vriendin van een tuinder

Discussie in 'De lounge' gestart door petrabr, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hoi meiden,
    Ik zit met een beetje genante vraag, maar mijn vriend is tomatentuinder en teelt grote trostomaten.
    We hebben dus 6 hectare bomvol tomaten voor de deur en ik heb werkelijk waar geen idee hoe ik lekkere tomatensoep kan maken
    (of andere tomaten lekkernijen)
    Rauw vind ik tomaten echt niet lekker maar misschien hebben jullie tips.

Dus wie heeft een lekkere tomatensoeprecept?

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Recept voor een grote pan tomatensoep:

Grote ui met een paar tenen knoflook fruiten. Als het gefruit is een bruine boterham zonder korst toevoegen voor het binden. dan een netje of 2 tomaten toevoegen (ontpit en ontveld) en tomatenpuree naar smaak. Ik voeg meestal 2 kleine blikjes toe. Dan aanvullen met bouillon (ik gebruik kippenbouillonblokjes, ik vind dat ik dan al genoeg heb gedaan en heb geen zin om verse te maken) en dan de staafmixer erdoor. Als laatste voeg ik kruiden toe en die verschillen per keer. Basilicum is lekker, maar ook tijm, bieslook, maggiplant etc smaken er prima door.

3. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    ow hier zijn we gek op tomaten!! :)

ik heb net bij het avond eten tomaten door de helft gesneden en dan grillen in de grillpan, gesmolten mozzarella erop, en een beetje basilicum! was heerlijk!

verse tomaten door de saus van de spagetti ook erg lekker!

ook eten wij vaak aubergine schotel, plakjes aubergine grillen, gehakt rullen.. ovenschaal pakken, aardappel schijfjes op de bodem leggen, hier op een laag gegrilde aubergines, daarna het gehakt erop dan de gepelde tomaten uit blik erop (waar jij dan verse tomaten voor kan nemen) daarop nog een laag gegrilde aubergines, daarna weer een laag aardappel schijfjes, dan als laatste geraspte kaas erover heen, even onder de gril en je hebt een heerlijke schotel!!

4. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Geen soep maar wel lekker...

In een koekenpan: pakje ontbijtspek in stukjes bakken, 2 uien in halve ringen mee bakken.
    Daar ongeveer 5 tomaten in stukjes aan toevoegen.
    Tijdje (10/15 minuten) laten pruttelen.
    Lekker op bruinbrood (wel warm hoor!!)

5. 4days

4days Niet meer actief

Wij eten altijd tosti's met plakjes tomaat erop, kaas, en oregano. Heb je net een (gezond) pizza'tje, heeeerlijk!!

6. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hier kan ik al wat mee, maar meer ideeën zijn natuurlijk altijd welkom!

7. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Tomaatjes vullen met roomkaas...

8. namya

namya Niet meer actief

ik wil wel graag een kist hebben hoor!!! :)

wij eten ons suf aan tomaten hier, gelukkig krijgt me man vaak een paar verse trosjes mee van z'n klanten...

hier maak ik pastasauzen zelf, tomatensoep, ik gebruik ze vaak in ovenschotels met gehakt en andere ingredienten, op de pizza, op een tosti, in een omelet, in onze keuken is tomaat echt 1 van de basisingredienten

ik zal je een recept geven van pastasaus

nodig:
    stuk of 4 of 5 grote tomaten, ontvellen en in blokjes snijden
    3 grote tenen knoflook, 1 grote ui hetzelfde dus ontvellen en klein snijden , verse basilicum, 1 rode peper ontpit en klein gesneden, zout peper en olijfolie

laat de stukjes ui samen met de knoflook wat fruiten in een pan met een flinke scheut olijfolie...dan de stukjes tomaat en rode peper toevoegen,,,de klein gesneden basilicum en kruiden naar smaak toevoegen..even laten koken /borrelen en dan in de blender.

Deel Deze Pagina