vroeger naar bed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kissie, 16 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee gaat om 19.45 uur in bad, om 20 uur de fles en dan ligt ze er tegen half 9 in. Ze slaapt dan tot een uur of 8 half 9 's ochtends. Vaak is ze tussen 19 en 20 uur erg vervelend, wij denken dat ze misschien wel eerder naar bed wil, maar dan ben ik bang dat ze 's ochtends ook veel vroeger wakker wordt. Wat zouden jullie doen?
     
  2. Vennetje

    Vennetje Actief lid

    3 aug 2006
    261
    0
    0
    als je echt het idee hebt dat ze moe is, zou ik haar eerder naar bed doen. Ze geeft dat signaal toch niet voor niks?
    Tja, en wat geeft het nou helemaal als ze dan ook een uurtje eerder wakker is? :(
     
  3. renata

    renata Actief lid

    21 dec 2006
    148
    0
    0
    gewoon eerder naar bed doen....
    en idd als ze wat eerder wakker wordt ?
    wat maakt t uit.... normale tijden zijn tussen 6 en 7 hoor ...haha jij hebt nog luxe!;)
     
  4. Mir1976

    Mir1976 Fanatiek lid

    28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    ik zou het zeker eens proberen hoor. Vaak is het zo dat het niet uitmaakt of ze nu een uur eerder of later naar bed gaan, ze worden op hetzelfde tijdstip wakker, is hun ritme zeg maar..

    Ik denk dat het best wel een beetje laat voor haar is...ik denk dat het weinig tot niets uitmaakt! een keertje uittesten en dan weet je of ze veel eerder wakker wordt of niet!
     
  5. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    fay ging altijd rond half 9 naar bed maar soms haalt ze de 7 uur net omdat ze toch wat drukker worden!

    dus gewoon eerder naar bed doen!
     
  6. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Als ik het dus even heel bot stel.... wil jij haar niet eerder naar bed doen, omdat ze dan ook eerder wakker wordt, begrijp ik het goed?
     
  7. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    je heb tinderdaad luxe hoor!
    mijn kindje krijgt ook rond 8 uur de fles en gaat dan naar bed en is om a6 uur soms zelfs al half 6 of kwart over 5 wakker.......

    ik zou haar gewoon eerder naar bed doen en zien hoe dat gaar...
     
  8. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Wat wordt er momenteel weer heerlijk op alle slakken zout gelegd overal.

    So what, dat de topicstarter bang is dat haar kindje veel vroeger wakker is? Misschien heeft ze het wel niet over een uurtje maar bv om 4 uur 's ochtends al.

    Ik zou het persoonlijk gewoon proberen, je komt er het beste achter door het uit te testen.
     
  9. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Vaak is het ook dat de kleine er ff aan moet wennen. Zo vond ik dat Glenn ook wel wat eerder naar bed toe moest omdat ie aan het jengelen was.
    De laatste voeding is nu gehalveerd en meneer ligt heerlijk tussen 19:00 en 19:30 op bed. Dan is hij de andere morgen tussen 6:30 en 7:30 wakker. Deze leeftijd slapen ze gemiddeld al 12 uur.
     
  10. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Ik zou het gewoon proberen, waarschijnlijk is ze gewoon een beetje moe. En wie weet slaapt ze wel tot de volgende dag 8.00.
    Keano gaat rond 19.00 naar bed en wordt de volgende morgen tussen 7.00-8.00 wakker met eens een uitschieter van 9.00.

    Liefs, misspuma
     
  11. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Zou haar ook vroeger naar bed doen.
    Ik probeerde ook soms de laatste fles wat later te geven maar of ik die nu om 20u of 22u gaaf,ze word altijd tegen 6u wakker(vandaag 7 uur,is toeval :D )
    Is haar ritme gewoon volgens mij...
    Nu gaat ze na haar fles van 20.00u gewoon slapen tot 6u

    Nu heb ik 's avonds ook nog wat vrije tijd omdat ze vroeger in haar bedje ligt en kan ik zelf ook vroeger gaan slapen.
     
  12. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Yidiz gaat rond 19 uur naar bed (soms eerder) en ja zij wordt om 7 uur wakker.
    Je kan met een kind niet verwachten dat ze langer moet opblijven omdat pappa en mamma wat langer willen blijven liggen de volgende dag ;)
     
  13. eve

    eve Fanatiek lid

    26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Vind ook dat ze nu idd best laat naar bed gaat. Zou haar gewoon om 19.00 in bed leggen. Is op zich een gemiddelde tijd voor baby's van haar leeftijd.

    En je hoeft echt niet bang te zijn dat ze dan 's ochtends eerder wakker wordt. Ze hebben gewoon een ingebouwde klok waardoor ze 's ochtends steeds rond dezelfde tijd wakker worden.

    Ik heb net als Gipsy een vroege vogel die rond 5.30 wakker wordt. En het maakt niks uit hoe laat hij z'n fles krijgt en gaat slapen :( Fynn gaat nu om 19.00 slapen en heb dus wel de avond voor mezelf :D
     
  14. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    Wij geven haar ook rond 20 uur de laatste fles. Maar vaak genoeg als ze jengelig is (en dus moe) geven het eerder. Als ze moe is, is ze moe en ik heb geen zin om een uur met een jengelig kind te zitten. En idd, het maakt niet uit of we het om 19.15 of 20.15 doen, ze is rond dezelfde tijd wakker. Ene keer tukt ze door tot 8 uur en de andere keer is ze om 6 uur al wakker.
    Gewoon proberen wat prettig is voor jullie allemaal.
    Succes en slaap lekker!
     
  15. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    We zijn de laatste dagen bezig haar een half uur eerder naar bed te doen, gaat best goed eigenlijk.
    Ik vind het jammer dat sommige mensen zo kattig reageren. Het is heus niet alleen omdat ik 's morgens langer wil liggen hoor. Sommige kinderen slapen na de 1e fles zo verder, maar Esmee slaapt na de 1e fles weinig, dus dat is denk ik het verschil.
    En ik werk 32 uur, dus ik kan niet zo vaak uitslapen. Maar voor de anderen: bedankt voor jullie antwoorden!
     
  16. eve

    eve Fanatiek lid

    26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Kissie: Ik snap je wel hoor. Fynn slaapt na z'n 1e fles ook niet verder. Hij is tussen 5.30 en 6.00 wakker. En geef hem rond 7.30 de 1e fles. Daarna gaat hij pas rond 10.00 weer slapen. Ik ben alleen en moet dus iedere ochtend vroeg op en werk 26 uur. Heb ook van alles geprobeerd om Fynn later wakker te laten worden (dus ook hem later naar bed gebracht 's avonds) maar dat werkt gewoon niet. Ze hebben echt een eigen ritme.
     
  17. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Succes Kissie. Ik hoop dat je samen met je man en Esmee het juiste tijdstip voor te gaan slapen vind. Een nieuw ritme is altijd wennen, voor jullie én voor Esmee, probeer haar de tijd te geven om haar eraan te laten wennen. Je zal zien dat het dan perfect gaat!
    Nogmaals: succes!
     
  18. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Gewoon proberen.
    Ik vind zelf dat mijn zoontje tegen 19.00 in bed moet liggen.
    Dan is hij echt wel moe hoor.
     
  19. missmariska01

    missmariska01 Fanatiek lid

    civan gaat om 8 uur naar bed en slaapt dan tot rond half 9.
     
  20. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Daarbij komt ook nog dat wij een boerderij hebben en mijn man pas om 19 uur thuis is van het melken. Dan eten wij, om 19.30 uur in bad en de fles. Als ik haar eerder in bad moet doen wordt ik zo druk met het eten koken, haar in bad doen, dan de fles, dan eten we helemaal laat. Maar als Esmee hier aan toe is dan moeten we maar later eten, we zien het wel...
     

Deel Deze Pagina