Vroege echo. Termijn zwangerschap wijkt af.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Simmiee, 14 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Simmiee

    Simmiee Actief lid

    15 apr 2015
    396
    222
    43
    Vandaag heb ik een vroege echo gehad. Maar nu klopt er iets niet in de weken..
    Het overzicht is als volgt:
    22 maart ongesteld geworden, 9 april positieve ovulatietest en 10 april negatieve ovulatietest. En 19 april een positieve test. 24 april clearblue test gedaan (zwanger 2-3 weken).
    Ook niet onhandig om te weten. Seks op 8 april en 10 april en 18 april.
    Zelf dacht ik 6 weken en 6 dagen te zijn. Bij de meting vandaag was er duidelijk hartactie te zien en de gyneacoloog meet 6 weken. Ik schrok hier van dus gaf aan dat ik naar mijn idee 6.6 was. Nog een meeting gedaan en gyn zei 5,6mm, dus hooguit 6 weken en 2 dagen.
    Ik vind dit nogal een groot verschil?!:eek:
    Wat nu?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Joh, het is millimeter werk. Dus een minuscuul meetverschil kan al paar dagen verschillen. Het is niet voor niets dat dit nog geen echte hele betrouwbare termijn echo is. De uitgerekende datum wordt vaak vastgelegd in week 8/9/10.
    4 dagen verschil is de moeite niet :) je zal het nog wel vaker kunnen hebben dat de echo wat afwijkt van de uitgerekende datum op basis van meetverschil. Maar je datum ligt bij de normale termijn echo wel vast.

    Dus wat nu? Wees blij met het kloppende hartje en adem rustig door tot de volgende echo :)
     
    chrystel73 vindt dit leuk.
  3. Simmiee

    Simmiee Actief lid

    15 apr 2015
    396
    222
    43
    Ja ik overdrijf he?
    Word er bloednerveus van.. ik had zelf eigenlijk gedacht precies 7 weken te zijn maar 6.6 is logischer.
    Vooral omdat de eerste meting 6 weken zei schrok ik. Dat kan nooit kloppen met het positief testen.. 6.2 vind ik ook onwaarschijnlijk. Maar de gyn was zo stellig dat ik echt niet verder ben dan 6.2.. :( dus dan vraag ik me af waar die 4 dagen zijn gebleven...
    Die hormonen ook o_O kan alleen maar denken: straks is het niet in orde.. :(

    Bij mijn dochter nooit gehad. Alle metingen altijd perfect passend bij mijn telling :rolleyes:
     
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Met die termijn is een meet fout zo gemaakt.
    Een klein verschil in grootte geeft al een paar dagen voorsprong of achterstand aan.
    Niet te druk om maken als alles er verder goed uit zag.
     
  5. sannekrul

    sannekrul Fanatiek lid

    9 jan 2012
    1.542
    1.106
    113
    Vrouw
    Hier ook opgemeten bij de eerste (eerste echo ook) in het begin is het zoooo klein dat er echt snel een foute meting wordt gedaan.. ik ben toen 5 dagen terug gezet en met de termijn echo was ik ( eigen berekening) 5 dagen vooruit ( dus 10 dagen voor uit bij de verloskundige :roflmao:!)
    bij de tweede ook maar gezegd dat ze het niet hoefde op te meten tijdens de eerste echo, als er een mooi kloppend hartje te zien is en een mooi vruchtje is het allemaal al prima! Ze kunnen zo ook wel ongeveer een schatting doen :thumup:
     
  6. Simmiee

    Simmiee Actief lid

    15 apr 2015
    396
    222
    43
    Dit stelt wel een gerust.. maar ik bedoel die beste man heeft zijn meting een aantal keer herhaald :eek:
    Zou je toch denken dat een meetfoutje bijna niet meer kan.. :confused:
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Blijft mensen werk :) en het is zo minuscuul klein
     
  8. sannekrul

    sannekrul Fanatiek lid

    9 jan 2012
    1.542
    1.106
    113
    Vrouw
    Bij mij hebben ze ook vaker gemeten elke keer 5/6 dagen terug
     
  9. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Ik ben ook bijna een week teruggezet. Baby doet het verder super!

    Het komt vaam voor dat je een paar dsgen voor of achteruit gezet wordt. Rond 12 weken wordt pas je defintieve datum gesteld.

    Nu lekker genieten van je goede echo!
     
  10. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    Is echt nog te vroeg , het is milimeter werk, met dit Termijn kunnen ze er makkelijk een paar dagen naast zitten. Met dit termijn moet je alleen naar het hartje kijken of het klopt of niet.

    Maak je niet druk.
     
  11. Simmiee

    Simmiee Actief lid

    15 apr 2015
    396
    222
    43
    Oke. Tijd voor de let-it-go-therapie voor mij;).. het hartje klopt en over 2 weken mag ik weer kijken. :rolleyes: Ik moet gewoon nog even volhouden dus.
     
    Seffie en sannekrul vinden dit leuk.
  12. aspen

    aspen Lid

    15 mei 2019
    16
    4
    3
    Zo vroeg in de zs is een meting lang niet altijd correct. Vaak krijg je later in de zs weer een wijziging in de termijn. Als het hartje klopt is de kans op een mk minder dan 10%. Laat het los om je druk te maken om de paar dagen minder ver dan je volgend je eigen berekening moet zijn, straks krijg je er vast weer een paar dagen bij en zo niet, dan hoeft er nog niets aan de hand te zijn. Het kindje kan ook even stilgestaan hebben (diapauze) waardoor je wat later uitgerekend bent.
     
  13. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    En, hoe was de echo vrijdag? :D

    Edit: ik lees nu pas over 2 weken.. Ik dacht eerst te lezen: over 2 dagen. Sorry :roflmao:
     
  14. Simmiee

    Simmiee Actief lid

    15 apr 2015
    396
    222
    43
    Hahah ja nog iets meer dan een week wachten :D Ik tel de dagen af :|
     
  15. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Ik tel met je mee. Ik krijg de aller eerste echo woensdag 29 mei. Ben zo nieuwsgierig en benieuwd. Ook heel erg angstig dat het niet goed is (Omdat ik het zo graag wil, al 5 jaar maar mijn vriend toen nog niet). Dit was onze eerste ronde en mijn gedachten gaan dan gelijk zo van; zoveel geluk kan een mens niet hebben dus waarom zou het goed zitten:$ echt vreselijk die spanning.
     
  16. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.399
    113
    Ik denk wel eens dat vroeger zwanger zijn echt relaxter was. Geen ovulatie test, geen vroege zwangerschapstest en dan elke dag testen want het moet wel oplopen. Geen echo's en zeker geen vroege echo's die eigenlijk 0,0 zekerheid bieden behalve dat het op de goede plek zit.

    Ik vraag me af of we elkaar zo niet juist gestressder maken en gewoon afwachten.
    Bij 9 van de 10 verhalen over een vroege echo's is er daarna eerder meer dan minder onzekerheid.

    Ts succes met wachten en dat het hartje met deze klopt is al aardig goed nieuws.
     
    Liekje81 en Seffie vinden dit leuk.
  17. Simmiee

    Simmiee Actief lid

    15 apr 2015
    396
    222
    43
    Ja dat is precies wat ik zei..

    Ik heb er vooral heel veel last van omdat de gyn zo zeker was. Max 6.2 weken.
    Ontzettend fijn dat het hartje klopt maar ik kan met 6.2 weken niet al meer dan 3 weken weten dat ik zwanger ben. Vervolgens haalde de gyn zijn schouders op.
    Ik bedoel.. die beste man had toch iets kunnen zeggen over foutmarges of erkennen dat er inderdaad nogal een discrepantie zit tussen positieve test en echo. Maar niks van dat alles.
    Van de week gebeld omdat ik er toch van wakker ligt.. zegt de mevrouw aan de telefoon doodleuk.. ja hoor als ik tel, 22 maart 1e dag laatste menstruatie = ovulatie rond 6 april. Dan klopt het precies met de echo nu :eek:

    Nouja hier dus geen sprake van loslaten maar vooral van irritatienover de gang van zaken dusver :|

    Nog een week :rolleyes:
     
  18. Simmiee

    Simmiee Actief lid

    15 apr 2015
    396
    222
    43
    Toch maar even nog netjes een update.. 2 weken later ben ik 3 weken en 2 dagen langer zwanger dan gedacht haha ergo vandaag 9 weken en 4 dagen zwanger en de andere gyn had misschien wat meer rekening moeten houden met de foutmarge :rolleyes:

    Hoera! Ik ga nu eindelijk echt genieten :p
     
    liefsvanha, Mokki, Kruimelmuis en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Wat super fijn!!
     
  20. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    Wat fijn en nu lekker genieten.
     

Deel Deze Pagina