Vroege miskramen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bloeme, 24 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloeme

    Bloeme Bekend lid

    16 jun 2012
    583
    154
    43
    Afgelopen zaterdag verwachtte ik mijn menstruatie. Maar niets...spannend natuurlijk. Zondagochtend een testje gedaan. En een licht, maar duidelijk, streepje verscheen. Die middag kwam mijn menstruatie.
    Dit is niet de eerste keer. De afgelopen 12 maanden is dit nu 4 keer gebeurd. Telkens start mijn menstruatie binnen een week na een test. Het maakt me onzeker over mijn lichaam. Helemaal na een MA in maart.
    Vanwege de MA had ik onlangs een controleafspraak bij de gynaecoloog. Hij noemde het pech en vertelde dat de kans op een goede zwangerschap veel groter is.

    Wie heeft ook ervaring met (hele) vroege miskramen? En is daar een oorzaak van gevonden?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Geven je testen geen vals positief resultaat? Ik had met die action testen snel van die lijntjes.

    Als je niet had getest, was je gewoon ongesteld geworden. Menstruatie een dag later of eerder is ook normaal immers.
    Ik denk dat het heel vaak gebeurt, maar de meeste vrouwen het niet doorhebben omdat ze gewoon ongesteld zijn.
    Je kan ook bloed laten prikken de volgende keer, dan weet je of het echt hcg is geweest.
     
    Leraje vindt dit leuk.
  3. baby90

    baby90 Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    4.032
    315
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ik, bij mij is het een translocatie.
    Soms wordt er ook niets gevonden en is het gewoon "pech."
    Je kunt misschien contact opnemen met de ha en een doorverwijzing krijgen. 5 x in een jaar is best wel veel. Succes.
     
  4. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Bij ons was dit ook het geval. Er is een translocatie bij mijn vriend gevonden. Heb wel wat moeite moeten doen voor een doorverwijzing. Meestal is het pech, maar ben blij dat we alles hebben laten onderzoeken.
     
  5. Bloeme

    Bloeme Bekend lid

    16 jun 2012
    583
    154
    43
    @xxmoixx en @baby90 de gynaecoloog noemde ook de term translocatie. Maar ik begreep van de arts is dat ze daar niets aan kunnen doen. Dus dat laten onderzoeken leek mij niet echt zinvol...of zie ik dit verkeerd? Wat wel een rol speelt is dat wij (man en ik) geen verder medisch traject willen met behandelingen e.d. Ik heb drie prachtige kinderen gekregen na drie fijne zwangerschappen. En ik heb het grote geluk dat ik snel zwanger raak. We blijven proberen :)

    @GroeneBomen vier keer vals positief testen op verschillende momenten gedurende een jaar lijkt me vrijwel onmogelijk. Ik test overigens altijd op of na de dag van de verwachtte menstruatie.
     
  6. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ze kunnen inderdaad niets doen aan een translocatie. Wij staan op de lijst voor ivf-pgd (embryoselectie). Omdat we helaas nog geen goede zwangerschap hebben gehad. Dit is wel t enige wat ze kunnen doen + mocht ik natuurlijk zwanger worden extra onderzoeken om te zien of het kindje gezond is. Als je zo tevreden bent dan is het voor jullie wellicht niet nodig, en de kans dat er zoiets uit komt is sowieso erg klein. Wel kun je een translocatie gebalanceerd over brengen. Dat zou eventueel wel fijn zijn om te weten, omdat je kinderen dan tegen hetzelfde probleem kunnen aanlopen.
     
  7. Bloeme

    Bloeme Bekend lid

    16 jun 2012
    583
    154
    43
    Ik zie aan je handtekening dat jullie al een lange weg hebben afgelegd. Ik hoop voor je dat je snel goed zwanger mag zijn. Embryoselectie lijkt me een zwaar traject. Voorlopig laat ik het zo, maar als het weer gebeurt ga ik wel langs de huisarts.
    De broer van mijn man en zijn vrouw hebben ook al heel wat miskramen achter de rug (en 3 gezonde kinderen). Zodoende vermoed ik een erfelijke component. Maar ik heb geen enkel bewijs daarvoor. Maar het is wel opvallend.
     
  8. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ik heb het twee x achter elkaar gehad en heb toen utrogestan gekregen. Je zou je progestron eens kunnen laten opmeten.

    Mocht je trouwens utrogestan willen proberen, ik heb nog best veel over wat je zou mogen overnemen tegen kostprijs
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    @Bloeme je kan wel met je huisarts afspreken of je gelijk na een positieve test bloed kan prikken. Dan heb je 100 procent zekerheid of het hcg is. Dan heb je ook een betrouwbaar meetinstrument omdat hcg in je bloed hoger is dan wat je uitplast.
     
    Bloeme vindt dit leuk.
  10. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.031
    3.774
    113
    Vrouw
    Hier 10 keer een positieve test gehad,5 keer voor/rond nod mis, 3 keer ging het met 4+3 mis en 1 keer na 10 weken. Nu ben ik hopelijk blijvend zwanger. Ik heb alle onderzoeken in Nederland laten doen. Hier kwam niets uit. We hadden al een intake gepland staan in Gent hier zoeken ze vaak net iets verder. Ik heb wel utrogestan en aspirine gebruikt.
     
    Bloeme vindt dit leuk.
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.695
    14.045
    113
    Geen ervaring mee maar allicht meer omdat ik echt niet test rond verwachte menstruatie maar pas twee weken later. Nu heeft mijn lijf wel t geintje om bij stress eens in de zoveel tijd ineens vakantie in te plannen. Geen idee hoeveel mk ik gehad zou hebben als ik t had gemeten. Mezelf kennende had ik t me ook super aangetrokken vandaar dat voor mij het niet weten beter werkt dan wel vroeg meten. Noem t struisvogel politiek maar me indenken dat mn lijf vakantie viert is beter te verkroppen dan een "het is weer mislukt". Voor de goede orde voor onze dochter kwam waren we 2,5 jaar bloed fanatiek blind aan t klussen geweest en dachten we dat t m niet meer ging worden. Maar durfde al niet eens ovulatietesten of temperaturen te hanteren omdat ik er dan echt teveel mee bezig zou zijn en ik van mezelf weet daar echt last van te hebben en mn zelfvertrouwen en t vertrouwen in mn lijf t absolute nulpunt zouden bereiken.

    Nu proberen we voor nr 3 te gaan na t verlies van ons zoontje in januari. Merk dat t nu wel behoorlijk wat moeilijker is om rustig te blijven, kan een turbo korte cyclus zijn voor t eerst in 23 jaar of innesteling. Beiden geen ervaring mee want bij zowel dochter als zoontje merkte ik helemaal niks, ja duurde wel errug lang allemaal dus maar testen dan was dat ook uit t systeem...verrassing. Geen idee nog hoe ik hier mee omga, nog 3,5 wkn wachten voor mn stelregel van 2 weken wordt wel erg lang. Aan de andere kant, verlies kan ik na mn zoontje ook niet zo goed hebben, ik weet nog niet echt waar ik wijs aan doe eerlijk gezegd. Denk dat ik er beroerder aan toe ben door snel te testen als dat de martelgang van t wachten op testen kan wezen.

    Dus enige tips hoe er mee om te gaan kan ik moeilijk geven op dit punt. Juist omdat je de ervaring al hebt dat t vaker misging zal 2 weken wachten met testen voor jou een martelgang worden.
     
  12. Bloeme

    Bloeme Bekend lid

    16 jun 2012
    583
    154
    43
    Ah, wat lief dat ik je pillen kan overnemen :) Mocht ik het nodig hebben dan hoor je van me. Zodra ik de huisarts bezoek zal ik naar de progesteron waarden vragen. Eerlijk gezegd verwacht ik er niet veel van. Immers: 3 goede zwangerschappen. Of kan je progesteron verslechteren in de loop der jaren? Ik ben echt een leek op dit gebied, heb geen idee :|
     
  13. Bloeme

    Bloeme Bekend lid

    16 jun 2012
    583
    154
    43
    @Vero0504 wat verschrikkelijk dat jij je zoontje hebt verloren. Wat een verdrietig verlies moet dat zijn.
    Ik denk dat struisvogelpolitiek in jou situatie een goede tactiek is. Met zulke onregelmatige cyclussen weet je ook gewoon niet wanneer je zou kunnen testen. Ik hoop voor je dat je snel een mooie positieve test hebt en na 9 maanden een lief kindje in je armen!
    Mijn cyclussen zijn heel regelmatig, 26 of 27 dagen. Dus mijn kop in het zand steken zit er niet in.. :) Wel test ik niet meer voor NOD, hoewel ik dat vreselijk moeilijk vindt.:p
     
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.695
    14.045
    113
    Irritant he als je zoooooooooo razend nieuwsgierig bent. Zo zat ik ook wel hoor elke maand weer, maar afspraak met mn man was twee weken wachten want we hadden geen aandelen clear blue. :)

    Sinds ons zoontje is die 'beperking' er overigens wel af hoor, komen dan in een ander circus en dan wil je t zo snel mogelijk weten. Voorgaande maanden geen noodzaak of behoefte aan gehad maar deze maand is anders, geen idee waarom maar er is wat. Tot op heden overigens nog negatief (was nu toch wel heel errug nieuwsgierig) maar goed ook nog niet ongesteld dus it aint over till the fat lady sings. We houden de hoop en houden rekening ermee dat t allicht niet lukt, niet geprobeerd is altijd mis. Maar liever helemaal niet raak dan wat we laatst hadden al spreek ik dan wel vanuit de luxe positie van al 1 kind mogen hebben.

    Ik hoop voor de grote SURPRIIIIISE voor je.
     

Deel Deze Pagina