Vriendinnetje 12 jr. aanspreken?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Jippie, 17 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.455
    113
    #21 Jo79, 19 feb 2020
    Laatst bewerkt: 19 feb 2020
    Zoiets heeft mijn dochter vorig jaar ook meegemaakt toen ze in groep 8 zat. Er was wat gebeurd de dag er voor en op school had ze dat al met dat meisje uitgepraat. Mijn dochter ging zelf naar huis, dus ik was er niet bij, maar na schooltijd heeft mijn dochter toch een donderpreek van die moeder gekregen bij school. Nee, dat kan ik niet waarderen.

    Tenzij er heftige dingen spelen, bemoei ik me er niet mee, vooral niet als ze het zelf al hebben opgelost en uitgepraat. Je maakt het vaak alleen erger.
     
  2. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Gezien de situatie jouw post en reactie zou ik verhaal halen bij de moeder en duidelijk aangeven dat als er iets is dat ze dat eerst met jou kan bespreken voordat ze je dochter erop aanspreekt.
    Zo doen wij dat hier ook met onze oudste dochter.

    Echter ben ik het niet eens met de algemene opmerking dat je nooit het kind ergens op aanspreekt.
    Onze jongste dochter speelt regelmatig met een buurjongetje (zitten ook bij elkaar in de klas).
    Zijn broer (1 jaar ouder) komt ook weleens mee. Maar dat is het tegenovergestelde van zijn broertje. Sloopt alles, doet alles wat niet mag enzo (van de week hebben ze toen mijn man beneden thuis aan het werk was een slaapkamer onder de sudocreme gesmeerd, beide kindjes wijzen naar de broer en die staat gewoon ja te knikken met zijn duim in zijn mond).
    Ik kan die moeder aanspreken wat ik wil. Maar haar standaard reactie is "...... doet zoiets niet, was het S zelf niet?"
    En daarmee is het klaar voor haar.
    We hebben zelfs weleens de verzekering erbij moeten halen, maar dan doet zij dus echt heel erg moeilijk.
    Terwijl dat kind dus al nergens meer mag spelen, want hij sloopt overal van alles.

    In zo een geval spreek ik hem er gewoon op aan. En dan boeit het me niks dat hij pas 7 is.
    Als je bij ons wilt spelen gedraag je je.
     
  3. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.378
    3.895
    113
    noord holland
    Ik zou hier zeker met de moeder op terugkomen. Ik vind dat niet een fijne manier van omgaan. Een volwassene, die enkel vanuit t verhaal van haar dochter spreekt, een kind overdondert met een preek i.p.v. in gesprek gaan om beide kanten te horen. Nou is dat laatste ook een aanname en een interpretatie van jouw dochter, echter heeft ze zich in ieder geval zo gevoeld. Ik zou daar dus zeker over in gesprek gaan met die moeder. Zij beschermd haar dochter en jij hierin de jouwe. Uitspreken is zeker fijn. En beide kanten moeten daarin gehoord worden. Kinderen kunnen zelf veel oplossen, daar ben ik ook van overtuigd. En soms hebben ze ook een handje hulp nodig omdat ze de kant van de ander niet begrijpen.
    Ik krijg sowieso altijd de kriebels van dat mensen elkaar soms menen 'op het matje te moeten roepen' :roflmao:, wat is er mis met 'met elkaar in gesprek gaan om iets uit te praten'. :o:
     

Deel Deze Pagina