het enige is wat ze een positieve houvast geven.
    Alles gaat dan enorm over de top, ze zoeken overal wat spiritueels achter en je ziet vaak dat hun levens in 1 klap worden omgegooid.
    Hoe je daar uit komt durf ik niet te zeggen. Ik ben zelf niet zo overdreven en zoek dingen ook zelf uit en beoefen zelf dingen maar ik forceer niets op mijn man of kinderen. In feite die weten meestal niet eens wat ik aan het doen ben. (Weten zij veel waarom ik veel pompoengerechten rond eind oktober maak, zal vast voor halloween zijn. En ik laat ze dat ook denken maar doe en geef natuurlijk nooit iets wat schadelijk is!)

    Misschien helpt praten ja maar mijn ervaring is dat dat soort mensen zich moeilijk van hun pad af laten halen juist omdat ze zo streng geloven dat het pad wat ze bewandelen ze die positiviteit geeft waar ze zo naar verlangen.
     
  16. Ansel

    Ansel Actief lid

    11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    Even uit nieuwsgierigheid: waarom maak je dan veel pompoengerechten rond eind oktober? :)
     
    citroenrasp en Majo1983 vinden dit leuk.
  17. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Precies wat ik dacht!! Ik ben ook nieuwsgierig!
     
    Ansel vindt dit leuk.
  18. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Klopt er zijn verschillende triggers voor migraine. Stress is er zeker 1 van. Bij mij weet ik het niet, ik sta soms op met migraine, soms overdag, soms 's avonds, doordeweeks of weekends er zit geen regelmaat in. Gelukkig heb ik medicijnen (triptanen) die goed werken! Dan ben ik na een uur weer up and running. Anders duurt het bij mij ook minimaal 24 uur. En meestal voel ik voor de aanval al aankomen en kan ik op tijd medicijnen innemen en anders moet ik dus een uur uitzitten. Heel soms moet ik 2x medicijnen nemen omdat de eerste niet werkt en moet ik 3 uur uitzitten, dat is echt horror terwijl ik eerst dus altijd die complete aanval uit moest zitten :confused:.

    Heeft je man geen medicijnen dan? Want het hele weekend plat is tegenwoordig echt niet altijd meer nodig.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  19. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.449
    3.779
    113
    Het is niet zozeer de pompoen zelf maar pompoen is een onderdeel van.

    Iedereen weet dat 31 oktober de dag van Halloween is. Wat veel mensen niet weten dat voor bijvoorbeeld heksen, of kelten, deze dag valt van 31 oktober naar 1 november en staat voor Samhain (Saa-wien) Samhain is de Keltische naam voor dit feest waarbij de sluiers dun zijn. Samhain of Halloween wordt ook het Keltische nieuwjaar genoemd. Natuurvolkeren over de gehele wereld vieren tijdens Samhain de overgang van het oude naar het nieuwe jaar. Het oude jaar sterft samen met de dieren tijdens de laatste slacht en het nieuwe jaar wordt wedergeboren. Voor de oude Kelten begon de nieuwe dag na zonsondergang en de winter startte met Samhain. Deze Dag der Doden, waarop de 'sluier tussen de werelden' het dunst is, is een feest waarbij families en vrienden bijeenkomen om dierbare overledenen te eren en te herdenken. Het is een manier om elkaar te ontmoeten, samen te dansen en te zingen, rituelen uit te voeren, (griezelige) verhalen te vertellen, het vernieuwen van oude vriendschappen en het maken van nieuwe.
    Maar het heeft verschillende verhalen hoor.

    Bij de Ieren bijvoorbeeld was dit echt de dag om hun voorouders te eren en geliefdes die waren overleden. Voedsel werd geofferd om de goede geesten uit de nodigen en de kwade buiten te houden.
    Dat uitnodigen deden ze door kaarsen (of uitgeholde pompoenen) buiten te zetten met voedsel.


    Hoe dan ook zo'n uitgeholde pompoen geeft genoeg overgebleven vruchtvlees om er wat mee te doen en dat gebruiken we in de keuken. Samen met andere gerechten passend bij dit jaarfeest.
     
    Ansel en Vero0504 vinden dit leuk.
  20. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.537
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Jawel, hij heeft sumatriptan, maar zelfs dat werkt niet altijd goed genoeg. Verder met fysio al terug gebracht naar niet elke dag hoofdpijn. Dus dat is fijn.

    Hij heeft gewoon een enorm zware baan (eigen bedrijf, veel verantwoording) nu 3 weken naar het vakantiehuis in de zon. So far vrij weinig last van hoofdpijn. Als de corona een beetje voorbij is moet hij maar eens naar de hoofdpijnpoli. Wie weet gaat dat nog wat helpen.
     

Deel Deze Pagina