Gisteren mijn eerste echo gehad, (dit i.v.m. de vroeggeboorte van ons zoontje). Volgens de berekening vanaf de laatste menstruatie zou ik 5 weken en 5 dagen zijn, op de echo was een heel pril vruchtzakje aanwezig (ik had het er zelf niet voor aangezien). Ik was zeer teleurgesteld dat ik er niet eens verder naar gevraagd heb of dit normaal was voor de zwangerschapduur, iemand die dit herkent moet ik me nu zorgen gaan maken? Moet over twee weken weer komen. Gisterenavond en vannochtend bij het afvegen wat licht donkerslijm/waterachtigiets, zou dit kunnen komen door de inwendige echo van gisteren?
Hoi hoi, Volgens mij is dat prima hoor. Met deze zwangerschapstermijn is er meestal nog niet veel te zien. Het hartje kan gezien worden vanaf een dikke zes weken, maar ook niet altijd. Meestal zien ze met een dikke vijf weken alleen een vruchtzakje. Heeft de echoscopist er verder niets van gezegd? Want mij lijkt er niks mis. Veel succes! Josien
Na verloop van tijd heeft hij er idd. weinig over gezegd wel iets in de trant van wat had je verwacht te zien, hij was heel hard. Hij heeft ook een paar zeer kwetsende opmerkingen gemaakt met betrekking tot de vroeggeboorte van onze eerste, ik ben dan nu ook in staat bij hem weg te gaan. Ik ben zelf ook door de spanning gewoon van alles vergeten te vragen, in de auto had ik zoiets van dit had ik nog willen vragen en willen zeggen, naja over twee weken weer een echo hoop op wat positiefs in beeld. Bedankt voor je geruststelling Josien!
Ik zou de kwetsende opmerkingen niet over me heen laten gaan. Een briefje schrijven of een gesprek aangaan. Hij hoort je met respect te behandelen, jij bent tenslotte de KLANT.
hey hoi.... ik had dat ook hoor.... moest na 2 weken ook weer terugkomen.... was niks aan de hand...maar nog te vroeg om idd wat te zien.... niet druk om maken meid....!
Ik heb met 5 weken echo gehad, idd ook alleen vruchtzakje te zien. Er kan dan nog niet bepaald worden hoever je bent, mischien ben je toch iets korter zwanger. Ik ga nu ook over 2 weken weer, Gyn hoopte dan op hartje Ik maak me er niet druk over omdat je idd echt pas bij 6-7 weken hartactie kan zien, soms zelfs later. Probeer je niet te druk te maken. Groetjes
Ik vind het ook idd. niet kunnen en heb daarom vannochtend per direct mijn vervolg afspraak met hem geanuleerd en ga nu verder bij een gynecaloog die ik bij ons zoontje ook heb gehad. Ik zal hem dan wel meedelen hoe en wat waarom ik ben gewijzigd van gyn.