Hoi meiden, Als allereerst, ik weet niet of ik nu in het juiste forum post, zit dus zo niet, sorry daarvoor. Ben hier nog niet zo bekend, heb me vorig jaar hier aangemeld. Al ruim een jaar word ik niet tot bijna niet ongesteld, terwijl ik wel gewoon de pil slik en een stopweek inlas. Voorheen was ik eigenlijk altijd wel 4 dagen vol ongesteld. Na een paar x negatief testen "schrok" ik al niet eens meer als ik niet ongesteld werd. (over ongeveer een jaartje willen we voor een 1e kleine gaan) Nu ben ik maar eens naar de huisarts gegaan met de vraag wat het zou kunnen zijn en zij stuurde mij door naar de gynacoloog voor een inwendige echo. Deze heb ik gister gehad en daar was eigenlijk weinig op te zien, alleen dat mn baarmoederslijmvlies erg dun is (ik zat gister op de 7e dag van mn strip) en er was een ei-blaasje te zien. Gynacoloog zei dus dat er vrijwel niks aan de hand was en ik weer terug moet naar de dokter om te kijken wat we er zelf aan gaan doen. Ik heb wel nog gevraagd of dat ei-blaasje niet erg was en toen zei zij dat dat over het algemeen niet bij mensen voorkomt die de pil slikken maar bij mij dus wel. Ik ging daar weg en bedacht me in de auto, wat ben ik nu eigenlijk wijzer? Oke ik weet dat er niks ernstigs is (gelukkig!) maar er zijn me wel dingen gezegd waar ik de ballen verstand van heb. Ik weet niet of ik uit een ei kom maar heb werkelijk geen idee wat een ei-blaasje is en of het kwaad kan dun baarmoederlijmvlies? Waarschijnlijk niet anders had ze het wel gezegd.. Kunnen jullie me wat wijzer maken?
Hoi Renske....raar dat die gynecoloog je niet goed heeft uitgelegd wat hij /zij bedoelde. Bij een "te dun"' baarmoederslijmvlies bestaat de kans dat daardoor een zwangerschap uitblijft. Dit hoeft niet per se zo te zijn hoor er zijn ook heel veel vrouwen die met een te dun baarmoederslijmvlies zwanger worden en anders kun je met medicijnen ook nog proberen het slijmvlies dikker te maken. Dit is nodig zodat de eicel zich in je baarmoederslijmvlies kan nestelen. En eh ei-blaasjes zijn volgens mij juist goed want bij de ovulatie barst dit ei-blaasje open en komt het eitje vrij, deze moet dan wel binnen 48 uur na de ovulatie bevrucht worden anders sterft deze af. Nou ik ben verder ook geen deskundige maar hopelijk heb je er iets aan. En eh anders gewoon aan je huisarts vragen hoor is helemaal niet gek, die artsen spreken nou eenmaal een taal die wij gewone mensen meestal niet begrijpen.Succes met zwanger worden en ik hoop voor jullie dat het snel zal lukken.
Hoi Helia, Bedankt voor je antwoord, daar word ik al iets wijzer van :-D Inderdaad vreemd dat ze niet wat verder in ging op de feiten, waarschijnlijk omdat het niks ernstigs is ging ze er verder niet op in ofzo? Ik begon inderdaad al op internet te kijken (wat natuurlijk volstrekt fout is hihi) maar daar kwam ik inderdaad enge verhalen tegen over té dun baarmoederslijmvlies. Dat hoeft natuurlijk bij mij niet zo te zijn maar omdat ze benadrukte dat het bij mij gewoon erg dun was vraag ik me af is het dan ook té dun voor als ik zwanger wil proberen te worden. Ik wil heel graag kindjes en mijn vriend ook maar we willen er volgend jaar aan beginnen met proberen, we zullen dan wel merken hoe het gaat verlopen. Oh en wat betreft dat ei-blaasje.. raar! Want ze keek naar mn eierstokken en toen zei ze: op je linker eierstok zit een kieste en toen verbeterde ze zich snel en zei ze: Oh nee dat is een ei-blaasje. En daarna zei ze dat die bijna niet voorkomen bij vrouwen die de pil slikken. Ik zal het inderdaad nog even aan mn dokter vragen! In ieder geval bedankt voor je reactie!! (en nog gefeliciteerd met jouw zwangerschap!!)
Misschien bedoelt je gyn wel dat je een eisprong hebt terwijl je gewoon de pil slikt. In het verhaal van Helia lees ik dat een eiblaasje juist een goed teken is omdat deze moet springen. Alleen is het natuurlijk raar dat iemand die de pil slikt wel een eisprong zou hebben... Als ik jou was zou ik een nieuwe afspraak maken bij de gyn (of een andere) en dan nog eens je vragen stellen. Zeg je gewoon dat er nog veel ondudielijkheden zijn. Lijkt mij trouwens dat ALS je idd een eisprong zou hebben tijdens pilgebruik je hier wel rekening mee moet houden. Dus waarom je gyn dit da niet benadrukt is eigenlijk ook wel weer vreemd.... Ahummm... wazig verhaal van mij. Als ik jou was zou ik echt een nieuwe afspraak maken bij de gyn. Denk dat je huisarts er te weinig vanaf weet om hier goed antwoord op te kunnen geven. Succes!
ik heb precies het zelfde probleem gehad als jij dat je terwijl je de pil slik niet meer ongesteld werd. ik ben toen bij mijn dokter geweest en die wilde me niet doorsturen en ik moest maar even stoppen met de pil als ik me echt zorgen maakte. dus ik gestopt met de pil en ik werd na een maand ongesteld. na een 2 maanden weer met de pil begonnen en na 3 maanden was ik weer niet ongesteld geworden ik vond het toen wel even best en heb toen bijna een jaar lang geen ongesteldheid gehad maar nu ben ik gestop in augustus/september en ben daarna meteen ongesteld geworden. proberen nu zwanger te worden en het is voor ons de 2de ronde. ik weet niet hoe mijn baarmoederslijmvlies is heb verder ook geen onderzoeken gehad.