Vroege miskraam na terugplaatsing

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door girlie12, 10 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girlie12

    girlie12 Bekend lid

    30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

    Een vraagje.. maak me zelf weer eens gek.
    Heb een terugplaatsing gehad van een 5 daagse cryo. Op dag 9 testte ik heel licht positief. Dag 10-11 liep deze test af. En op dag 12 was ie wit. (Afgelopen maandag) Mss in de verste verte nog een streepje. Maar kan ook mijn brein zijn die dat graag wilde zien.
    Nu heb ik eergisteren 2 flinke zweet aanvallen gehad met misselijkheid, waarbij ik bijna neer viel. Daarna op en af flinke pijnen. Vanochtend een soort van vrucht zakje verloren.

    Ik maak me zelf vooral gek omdat ik na afgelopen maandag ben gestopt met de medicatie estrofem en utrogestan. Ik blijf nu denken of ik wel had moeten stoppen of dat ik dit zelf ‘veroorzaakt’ heb..
    Arts zei voor terugplaatsing witte test is stoppen.
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.818
    5.562
    113
    Vrouw
    Wat rot dat je testen afliepen, heb ik afgelopen terugplaatsing ook gehad helaas. Op 10 dpo witte test (had ook pregnyl gespoten), op 11-12-13-14 dpo mooi oplopende testen en op de officiele testdatum 16 dpo een aflopende test en in de middag zelfs de menstruatie al. Echter is er nog geen vruchtzakje op dit termijn. Met 4 weken heb je alleen nog maar verdikt baarmoederslijmvlies. Pas rond de 5 weken is er een zwangerschapsholte te zien. Wat je kwijt geraakt ben zal dus wat baarmoederslijmvlies wezen.

    Met het stoppen van de medicatie veroorzaak je geen miskraam. Je hebt een biochemische zwangerschap gehad. Er zal in de celdeling een foutje hebben gezeten. Het is ingenesteld maar heeft heeft helaas voor NOD alweer losgelaten.

    Hopelijk mag je snel weer een positieve test hebben.
     
  3. girlie12

    girlie12 Bekend lid

    30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Wat ben ik blij met jou reactie!! Bedankt! Ik voel letterlijk een last van m’n schouders vallen.
    We zijn al 7 jaar bezig. Ik dacht het zal toch niet aan mijn fout liggen nu.
    ik heb geen pregnyl gehad. Dus dat kon het niet zijn. Dan zal het een biochemische zwangerschap zijn geweest. Nooit van gehoord! Normaal alleen Omo witte testen. Dus dit was zo bijzonder. Kwam ook hard aan!
    Oke baarmoederslijmvlies. Was een gek iets. Beetje wittig, andere kleur rood. Ach ja.

    Dit stelt me gerust en kunnen we weer door! Nogmaals bedankt voor je uitgebreide reactie.

    Wel onmenselijk gekleurde testen die wit worden!!
     
  4. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.818
    5.562
    113
    Vrouw
    Jeetje meid al 7 jaar! Voor ons was de afgelopen biochemische zwangerschap de minst pijnlijke (uiteraard wel diep teleurgesteld). Vorig jaar 2x zwanger en 2x een missed abortion (1e keer 9,5 week, 2e keer 11 weken). Maar kan me voorstellen als je nog nooit een positieve test hebt gehad dat dit dan wel heel verdrietig is.

    Over de medicatie welke je gebruikt hebt en het stoppen ervan moet je je niet druk maken. Dit heeft echt geen invloed op. Google maar een op biochemische zwangerschap. Daar staat eea duidelijk uitgelegd.

    Je baarmoederslijmvlies is dikker geweest nu door de innesteling. Dus je kan zomaar wat grotere stolsels verliezen. Mijn menstruatie was afgelopen keer ook wat heviger dan normaal. Er heeft toch iets gezeten wat eruit moet.

    Ik hoop dat je deze keer niet weer 7 jaar hoeft te wachten op een 2e streepje op je test!! Heb je nog cryo’s of moet je opnieuw het traject in?
     
  5. girlie12

    girlie12 Bekend lid

    30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    ja de blijdschap was erg groot met het lichte maar toch aanwezige streepje. Maar toen het de dag er na bijna niet meer zichtbaar was, werden we kei hard tegen de grond gegooid!
    Jullie ook al pittige dingen meegemaakt. Tis allemaal heftig en zwaar! Maar we blijven hopen!

    Dit waren onze laatste 2 cryo’s van ivf 3. Hadden ze samen terug laten plaatsen. Hebben ons bijverzekerd voor een 4e ivf. Dat gaan we nog aan.

    Die heftigere menstruatie herken ik nu al. Ook flinke krampen gehad. Al heb ik die altijd wel Ivm endometriose. Al waren ze nu wat anders.
    We halen hier het positieve uit, het is ingenesteld. Voor ons gevoel is dat altijd het probleem geweest want er zijn al zoveel goede embryo’s de revue gepasseerd.

    Nogmaals bedankt voor je reactie. stelt me echt gerust.
    Hopelijk voor jullie ook snel
    Positief nieuws!
     
  6. Ruubs

    Ruubs Bekend lid

    27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Inderdaad wat @Kramertje zegt.
    Wat een teleurstelling is het hè. Zeker na 7 jaar kan ik me voorstellen hoe blij je bent met een positieve test en des te harder je naar beneden dondert als de test weer afloopt.

    Ik heb van de 9 terugplaatsingen 5 biochemisch zwangerschappen gehad (oplopende testen, mooi beginnende hcg waarde en kort daarna weer aflopend). De teleurstelling blijft telkens groot maat blijf hoop houden want hij kan op een dag wél blijven zitten! En dan is dat ineens wennen (hoe stom ook).

    Heel veel succes! Ik duim voor je!
     

Deel Deze Pagina