Vroeg een hartje horen via echo

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door angela24, 10 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angela24

    angela24 Actief lid

    28 jan 2006
    409
    0
    0
    Ik vraag me af waarom ze het hartje nog niet mogen laten horen vroeg in de zwangerschap en wat het gevolg is als dat wel gedaan wordt.

    Ik heb dus met 8 weken een echo gehad en daar zei de vk dat ze het hartje niet wilde laten horen omdat dat nbiet goed was.
    Met 9,2 weken heb ik nog een inwendige echo gehad en daar liet een andere vk het hartje wel gewoon horen. Een paar dagen later heb ik een miskraam gehad.
    Zou dit hieraan hebben gelegen???????
     
  2. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    nee hoor heb met 7w een echo gehad en heb het hartje horen kloppen. de verloskundige zag al dat het niet goed was. En om je geen valse hoop te geven heeft ze het toen niet gedaan. vindt het heel erg rot voor je.
     
  3. angela24

    angela24 Actief lid

    28 jan 2006
    409
    0
    0
    Nee, toen ik die echo had en ze het hartje liet horen was alles goed en niks aan de hand. Daarna heb ik die miskraam gehad dus ik vroeg me af of het misschien daaraan had kunnen liggen.
     
  4. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Als ik het goed begrijp wilden ze de 1e keer niets laten horen, omdat ze dat niet goed vonden?
    En niet omdat er iets niet goed zou zijn?
    Dan denk ik dat het meer de mening van die persoon is geweest. Onder het mum van 'wacht eerst die 12 weken af'.
    Dat je na die 2e keer een miskraam hebt gehad is dan een nare toeval. Die echo is daar niet de reden van.

    Sterkte.
     
  5. angela24

    angela24 Actief lid

    28 jan 2006
    409
    0
    0
    Nee hoor niet omdat ze dacht dat er iets niet goed zou zijn want alles was prima op dat moment. er was niks afwijkends te zien. Maar mij legde ze de eerste keer uit dat het niet goed voor het kindje was om al zo vroeg het hartje te laten horen.
     
  6. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Hmmm...
    Daar heb ik nog nooit van gehoord...
    Snap eerlijk gezegt ook niet hoe je het kindje zo kunt beschadigen... vaag....
     
  7. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Ik denk niet dat het schadelijk is geweest voor het ongeboren kind.
    Dan zou een gewoone inwendige echo ook schadelijk moeten zijn.
    Zelf denk ik dat ze liever niet het hartje laten horen zo vroeg omdat er in een prille zwangerschap nog vanalles mis kan gaan.
    Een miskraam is al moeilijk genoeg...maar lijkt me nog moeilijker als je het hartje al hebt horen kloppen.
    Veel vrouwen verwachten na het horen van het hartje dat er dan niets meer fout kan gaan.
    En daarom dus dat ze het liever niet eerder doen dan dat het uitwendig te horen is.
    Is gewoon voor bescherming.
     
  8. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Uit onderstaande tekst lijk te volgen dat het niet goed is om vroeg naar het hartje te luisteren met een doptone, maar ik denk niet dat dit een miskraam kan veroorzaken hoor. Vraag het anders eens aan de verloskundigen op de site.

    Pim

    vierde maand
    Als je rond 14 weken voor de tweede keer naar de verloskundige gaat, kun je het hartje van je baby beluisteren. Dat is nu zo ver ontwikkeld dat het niet meer schadelijk is om er met een doptone-apparaat naar te luisteren. Je broeken beginnen langzaam wat strakker te zitten. In deze periode is het goed om je in te schrijven voor kraamzorg en eventueel voor een kinderdagverblijf.
     
  9. jacq

    jacq Bekend lid

    9 jan 2006
    735
    0
    0
    amsterdam
    Ik heb de vraag gesteld aan de verloskundigen. ik heb donderdag nl ook mijn eerste echo.
    Groetjes
     

Deel Deze Pagina