Vrijdag 4 maand oud maar welk schema?!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Miky, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miky

Miky Bekend lid

18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Ons meisje wordt vrijdag 4 maanden. De afgelopen 2/3 weken hadden we eindelijk weer een goed schema te pakken voor haar:
    7 uur
    11 uur
    15 uur
    19 uur
    23 uur

Dan kreeg ze: 180 ml + 6 scheppen Omneo + 2 schepjes Nutriton ( ze is net als haar broer een spugertje )

Meestal werd ze dan rond 6 uur wakker 's morgens maar hield het dan rustig vol tot 7 uur.
    Maar nu wordt ze alweer een paar dagen wakker tussen 4 en 5 uur 's morgens en is dan ook niet met haar speentje weer in slaap te krijgen. We geven na een paar keer proberen dan maar een fles en die drinkt ze dan ook helemaal leeg.

Zouden we iets moeten veranderen aan haar schema? Zou ze beter doorslapen als we haar niet meer om 23 uur wakker maken? Moeten we in de laatste fles om 19 uur dan 210 ml + 7 scheppen Omneo doen? Of zou ze er nu al rijstebloem door mogen?

Graag wil ik weten wat jullie zouden doen.

2. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Ik weet niet of het gaat, maar onze dochter drinkt 3x 210 ml water en de laatste voeding staat nu op 90ml water.
    Misschien inderdaad een (of meerdere) voedingen ophogen. Misschien drinkt ze er altijd 1 fles leeg, die kan je dan eens ophogen...

3. Miky

Miky Bekend lid

18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Heeft jouw dochter dan aan 90 ml als laatste fles genoeg om de nacht door te komen?

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik zou haar zeker een schepje rijstebloem erdoor mengen.
    Eerst proberen met een halfje, als dat goed gaat, een hele.

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.357
    197
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    waarom moet ze een ander schema omdat ze 4 mnd wordt? Waarom volg je neit gewoon wat je kindje aangeeft? Is toch een prima schema zo?

6. valhalla

valhalla Niet meer actief

Lena wordt ook sinds een week weer lekker wakker om vijf uur 's nachts, terwijl ze toen ze 6 weken was al doorsliep van 11 tot 7 :-s

Ze schuift het nu ook wel weer op, elke keer is het weer een kwartiertje later dat ze wakker wordt. Zo was het vanochtend toch wel kwart over zes ;)

Ik heb hier ook een beetje rijstebloem door haar fles gedaan, maar dat helpt echt niet. Ze wordt net zo vroeg wakker, zo niet vroeger. Heb ook wel meer gelezen dat het wat betreft langer slapen helemaal niet hoeft te helpen.

Misschien slaapt ze over 2,3 weken wel weer lekker tot een uur of zeven. Ga ik bij Lena ook wel vanuit. Leuk is anders nu en ben redelijk gebroken maar ja, hoort er een beetje bij he ;) Geef Lena altijd eten 'op verzoek' trouwens.

7. minke

minke Actief lid

Mijn zoontje van 3 maand kwam ook steeds vroeger 's ochtends, en regelmatig kwam er weer een nachtvoeding aan te pas. Voor de fles van 23.00 uur moest ik echt moeite doen om hem wakker te maken. Het kwam regelmatig voor dat ik hem niet of nauwelijks wakker kreeg en dan sliep hij vaak wel weer de nacht door. Dus heb ik geprobeerd hoe het zou gaan als hij om 20.00 de laatste fles kreeg. Hij sliep toen door tot ongeveer 7 uur. De laatste dagen zelfs tot 8 uur!

Zijn schema is nu ongeveer:
    7.30 uur 210 cc + 7
    12.00 uur 180 cc + 6
    16.00 uur 180 cc + 6
    20.00 uur 210 cc + 7
    (Hij drinkt niet altijd zijn flesjes leeg, laat gemiddeld bij 1 of 2 flesjes +/- 30 cc over)

Hij is wel al 6,5 kilo, dus qua gewicht ook al aan 4 flesjes toe.

Succes!

8. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Hier zelfde verhaal als Minke. We moesten echt moeite doen om hem om 22:00 wakker te maken.
    zijn schema:
    7:15 210+7
    11:30 210+7
    15:15 210+7
    19:30 210+7 en 2,5 el rijstebloem

Elke fles gaat tot de laatste druppel op. Hij is trouwens al ruim 8 kilo

Je kunt natuurlijk proberen die laatste fles weg te laten en dan om een uur of 8 een papfles te geven (rijstebloem). Gewoon een kwestie van uitproberen.

Deel Deze Pagina