Vroege echo wat te zien?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Podex, 19 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Podex

    Podex Fanatiek lid

    5 jan 2012
    1.075
    527
    113
    Vrouw
    hi dames! Bij mijn zoontje had ik de eerste echo met 6+2 en was toen al duidelijk een hartje te zien. Nu heb ik vlg week zondag een vroege echo staan met 5+4 of 5+5, wat is er dan te zien? Ik wil iig weten of het op de goede plek zit want we gaan daarna op vakantie. Thanks!
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Bekijk bijlage 604291
    Dit was mijn echo met 5+2. Niet zo heel veel te zien ;). Maar wel kunnen vaststellen dat het in de baarmoeder zat en dat was het doel.
     
    Podex vindt dit leuk.
  3. Podex

    Podex Fanatiek lid

    5 jan 2012
    1.075
    527
    113
    Vrouw
    Ja dat wil ik ook graag weten! Ben altijd bang dat t niet op de goede plek zit!
     
    Pinkie88 vindt dit leuk.
  4. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Is er reden om te denken dat dat zo zou kunnen zijn?

    Hier heb ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en vandaar die vroege echo.

    Als er geen aanleiding is om er bang voor te zijn zou ik persoonlijk langer wachten. Want écht fijn is zo’n onduidelijk beeld nou ook weer niet. Maar goed moet iedereen zelf weten natuurlijk :).
     
    nizzie86 en bozoe vinden dit leuk.
  5. Podex

    Podex Fanatiek lid

    5 jan 2012
    1.075
    527
    113
    Vrouw
    Nee geen reden voor, wil het gewoon weten zodra het kan ;) ik betaal er ook zelf voor, heb geen indicatie of iets.
     
  6. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Hier een paar keer vroege echo's gehad en elke keer weer gaf het alleen maar meer onzekerheid. Dus nee, hier was er niets te zien rond de 5 weken afgezien van dik baarmoederslijmvlies en vergrote eierstok vanwege de eisprong.
     
    nizzie86 en Podex vinden dit leuk.
  7. Podex

    Podex Fanatiek lid

    5 jan 2012
    1.075
    527
    113
    Vrouw
    Ik hoor zelfs dat sommige meiden hartactie hebben gezien met 5+4 en zou in theorie ook moeten kunnen :)
     
  8. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Je vroeg toch om ervaringen? Ligt maar net aan hoe goed de echoscopist is en de apparatuur. Je moet denk ik jezelf gewoon voor houden dat als er niets te zien is het niet betekent dat het mis is.
     
    Podex vindt dit leuk.
  9. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Eens met @bozoe. Maar voor jouw beeld, onze echo met 5+5/6+0. Kleine frummel incl hartactie.
     
    Podex vindt dit leuk.
  10. Podex

    Podex Fanatiek lid

    5 jan 2012
    1.075
    527
    113
    Vrouw
    Ja dat doe ik zeker! Dankjewel! Ga ik ook vanuit het voornaamste is dat het op de goede plek zit
     
    bozoe vindt dit leuk.
  11. Podex

    Podex Fanatiek lid

    5 jan 2012
    1.075
    527
    113
    Vrouw
    Dankje!
     
    RE080219 vindt dit leuk.
  12. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Dit was mijn echo met 5+6, inclusief kloppend hartje. Kan dus alle kanten op gaan.. kan idd liggen aan apparatuur en de echoscopiste en het kan ook zijn dat er (nog) geen kloppend hartje is. Dus het kan ook best onzeker maken denk ik!

    [​IMG]
     
    Podex vindt dit leuk.
  13. pienvd90

    pienvd90 Fanatiek lid

    15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Ik raad zo vroeg een echo af. Ben er zelf erg onzeker door geweest aangezien het hartje van mijn 1e later ging kloppen en ik al een doorverwijsbrief in mijn handen had om het weg te laten halen.

    Maar met dat termijn kan je zien of het op de goede plek zit.
     
  14. Podex

    Podex Fanatiek lid

    5 jan 2012
    1.075
    527
    113
    Vrouw
    Als het hartje nog niet klopt lijkt het me wat voorbarig om het meteen te laten weghalen. In de praktijk klopt het hartje met 5.4 maar het ligt aan de echo appratuur en de echoscopist of je het dan kunt zien. Ik wil gewoon weten of het goed zit aangezien wij op vakantie gaan. Ze heeft mij ook verteld dat het niets zegt als het hartje nog niet klopt.
     
  15. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Maar ik denk dat dat precies is wat iedereen probeert te zeggen. Je weet na zo’n ontzettend vroege echo heel vaak niet “gewoon” of het goed zit omdat er met die termijn nog zo veel wel/niet mogelijk is.

    Nogmaals, je moet het natuurlijk zelf weten. Maar houdt rekening met de mogelijkheid dat je alleen maar met meer onzekerheid/onduidelijkheid op vakantie zult gaan dan je nu hebt.
     
    pienvd90, Nieuwsgierigbijtje en bozoe vinden dit leuk.
  16. Dalysa

    Dalysa Fanatiek lid

    29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Je hoeft er maar een paar dagen naast te zitten of slechte echo apparaat te hebben en je werkt jezelf alleen maar in de stress. Stel je ziet niks op de echo, is er nog niks aan de hand, maar ga je dan je vakantie uitstellen voor het geval dat? Ik snap bij meiden met een verleden met miskramen, bbz of ifv dat je eerder een echo laat maken maar denk dat je jezelf hier echt mee in de stress kunt helpen voor niks.

    Ik wens je een mooie zwangerschap toe en fijne vakantie!
     
  17. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik zou het ook never nooit meer doen. Heb het gehad na 2 miskramen. Met 6+1. Heeft me dik veel stress en verdriet opgeleverd. Bleek niks aan de hand.
     
  18. Podex

    Podex Fanatiek lid

    5 jan 2012
    1.075
    527
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de opbeurende woorden, maar ik ben me prima bewust dat het nog vroeg is. En het echo apparaat is sowieso voldoende. Daar zal het allemaal niet aan liggen. Ik ga natuurlijk mijn vakantie niet verzetten maar als het een bbz dan is het wel een ander verhaal en weet ik dat graag vantevoren!
     
  19. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik ga na die bericht niet meer reageren want het is denk ik toch niet wat je wilt horen. Maar ik (als helaas ervaringsdeskundige met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap) vind het best wel vreemd dat je daar zo’n angst voor hebt. Naar in begrijp (correct me if I’m wrong) heb je geen enkele aanleiding om te denken dat daar sprake van is en is er evenmin een verhoogd risico. Dus waarom praat je jezelf zo’n irreële “angst” aan? Als de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zo groot zou zijn, zou iedereen wel een hele vroege echo krijgen.

    Daarnaast, bij mij duurde het van maandagochtend tot en met vrijdagavond om daadwerkelijk vast te stellen dat ik inderdaad een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had. Als ze zondag niks zien in je baarmoeder kan dat a. zijn omdat je te vroeg bent of b. omdat het inderdaad buitenbaarmoederlijk is. Grote kans dat ze niet direct kunnen zeggen dat het a. of b. is en dan? Ga je dan je vakantie uitstellen? Misschien wel helemaal voor niks.

    Natuurlijk is er ook optie c. en dat is dat je gewoon een hele mooie echo hebt. Dat hoop ik uiteraard voor je en met die positieve noot zal ik afsluiten!
     
    Dalysa, MamaZijnIsDeBom en bozoe vinden dit leuk.
  20. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.124
    2.851
    113
    Op verzoek van @Podex gesloten.
     

Deel Deze Pagina