Vriezerkoken

Discussie in 'De lounge' gestart door zafira, 17 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zafira

    zafira Fanatiek lid

    18 feb 2010
    1.956
    125
    63
    zuid holland
    Ik ben begonnen met vriezerkoken. Zijn er hier meer mensen die dit doen?

    Ik ben hiermee begonnen ivm de onregelmatige werktijden van man in combinatie met sport van het hele gezin, het huiswerk wat ingepland moet worden en dus eigenlijk om te zorgen dat de avondmaaltijd wat soepeler verloopt. Daarbij scheelt het ontzettend veel in de kosten, in de troep in de keuken en dus heel veel tijd.

    Drie weken terug heb ik een hele lading maaltijden gekookt. Ik verwacht over ong twee weken dat alle maaltijden op zijn en dan ga ik opnieuw mijn vriezer vullen. Het is niet zo dat we 7 dagen per week uit de vriezer eten, maar 5 dagen toch zeker wel. De vorige keer heb ik gemaakt: Hachee, stoofpeertjes, erwtensoep, pastasaus, macaroni, nasi, bami en chili con carne.
    En al deze gerechten voor meerdere dagen. Het is even flink wat snijwerk, want ik gebruik heel veel verse groente, maar dat vind ik gelukkig ook wel leuk en rustgevend om te doen haha.

    De volgende keer ben ik van plan om dezelfde gerechten te maken, maar dan aangevuld met kippensoep met veel soepgroente, zoetzure varkensreepjes met groente, sajourboontjes, indonesisch stoofvlees, boerenkoolstampot (als er al boerenkool is, anders wacht ik nog even) en appelmoes.

    Ik ben nog op zoek naar meer recepten die geschikt zijn voor grote hoeveelheden en die goed ingevroren kunnen worden, dus tips en recepten zijn zeer welkom.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  2. DeniseMK

    DeniseMK Actief lid

    14 sep 2018
    110
    54
    28
    Vrouw