Vroege testers

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Muisjepluisje, 2 apr 2021.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisjepluisje

    Muisjepluisje Fanatiek lid

    17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Hoi!

    Ik ben zo’n ongeduldig persoon en dat merk ik nu ook weer hoor pfoe:$

    ik heb 27 maart een knaller van een ovulatie test gehad en flink erop los geknutseld!(26,27 en 28 maart)
    Ik ben echt geobsedeerd met verhalen lezen over na de eerste keer zwanger raken etc! Herkennen jullie dit? En komt het vaak voor dat je weinig tot geen symptomen kan hebben? (nu uiteraard nog te vroeg voor)
     
    Tweedewondertjee vindt dit leuk.
  2. Muisjepluisje

    Muisjepluisje Fanatiek lid

    17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Oja en natuurlijk, hoe vroeg hebben jullie getest? En wat was de aanleiding
     
  3. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Hier hetzelfde ‘tijdspad’.

    Ik test zelf niet eerder dan 11 april (13 dpo). Omdat ik geen zin heb in twijfelachtig gedoe. En het ook niet wil weten als er wel evt wat zat, maar dat ook weer misging.

    Hopelijk is bij jullie eerste keer gewoon kei hard raak! Kans is er natuurlijk altijd!
     
    Fultimemommy en Muisjepluisje vinden dit leuk.
  4. Muisjepluisje

    Muisjepluisje Fanatiek lid

    17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Spannend he pffff! Ben zo’n druktemaker om alles!
    Ik zou alleen eerder testen, denk ik, als ik echt zowat zeker weet dat het zo is! Het is natuurlijk mijn 1e menstruatie geweest dus wie weet of mijn cyclus wel normaal is of niet..
     
  5. Droompje123

    Droompje123 Bekend lid

    28 okt 2020
    670
    725
    93
    Vrouw
    Om te voorkomen dat je jezelf hélemaal gek maakt en erg teleurgesteld raakt, misschien onnodig. Zou ik echt pas testen vanaf 12 dpo. Ik ging hier een ronde dat ik zwanger was ookal testen op 9dpo, negatief, super teleurgesteld en opgegeven. Op 11 dpo weer getest, heel licht positief. Helaas liep deze zwangerschap niet goed af. En bij deze keer zwanger echt voorgenomen om pas bij 12dpo te testen, wát een rust gaf dat en gewoon gelijk duidelijkheid. Geen tuur tuur streepje, maar gewoon al goed te zien, en geen onnodige teleurstellingen van eerst negatieve testen.

    Succes met wachten! Ik duim voor je.
     
    Muisjepluisje vindt dit leuk.
  6. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Ik heb vijf dagen voor de NOD getest en mijn test was licht positief. Ik heb getest met de Midstream Early en heb toen opvolgend steeds opnieuw getest. Symptomen had ik niet en toen het eenmaal zover was had ik pijnlijke borsten. Ik hoop dat je zwanger bent! Succes met het testen:)
     
    Muisjepluisje vindt dit leuk.
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.599
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    27 maart je posi ovu betekent uiterlijk 29 maart je eisprong.
    Je zit dan nu op 4 dpo.
    Ik zou zeker tot 10-12 dpo wachten om te testen, dus 8-10 april.

    Zelf was ik extreem vroeg (6 dpo een vage streep), maar ik werd die ochtend wakker met pijnlijke borsten, die ik in alle jaren nooit eerder had tenzij ik zwanger was. Vandaar dat ik zo vroeg ging testen.
     
  8. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.805
    7.133
    113
    Vrouw
    Hier 1 keer avond voor nod pas getest (al bleek achteraf dat mijn eisprong waarschijnlijk toch later was) en toen een Predictor early waar een vriendin een hele lichte streep op zag en ik haar voor gek verklaarde :roflmao: Dag erna duidelijker streepje.

    Tweede keer 9/10dpo getest. Dag ervoor ook met Predictor early en daar zag ik niks op (paar uur erna wel als ik echt met een zaklamp keek heel licht een heel licht streepje). Die dag heb ik tegen mijn moeder gezegd Mam ik denk dat ik zwanger ben. Had toen geen kwaaltjes. Ochtend erna had ik toen ik wakker werd een 'rare' lage rugpijn. Toen een Action test gedaan waar ik een heel licht streepje op zag. Met dezelfde urine een Predictor express gedaan en ook daar een licht streepje op.
     
  9. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.893
    15.337
    113
    Ik denk dat je bij een positieve ovulatietest meer hebt aan seks hebben dan aan knutselen..... :D

    Ik zou verhalen over vroege symptomen los laten. In verweguit de meeste gevallen ontstaan vroege “symptomen” door progesteron en niet door een prille zwangerschap. Vóór 5-6 weken zwangerschap totaal geen symptomen hebben is doodnormaal.
    In de drie cyclussen dat ik zwanger ben geraakt voelde ik mij totaal niet anders dan in de cyclussen dat het niet gelukt was.

    Testen deed ik steeds vroeg. Geen andere aanleiding dan ongeduldig zijn ;)
    Ik testte de eerste keer positief op 10DPO (niet eerder getest), de tweede en derde keer op 8DPO.
     
    Loeskaz vindt dit leuk.
  10. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    hier moest ik zo om lachen:roflmao::roflmao:

    @Michelletb97 eerste zwangerschap: ik had nergens last van alleen af en toe een vlaagje misselijk en ik dacht dat ik het me inbeelde omdat ik zo graag zwanger wilde zijn. We waren nog niet bezig. Ik kwam er achter door een miskraam met 8 weken.

    Tweede zwangerschap: ik voelde alles wat er maar bestond ik wist het zeker. op 10 DPO negatief. 11DPO niet getest 12 dpo licht positief.

    derde zwangerschap: ik voelde helemaal niets, ik wist zelfs zeker dat het niet gelukt was omdat ik steeds bloedverlies had net zoals de maanden ervoor. Tot dat die voor NOD stopte en de echte ongi niet kwam. Op 12 DPO getest en 2 dikke strepen. Mijn LF was toen 10 dagen dus 11 DPO was NOD. Als ik toen eerder had getest had ik al veel eerder positief kunnen testen.

    Vierde zwangerschap: op 4 DPO paar uur lang menstruatiekrampen. Daarna kreeg ik klachten zoals moeheid, extreme dorst, ineens heel vroeg wakker zijn (ben een avond/nachtmens dus dat viel wel op hahaha), op 6 DPO met kruidvat was negatief. 7 DPO met first response (goedkope predictor early) was positief, Heel misschien was die 6 DPO ook al wel positief geweest.

    dus het kan alle kanten op wel klachten, geen klachten zegt niks over wel of geen zwangerschap en vroeg of laat positief zegt ook niks als HCG maar goed verdubbeld.
     
    Sado vindt dit leuk.
  11. Tweedewondertjee

    Tweedewondertjee Fanatiek lid

    22 feb 2021
    1.311
    734
    113
    Vrouw
    Met welke test had je positief getest op 8dpo? :oops:
     
  12. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.893
    15.337
    113
    Kruidvat 2v5 en zwanger&kids midstream (die met de roze dop):thumup:
     
    92anoniem en Tweedewondertjee vinden dit leuk.
  13. Tweedewondertjee

    Tweedewondertjee Fanatiek lid

    22 feb 2021
    1.311
    734
    113
    Vrouw
    Oehh.. ik heb gister van sensitest binnen gekregen en heb enorme testdrang haha! Vandaag 6/7 dpo..
    last van maagzuur en koud + een enorm koude neus (koud & koude neus ook gehad met vorige zwangerschap)
     
  14. mamavantwee37

    mamavantwee37 Fanatiek lid

    10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Ik heb mezelf beloofd niet meer voor 11 dpo te testen. Het geld en de onzekerheid is het me echt niet waard. Op 11 dpo heb ik altijd duidelijk. Wit is wit en een streep is zwanger. Geen tuurstreepjes of gedoe.
     

Deel Deze Pagina