Vroege echo alleen vruchtzakje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Bellapopje, 9 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellapopje

    30 sep 2020
    50
    57
    18
    Vrouw
    Hallo dames, onderstaande vraag heb ik bij ik een andere topic gezet maar zie nu dat deze beter hier geplaatst kan worden.
    ik heb vanmorgen een vroege echo gehad. Ik zou nu ergens rond de 5 weken en 3 dagen zwanger zijn. Ik denk nl dat 14 nov mijn ovulatie was (positieve ovutest 13nov).
    De gynaecoloog vond het beeld passen bij een zwangerschap van ongeveer 5 weken en zag er goed uit. Over 1 wk weer terug en dan zou er meer te zien moeten zijn. Ik maak me nu toch wel zorgen omdat er echt alleen een vruchtzakje te zien was en geen dooierzakje of embryo.overigens al 3 x mk gehad dus dat helpt natuurlijk niet in mijn gevoel. Ik heb alle topics al gelezen hierover maar zou toch graag jullie ervaringen willen horen en of iemand ook zo’n zelfde echo had met 5 en een halve week zwanger en hoe dit is afgelopen.
    Alvast super bedankt voor het reageren!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Bellapopje

    30 sep 2020
    50
    57
    18
    Vrouw
    Oh ja en weet iemand iets over wat een normale afmeting moet zijn van vruchtzakje?
     
  3. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Hey meid. Allereerst gefeliciteerd!

    Ik weet niks van de normale afmeting... maar als de arts zegt dat het okee is, dan zal het wel toch?

    qua echo: ik heb met 6+3 een echo gehad in de kliniek en kreeg het beeld zoals in bijgevoegde foto. Een heel wazig minivruchtje. Inmiddels ben ik 9+4 en alles zit nog steeds goed❤️ Ik hoop dat het bij jou ook goed zit!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Bellapopje vindt dit leuk.
  4. Bellapopje

    30 sep 2020
    50
    57
    18
    Vrouw
    dank voor je reactie. Dit geeft goede moed :)
     
  5. MevrouwtjeTheeleut

    5 dec 2020
    19
    10
    3
    Vrouw
    Ik heb wel eens een echo gehad met 5,2.. En toen was er niets te zien... (dat was ook de miskraam) maar volgens de verloskundige was het heel normaal nog niets te kunnen zien.
     
    Bellapopje vindt dit leuk.
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.569
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Ik heb een echo gehad met 6 weken en die zag eruit zoals de jouwe.
    Termijn was zeker ivm ivf.

    Een week later zat er een dooierzakje en een vruchtje met kloppend hartje en netjes 7 weekjes groot.

    Ik vind jouw beeld niet verontrustend hoor :)

    Ps, waarom heb je eigenlijk al zo vroeg een echo gehad? Elke arts weet dat er dan nog niks te zien zal zijn :)
     
    Bellapopje vindt dit leuk.
  7. Bellapopje

    30 sep 2020
    50
    57
    18
    Vrouw
    dankjewel voor je antwoord, helpt wel echt om dit te horen.
    Afspraak bij gynaecoloog was al ingepland omdat we mogelijk een traject zouden ingaan, dus puur toeval dat ik ineens zwanger bleek vooraf en we hebben besloten deze afspraak te laten doorgaan. Ze gaf uiteraard ook aan dat we mogelijk nog niet veel zouden zien maar ik ging er wel vanuit een dooierzakje te zien. Ik dacht zo’n 5.3 wkn zwanger te zijn. natuurlijk me rot gegoogled (niet zo slim I know) en dan zie je bijna overal al minstens een dooierzakje. Ik heb al eerder een zgn blighted ovum gehad maar dit was geloof ik geconstateerd op een latere termijn. Volgende wk mag ik weer terug dus hoop natuurlijk dat er dan wel meer te zien is.
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.569
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Ik snap hem :).

    Nou ik denk dat je volgende week zeker wel een mooi boontje zult zien hoor :)
     
    Bellapopje vindt dit leuk.
  9. Bellapopje

    30 sep 2020
    50
    57
    18
    Vrouw
    Lief van je dankje
     
  10. Bellapopje

    30 sep 2020
    50
    57
    18
    Vrouw
    Oh jee vanaf gisteren nu ook wat bruinverlies :(. Weliswaar minimaal en nog geen krampen maar ik wordt hier nog onrustiger van. Wel verkouden geweest en veel moeten hoesten en niezen dus hoop dat het hiermee samenhangt
     
  11. Kate87

    Kate87 Bekend lid

    11 jan 2017
    636
    595
    93
    Wat een spannende tijd @Bellapopje !
    Ik heb met 5+1 een echo waar het dooierzakje wel heel duidelijk te zien was al. Maar elke zwangerschap ontwikkeld zich weer anders!!

    Ik hoop dat je bruinverlies stopt en je volgende week een mooie echo hebt!!
     
    Bellapopje vindt dit leuk.
  12. Bellapopje

    30 sep 2020
    50
    57
    18
    Vrouw
    dankjewel! Ik hou zeker ook een slag om de arm want de meesten zien wel al iets op een echo van 5 weken. Heb je een foto van jouw echo?
     
  13. Kate87

    Kate87 Bekend lid

    11 jan 2017
    636
    595
    93
    Ik maakte een filmpje dus heb even een still ervan gemaakt.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Bellapopje vindt dit leuk.
  14. Bellapopje

    30 sep 2020
    50
    57
    18
    Vrouw
    Ziet er mooi uit! Ik heb zelf al eerder een leeg vruchtzakje gehad dus ben daarom ook erg bang het nu weer zo is. Gelukkig morgen duidelijkheid, die onwetendheid is nog het ergste
     
  15. MamaLins

    MamaLins Lid

    20 dec 2011
    17
    12
    3
    NULL
    NULL
    Haii meiden,

    Ik heb vorige week donderdag op de SEH gezeten, ik had ineens enorme buikpijnen links onder in mijn buik wat uitstraalde naar mijn rug en lies. Controles gehad hcg flink hoog en bij de inwendige echo was er een vruchtzakje te zien maar leeg.. Ik heb sws een lange cyclus, 28/10/2020 1ste dag laatste ms en een cyclus van 35dgn. Volgens de Gyn was ik max 5/5.2wkn zwanger.

    Vandaag terug naar de verloskundige, weer een inwendige echo gehad, het zakje is wel gegroeid. (1cm bij 9.4mm) maar nogsteeds geen inhoud te zien. Vandaag zou ik rond de 5.5/6wkn zwanger zijn.

    De verloskundige vertelde ons (m'n man mocht mee godzijdank) dat ze vermoed dat dit een miskraam is. Ik heb vooralsnog geen bloedverlies maar wel een paar borsten waar je u tegen zegt.
    Maandag hebben we weer een echo, en ik heb vanaf afgelopen vrijdag middag geen buikpijnen meer.

    Nu heb ik op Google eens gezocht en daar lees je zoveel verhalen over lege vruchtzakjes die uiteindelijk na 1 tot 1.5e week wachten toch een foetus met een kloppend hartje bevatten sommige wel 2. 1 vrouw was 6.4wkn zwanger en een leeg zakje van 9.4mm en bleek toch zwanger te zijn.

    Praat ik mezelf nu hoop aan of is het reeel om ook na maandag nog even te wachten met het opwekken vd miskraam? Wie weet is er over 2wkn wel iets te zien..

    Sorry voor het hele verhaal, hopelijk ben ik duidelijk genoeg in het vertellen anders hoor ik het wel.

    Liefs Lindsay.
     
  16. Elisabeth83

    Elisabeth83 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Hoi Linsay,

    mij ben er ook zo’n een die met 6,3 alleen vruchtzak met dooierzak zag. Met 7,4 een klein vruchtje (Leek op 6 weken) en donderdag weet ik of het goed zit of niet. Gekke is dat mijn gynaecoloog nog geen enkele keer heeft gezegd dat het fout zit. Hij zegt steeds: het is gegroeid ten opzichte van vorige keer, maar loopt wel achter.

    Ik zal je donderdag laten weten of dit een succes is geweest of niet.
     
  17. SiMaNo

    SiMaNo Actief lid

    11 feb 2019
    213
    112
    43
    Het kan zeker geen kwaad te wachten met medicijen in nemen..als het een miskraam is/wordt gaat het lichaam het vaak uitzichzelf afstoten. Zo.niet dan kan je een echo laten maken dan alsnog een beslissing nemen.
    Het kan beide kanten opgaan..is helaas niks over te zeggen..sterkte met de onzekerheid en hoop dat je snel duidelijkheid hebt
     
  18. SiMaNo

    SiMaNo Actief lid

    11 feb 2019
    213
    112
    43

    Jeetje, kan me voorstellen dat je er onrustig van wordt.. bruinverlies wil.je liever niet, zeker niet als de echo ook niet echt duidelijk was. Het kan beide kanten opgaan maar ik zou wel rekening houden met het feit dat het ook mis is..Krampen had ik ook niet,bruinverlies en een echo beeld wat een leeg vruchtzakje liet zien wel. Ook toen zeiden ze misschien ben je te vroeg. Heb toen ook tussen hoop en vrees geleefd..van alles opgezocht op google. Je leest dan ook genoeg verhalen waar het wel.goed is gegaan. In mijn geval als ik terug kijk op die periode, was het valse hoop. Alle signalen bij elkaar en het gevoel wat ik steeds wegstopte wezen toch wel op een.miskraam. Il.hoop dat je snel duidelijkheid hebt
     
    Bellapopje vindt dit leuk.
  19. Bellapopje

    30 sep 2020
    50
    57
    18
    Vrouw
    Jaaa we hadden een goede echo met een klein knipperend stipje wat past bij een termijn van tussen de 6 en 6,5 week. Hartje is waarschijnlijk net begonnen met kloppen maar de gynaecoloog was erg tevreden. Volgende week terug en hopen dat het hartje dan beter klopt. Ik kan het nog steeds niet geloven, natuurlijk blijft het pril maar dit is voor nu in ieder geval hoopvol. Hoop dat het voor de andere dames ook wat positiviteit met zich mee brengt en dat 1 week echt een groot verschil kan maken:)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  20. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.464
    1.509
    113
    Vrouw
    Wat fijn!! Altijd mooi nieuws als het hartje klopt. Nu vooral genieten ondanks het heel pril is.
    Er kloppen 2 hartjes in jou! ❤️
     
    Bellapopje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina